هفته هشتم لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران در شرایطی برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار هفته تیم‌های فجر سپاسی شیراز و مس کرمان به تساوی بدون گل رسیدند.

به گزارش مشرق، هفته هشتم لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام خلیج فارس) امروز در شهرهای مختلف برگزار شد.

تقسم امتیازات زیر باران رشت

در نخستین مسابقه هفته هشتم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم‌های داماش گیلان و آریو اسلامشهر از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه و با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای به دلیل بارش شدید باران در ورزشگاه شهید عضدی رشت، به مصاف هم رفتند. این مسابقه با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

تساوی سرد بعثت کرمانشاه با سایپا

در یکی از دیدارهای هفته هشتم مسابقات لیگ یک، بعثت کرمانشاه میزبان سایپا بود. گرچه دو تیم برای زدن گل تلاش زیادی انجام دادند اما در نهایت بازی بدون گل خاتمه پیدا کرد.

بُرد نیروی زمینی با پنالتی ستاره سابق لیگ برتر

نیروی زمینی در خانه میزبان شهر راز شیراز بود، یونس دلفی ستاره سابقه لیگ برتر ایران که سابقه بازی در اروپا را در کارنامه‌اش دارد در دقیقه ۷۲ از روی نقطه پنالتی موفق شد گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند.

مس کرمان بدون فکری صدرنشین شد

مس شهر بابک که محمود فکری مربی جنجالی هفته‌های اخیر فوتبال ایران را همچنان به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر شهرداری آستارا شکست دهد تا صدرنشین لیگ آزادگان شود.

گل‌های تیم مس شهربابک را در این مسابقه علیرضا ولی‌زاده در دقیقه ۵۶ و ۹۰ به ثمر رساند.

تساوی استقلالی‌های قدیمی در حافظیه

در حساس‌ترین دیدار هفته تیم‌های فجر سپاسی شیراز و مس کرمان در ورزشگاه حافظیه به مصاف یکدیگر رفتند. هدایت فجرسپاسی را پیروز قربانی، کاپیتان اسبق استقلال بر عهده دارد و علی سامره چهره محبوب هواداران استقلال در این فصل روی نیمکت مس کرمان می‌نشیند. این بازی پربرخورد و پر هیجان در پایان گلی در بر نداشت تا استقلالی‌های قدیمی به تساوی رضایت دهند.

سه امتیاز مهم صنعت نفت آبادان از نوشهر

صنعنت نفت آبادان در خارج از خانه با یک گل شهرداری نوشهر را شکست داد تا سه امتیاز مهم و حساس را به حساب اندوخته‌های خود اضافه کند. آبادانی‌ها با سه امتیازی که در این مسابقه به دست آوردند با مس بابک هم امتیازی شدند اما به خاطر تفاضل کمتر در رتبه دوم جدول قرار گرفتند.

پیروزی با ارزش خودروسازان تهرانی

در مسجد سلیمان پیکان موفق شد پیروزی دلچسبی را مقابل نفت مسجد سلیمان کسب کند. مجتبی حقدوست و رضا میرزایی برای خودرو سازان تهرانی گل زدند و سجاد موسوی تک گل میزبان را به ثمر رساند.

بُرد با ارزش پارس جنوبی جم

در آخرین دیدار هفته هشتم لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران پارس جنوبی جم با یک گل موفق شد نفت و گاز گچساران را شکست دهد. عرفان پورافراز گل ارزشمند تیمش را به ثمر رساند تا سه امتیاز مهم را برای تیمش به ارمغان آورد.

نتایج کلی دیدارهای هفته هشتم لیگ آزادگان به شرح زیر است:

داماش گیلان(صفر) - آریو اسلامشهر (صفر)

بعثت کرمانشاه (صفر) - میزبان سایپا (صفر)

نیروی زمینی(یک) - شهر راز شیراز (صفر)

گل : یونس دلفی (پنالتی)

مس شهر بابک (۲) - شهرداری آستارا (صفر)

علیرضا ولی‌زاده (۲)

فجر سپاسی شیراز (صفر) - مس کرمان (صفر)

صنعت نفت آبادان (یک) _ شهرداری نوشهر(صفر)

حسین سنگرگیر برای صنعت نفت آبادان

پیکان (۲) - نفت مسجد سلیمان (یک)

مجتبی حقدوست و رضا رضایی برای پیکان و سجاد موسوی برای نفت مسجد سلیمان

پارس جنوبی جم (یک) - نفت و گاز گچساران (صفر)

عرفان پورافراز برای پارس جنوبی جم

منبع: ایرنا