کد خبر 1654967
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸

کارگران و کارمندان صنعت خودروسازی ایتالیا برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته دست به اعتصاب سراسری زده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، کارگران و کارمندان صنعت خودروسازی ایتالیا برای اولین بار در 20 سال گذشته دست به اعتصاب سراسری زده‌اند.

ده‌ها هزار کارگر بخش خودرو طی روزهای اخیر در خیابان‌های رم راهپیمایی کردند و با حمل بنرها و پرچم‌های اتحادیه‌های کارگری نسبت به شرایط کاری در این صنعت اعتراض خود را نشان دادند.

سه اتحادیه اصلی صنعت خودروی ایتالیا از دولت این کشور خواسته‌اند تا از اشتغال در این بخش محافظت کند و به تضمین آینده صنعت خودروسازی در ایتالیا کمک کند.

ریکاردو فالستا، یکی از مقامات اتحادیه کارگری فلزکاران UIL در شهر باری ایتالیا گفت: ما وقتی اوضاع خوب پیش برود، هفته‌ای یک یا دو روز کار می‌کنیم. پس، آنچه امروز می‌گوییم این است که تأمین مالی گذار (به انرژی سبز) نمی‌تواند صرفاً توسط کارگران صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، علت عدم قطعیت در مورد برنامه‌های آینده شرکت خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی استلانتیس Stellantis در این اعتصاب نهفته است.

چهارمین خودروساز بزرگ جهان برای ارائه شفافیت در مورد برنامه‌های تولید آتی خود تحت فشار است زیرا با رقابت فزاینده و فشارهای مالی مواجه است.

دولت راست افراطی ایتالیا این شرکت را به انتقال کارخانه‌های مونتاژ به کشورهای ارزان قیمت متهم کرده است.

بر اساس ارقام منتشر شده در 9 ماه اول سال جاری میلادی توسط اتحادیه کارگری "فدراسیون مکانیک فلزات ایتالیا"، تولید استلانتیس در سال 2024 نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.