یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه گزارش داد که قرار نیست وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به اوکراین، اجازه حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی را بدهد.

به گزارش مشرق، آرزوی اوکراین برای صدور مجوز حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، در جریان سفر وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف نیز محقق نخواهد شد.

نشریه «وال‌استریت ژورنال» امروز (دوشنبه) گزارش داد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به کی‌یف، کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را اعلام نخواهد کرد.

طبق این گزارش، وزیر دفاع آمریکا همچنین قصد ندارد به نیروهای مسلح اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی برای حملات به عمق روسیه را صادر کند.

وال‌استریت ژورنال نوشت: «آستین بدون کمک نظامی جدید یا اجازه استفاده نیروهای (اوکراین) از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه، به کی‌یف رفت».

در این گزارش آمده است: «این به احتمال زیاد آخرین سفر آستین به کی‌یف به عنوان وزیر دفاع آمریکا خواهد بود».

این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که آستین، برخلاف «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، همیشه از کمک‌های محدود به اوکراین حمایت کرده اما درمورد ارسال بیش از حد تسلیحات از انبارهای آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود که درحال حاضر هیچ اتفاق نظری در واشنگتن برای استفاده اوکراین از سلاح‌های دوربرد علیه روسیه وجود ندارد.

منبع: فارس