سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ به ارائه توضیحاتی درباره روند بررسی کلیات بودجه در این کمیسیون پرداخت.

به گزارش مشرق، رحیم زارع اظهار کرد: به دنبال تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی روز گذشته اولین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تشکیل و اعضای هیات رئیسه آن مشخص شدند.

وی ادامه داد: هیات رئیسه کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت که امروز در جلسه‌ای آیین‌نامه داخلی کمیسیون را مورد بررسی قرار داده و تصویب کند سپس جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: بر این اساس از روز شنبه ۵ آبان‌ ماه تا روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه جلسات کمیسیون تلفیق در دو نوبت و یا سه نوبت برای بررسی کلیات لایحه بودجه تشکیل می‌شود و در آخرین روز و بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان، رای‌گیری در کمیسیون تلفیق درباره کلیات صورت گرفته و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی داده می‌شود.

زارع اضافه کرد: ان‌شاءالله کلیات لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود؛ در این صورت لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق برای بررسی جزئیات ارجاع می‌شود. ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنج روز فرصت برای ارائه پیشنهادات خود به کمیسیون‌های تخصصی فرصت دارند سپس کمیسیون‌های تخصصی در مهلت پنج روزه این پیشنهادات را بررسی کرده و گزارش را به کمیسیون تلفیق می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ بیان کرد: بعد از آن کمیسیون تلفیق ۱۰ روز فرصت بررسی پیشنهادات و جزییات لایحه بودجه در بخش اول را دارد که می‌تواند این مدت را ۱۰ روز دیگر هم تمدید کند بعد از آن گزارش جزییات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی درباره این‌که در جریان بررسی کلیات بودجه چه مواردی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ما در مهلت پنج روزه بررسی کلیات شاخص‌های کلان اقتصادی را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و وزرای نفت و اقتصاد و سایر مسئولان اقتصادی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مورد بررسی قرار می‌دهیم و در روز آخر برای کلیات رای‌گیری می‌شود.

منبع: ایسنا