کد خبر 1656151
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی افق ایران منتشر کرد:

سوالی که این روزها به کرات به آن مواجه می شویم این است که بالاخره سرنوشت منازعه ایران و اسرائیل چه می شود؟

اگر بخواهم مقدمات پاسخ به این پرسش را نادیده بگیرم، همانطور که قبلاً گفته ام، باید تاکید کنم که تشدید تنش میان ایران و رژیم صهیونسیتی قطعی و اجتناب ناپذیر است.

برآورد من این است که باید شاهد تصعید و تشدید منازعه در دو مرحله باشیم:


۱. مرحله اول پیش از انتخابات آمریکا: به نظر می رسد، در این مرحله(از اکنون تا ۵ نوامبر) تنش و منازعه یک سطح بالاتر خواهد رفت. در واقع، تل آویو به دنبال آن است پیش از برگزاری انتخابات آمریکا ضربه ای(نظامی و امنیتی) به ایران وارد کند تا پس از انتخابات آمریکا از آن بهره برداری کند. در این مرحله، پاسخ ایران به حمله اسرائیل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا ایران تمایل دارد پیش از انتخابات آمریکا پاسخ حمله احتمالی اسرائیل را بدهد؟ به نظر می رسد پاسخ مثبت است. البته همه چیز به سطح و شدت حمله اسرائیل بستگی دارد.

برآورد من این است که سطح بالای حمله اسرائیل منجر به اجتناب‌ناپذیر شدن پاسخ ایران و حمله به اسرائیل پیش یا حین برگزاری انتخابات آمریکا خواهد شد.

۲. مرحله دوم، پس از انتخابات آمریکا: همانطور که پیش از این عنوان کردم، منازعه کنونی میان رژیم صهیونیستی و محور مقاومت و مشخصا ایران را باید در یک تصویر کلان تر و یک تقسیم کار مشترک منطقه ای میان تل آویو و واشنگتن ارزیابی کرد. در واقع، آنچه اکنون در منطقه جریان دارد پروژه مهار ایران و محور مقاومت است که تصور می کنم پس از انتخابات آمریکا وارد فاز جدیدی خواهد شد و تنش در منطقه تشدید خواهد شد.

با این حال، آنچه قریب الوقوع به نظر می رسد، اقدام نظامی خطرناک رژیم صهیونسیتی علیه ایران است که احتمالا با پاسخ قابل توجهی از سوی ایران مواجه خواهد شد.
البته باید گفت این تشدید تنش و منازعه لزوما به معنای جنگی تمام عیار نیست. بلکه پلکانی از تصعید تنش و منازعه است که در نهایت ممکن است منجر به تغییر در محاسبات و جنگی بزرگ و همه جانبه شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.