تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی حدود ۲ میلیارد دلار از وجوهات فلسطین را بلوکه کرده است.

به گزارش مشرق، «محمد ابوالرب» مدیر مرکز ارتباطات تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون حکم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی مبنی بر بلوکه کردن ۴۱۰ میلیون شِکِل از وجوهات مصادره شده فلسطین به خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گفت رژیم اشغالگر جنگی تمام‌عیار و محاصره مالی شدیدی را اعمال کرده است زیرا بیش از نیمی از درآمدهای مالیاتی ماهانه فلسطین را کسر می‌کند که منبع اصلی درآمد فلسطین است.

براساس اعلام این نهاد، مجموع وجوهات بلوکه شده فلسطین نزد رژیم صهیونیستی حدود ۷.۵ میلیارد شِکِل (حدود ۲ میلیارد دلار) است.

وی افزود علاوه بر اینکه رژیم صهیونیستی بیش از ۳.۵ میلیون شِکِل از وجوهات فلسطین را به بهانه اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های شهدا و اسرا می‌پردازد، بلوکه کرده است، حدود یک میلیارد شِکِل از سهم مالی فلسطین از عوارض گذرگاه‌ها را هم سال‌هاست نزد خود نگه داشته است.

ابوالرب تاکید کرد، تلاش اشغالگران برای مسدود کردن صدها میلیون از وجوه مردم فلسطین به منظور پرداخت غرامت به خانواده‌های صهیونیستی آن هم به این بهانه که نهاد رسمی فلسطین به خانواده شهدا و اسرا کمک مال می‌کند، اقدامی جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است تا دامنه هدف قرار دادن نهادهای فلسطین را گسترش داده و این نهادها را مجبور کنند تعهدات خود را در قبال مردم زیر پا بگذارند.

وی تصریح کرد، اما موضع رسمی فلسطین در برابر اخاذی رژیم صهیونیستی مشخص است و اقدامات رسمی در دو سطح در جریان است؛ بسیج مداوم فشارهای بین‌المللی برای آزادسازی وجوه مسدود شده فلسطینی‌ها با کمک کشورهای دوست و نهادهای جهانی و بین‌المللی. تلاش‌های قانونی فلسطین برای به چالش کشیدن این تصمیمات غیرقانونی رژیم صهیونیستی.

منبع: ایسنا