کد خبر 1655575
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

وزیر علوم اظهار کرد: اگر معلوم شود که شخصی یک کنش‌گر سیاسی است به هیچ عنوان در سمت ریاست دانشگاه گمارده نمی‌شود ضمن اینکه همه گزینه‌های ریاست دانشگاه‌ها از مراجع قانونی استعلام می‌شوند.

به گزارش مشرق، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه هیئت دولت درباره سؤالی پیرامون برخی انتصابات حاشیه‌دار در دانشگاه‌ها گفت: تحزب در انتصاب مسئولین و رؤسای دانشگاه نقش ندارد بلکه نقش منفی دارد همچنین اگر معلوم شود که شخصی یک کنش‌گر سیاسی است به هیچ عنوان در سمت ریاست دانشگاه گمارده نمی‌شود.

وی افزود: معیار ما برای انتصابات اولاً قانون است و ثانیاً گفتیم که کسی می‌تواند رئیس دانشگاه شود که توان حداکثری برای ایجاد وفاق و تعامل داشته باشد ضمن اینکه همه گزینه‌های ریاست دانشگاه‌ها از مراجع قانونی استعلام می‌شوند و استعلام آنها باید مثبت باشد و پس از آن تازه برای آنها حکم سرپرستی زده می‌شود.

وزیر علوم عنوان کرد: البته مسئله مقبولیت هم مهم است و اگر مدیری همه شرایط را داشته باشد اما از مقبولیت پایین برخوردار باشد نمی‌تواند دانشگاه را به درستی اداره کند.

وی درباره دانشجویان اخراجی حوادث ۱۴۰۱ گفت: ما پرونده‌ دانشجویان اخراجی را یک به یک مشاهده و بررسی کردیم و نظرات را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم لذا اگر موردی بود دانشجویان به دفتر بازرسی شکایات اعلام کنند.

سیمایی‌صراف همچنین در مورد اعتراضات به افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: این موضوع در حوزه کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ولی اعتراضات مربوط به دانشگاه آزاد را از باب وظیفه عمومی به دانشگاه آزاد منتقل کردم.