کد خبر 1656219
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

ترکیه در واکنش به حمله مسلحانه‌ای که منجر به کشته شدن 5 نفر در آنکارا شد، حملات هوایی علیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق را آغاز کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور شب گذشته برای دومین بار متوالی ۳۴ هدف متعلق به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق «سنجار»،«هاکورک»،«گارا» و «قندیل» را هدف قرار دادند و تعدادی از عناصر این حزب را نیز کشتند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که در روز چهارشنبه دو فرد مسلح به مقر صنایع هوایی ترکیه (TUSAS) در آنکارا حمله کردند و پنج نفر را به قتل رساندند. اردوغان در پی این حمله، جلسه‌ای با وزریران کلیدی و مقامات نظامی و اطلاعاتی برگزار کرد و تصمیم به تشدید اقدامات نظامی علیه پ.ک.ک گرفت.

وزارت دفاع ترکیه همچنین گزارش داد که تاکنون ۱۲۰ هدف پ.ک.ک در عراق و سوریه از زمان حمله به آنکارا مورد هدف قرار گرفته است. همچنین، در پی این حملات، ۱۷۶ نفر به ظن عضویت در پ.ک.ک در عملیات مختلف در سراسر ترکیه بازداشت شدند.

در پی حمله ترویستی به مقر صنایع هوایی ترکیه (TUSAS)، پنج نفر کشته و ۲۲ نفر مجروح شدند.

گروه پ.ک.ک مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه از جمله حملات اخیر گروه پ‌.ک‌.ک نگرانی‌های امنیتی در ترکیه را افزایش داده و آنکارا در واکنش به این حملات، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع این گروه در شمال عراق و سوریه انجام داده و ۳۲ هدف متعلق به پ‌.ک‌.ک را نابود کرده است.