کد خبر 1655903
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

معاملات روز پنجشنبه نفت برنت با افزایش ۱.۰۷ درصدی به ۷۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش مشرق، روز پنج‌شنبه ۳ آبان ماه، معاملات نفت برنت در حالی با افزایش ۱.۰۷ درصدی به ۷۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسیده است که معاملات روز گذشته با افت ۱.۴۲ درصدی (یک دلار و ۸ سنتی) در قیمت ۷۴ دلار و ۹۶ سنت بسته شده بود.

نمودار تغییرات هفتگی قیمت نفت خام برنت

گفتنی است، نوسانات قیمت نفت برنت در محدوده حمایتی ۷۵ دلاری در حالی رخ می‌دهد که ابهامات پیرامون تلاطمات خاورمیانه شدت گرفته است و سرمایه‌گذاران در حال رصد و منتظر اختلالات احتمالی عرضه در منطقه در صورت پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران هستند.

از طرف دیگر قیمت نفت به دلیل افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته است و EIA افزایش ۵.۵ میلیون بشکه‌ای را گزارش کرد که بسیار بالاتر از افزایش پیش بینی شده ۰.۷ میلیون بشکه‌ای است. علاوه بر این، شاخص دلار روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از اواخر ژوئیه رسید و تقاضا برای نفت دلاری را بیشتر کاهش داد.

نمودار تغییرات هفتگی قیمت نفت خام WTI

نوسانات هفتگی قیمت نفت خام WTI در محدوده حمایتی ۷۰ دلاری در حالی رخ می‌دهد که معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز پنج‌شنبه با افزایش ۱.۰۷ درصدی به ۷۱ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

گفتنی است که معاملات روز گذشته نفت خام WTI با افت ۱.۳۵ درصدی (۹۷ سنتی) در قیمت ۷۰ دلار و ۷۷ سنت بسته شده بود.

منبع: مهر