کد خبر 1655048
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

گروه هواپیمایی لوفتهانزای آلمان دوشنبه اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود به تل‌آویو را تا دهم نوامبر (۲۰ آبان ماه) تمدید کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوفتهانزا افزود که هواپیمایی «یورووینگز» که متعلق به این شرکت آلمانی است «تعلیق پروازهای خود به تل‌آویو را تا ۳۰ نوامبر (دهم آذر ماه) تمدید خواهد کرد.»

گروه هواپیمایی لوفتهانزا که شرکت‌های «سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، هواپیمایی اتریش و هواپیمایی بروکسل نیز از زیرمجموعه‌های آن است، به دلیل تحولات خاورمیانه بارها برنامه پروازهای خود را به منطقه خاورمیانه تعلیق کرده است.

این شرکت پروازهای خود به بیروت را نیز تا ۳۰ نوامبر تعلیق کرده است.

شرکت انگلیسی بریتیش ایرویز نیز دوشنبه اعلام کرد که پروازهای خود به تل‌آویو را به مدت پنج ماه دیگر تا اواخر ماه مارس سال آینده میلادی تعلیق کرده است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.