منابع خبری از یورش صدها صهیونیست به «مسجدالاقصی» خبر دادند.

به گزارش مشرق، امروز نیز همانند روز یکشنبه بیش از ۵۰۰ شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده و اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

این اقدام به مناسبت آنچه «عید العرش» نامیده می شود، انجام شد.

یورش صهیونیست های تندرو به مسجدالاقصی تحت حمایت های شدید امنیتی انجام شد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه به همراه صدها شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برد.

این اقدام تحریک آمیز با حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی انجام شد و صهیونیست ها این مکان مقدس را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

این در حالی است که تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در دروازه های ورودی و خروجی مسجدالاقصی و همچنین خیابان های منطقه قدیمی قدس اشغالی مستقر شده تا شهرک نشینان صهیونیست بتوانند به راحتی به این مسجد یورش ببرند.

سازمان اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در این باره اعلام کرد که حدود هزار و ۳۹۰ صهیونیست روز یکشنبه با حمایت نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی یورش بردند.

پیشتر بن گویر که به تندروی مشهور است، در اظهاراتی گفته بود: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. قانون در این مکان برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) همزمان با آغاز نبرد طوفان الاقصی، این مسجد مقدس را تحت محاصره خود درآورده و با قرار دادن موانع آهنی و تشدید تدابیر امنیتی در اطراف آن، از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا