کد خبر 1656364
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

معاون اداره ارشاد معنوی یمن در واکنش به تجاوز بامدادی امروز رژیم صهیونیستی به ایران، تصریح کرد که ارزیابی‌های مختلف حاکی از ضعیف بودن این حمله است.

به گزارش مشرق، سرتیپ عبدالله بن عامر معاون اداره ارشاد معنوی یمن امروز شنبه طی پستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی «X»، نوشت که «ناامیدی در استودیوهای برخی شبکه‌های عربی به دلیل ضعف حمله [اسرائیل به ایران] مشهود است».

وی افزود: «این، نخستین حمله نظامی اسرائیل به یک کشور غیر عربی است، اما به نظر می رسد متوسط و محدود است».

سرتیپ عبدالله بن عامر در واکنش به ادعای صبح امروز ارتش اشغالگر که گفته بود جنگنده‌های اسرائیلی پس از انجام ماموریت در ایران به سلامت به آشیانه بازگشته‌اند، نوشت: «هواپیماهای اسرائیلی به حریم هوایی ایران نفوذ نکردند و حمله از خارج از این حریم بود. مشخص است که پدافند هوایی ایران به میزان مشخصی در مقابله با این حمله موفق بوده است».

وی ادامه داد: «زمانی که ایران تردید را کنار گذاشت، این تردید به اسرائیل انتقال یافت که پس از حمله ۷ اکتبر ماهیت واقعی خود را آشکار کرد: تردید کرد، سپس تهدید کرد، سپس انجام داد، سپس شکست خورد، و گفت حمله به پایان رسیده است».

صبح امروز قرارگاه پدافند هوایی ایران طی بیانیه‌ای تایید کرد که رژیم صهیونیستی با وجود همه هشدارها مبنی بر پرهیز از هرگونه ماجراجویی علیه ایران، بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد. هرچند که با رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور، انها آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که در دست بررسی است.

منبع: فارس