شبکه آمریکایی از فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاهی در سرزمین‌های اشغالی در طول حضور خود در فلسطین اشغالی در پی عملیات موشکی مقاومت لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در طول حضور خود در سرزمین‌های اشغالی، در پی عملیات موشکی مقاومت، از ترس، به پناهگاه‌ها در تل‌آویو پناه برده بوده است.

شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش کرد: «عصر چهارشنبه، وزیر امور خارجه آمریکا پس از حملات موشکی علیه تل‌آویو، مدتی کوتاه در پناهگاهی در تل‌آویو به سر برده است.»

طبق گزارش این شبکه، پس از مشاهده یک موشک بر فراز آسمان محل اقامت بلینکن، آژیر هشداری به صدا درآمده و از هیأت آمریکایی در ابتدا درخواست شده بود تا در محل خود باقی بمانند.

یک مقام آمریکایی دیگر به ان‌بی‌سی نیوز گفت که این موشک از سوی لبنان و حزب‌الله لبنان شلیک شده است.

تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی به درخواست این شبکه آمریکایی برای ارائه جزئیات پاسخ نداده است.

پیشتر شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش کرد که در پی عملیات موشکی حزب‌الله و به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در مرکز و شمال سرزمین‌های اشغالی، سفر از پیش برنامه‌ریزی شده بلینکن به ریاض، به تأخیر افتاد.

حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد به پایگاه نظامی «گلیلوت» که یک واحد اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد، راکت شلیک کرده است. ارتش صهیونیستی هم مدعی رهگیری این موشک شد و گفت هیچ نشانه ای وجود ندارد که به بلینکن که قرار بود صبح تل‌آویو را ترک کند، آسیبی دیده باشد.

این یازدهمین سفر وزیر دولت بایدن به فلسطین اشغالی از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در طول دیدار خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «بر استفاده از کشته شدن یحیی السنوار برای آزادی گروگان‌ها و پایان درگیری تاکید کرده است.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «بلینکن بر لزوم اتخاذ گام‌های بیشتر از سوی اسرائیل برای افزایش و پایداری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرده است.»

از طرفی، طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، بلینکن پس از دیدار خود با نتانیاهو، در گفت‌وگو با خبرنگاران، پیرامون خواست آمریکا برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه مدعی شد: «پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و خبر خوبی است. اسرائیل بیشتر اهداف راهبردی خود در غزه را به‌دست آورده است. اما این دستاوردها به قیمت جان غیرنظامیان در غزه تمام شده است.»

ادعای بلینکن مبنی بر دستیابی رژیم صهیونیستی به اهداف راهبردی خود در غزه درحالی است که این رژیم به هیچ‌یک از اهداف خود در غزه، از جمله «نابودی» حماس نرسیده است.