کد خبر 1656400
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

رهبر جریان حکمت ملی عراق، تعرض رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و با رهبری خردمند، دولت و ملت مسلمان این کشور اعلام همبستگی کرد.

به گزارش مشرق، «سید عمار حکیم» در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و بار دیگر از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف گسترش نفوذ این رژیم که در تعارض با منشورها و عرف بین الملل است، همبستگی و همکاری داشته باشد.

وی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ علیه کشورهای منطقه هشدار داد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تصمیمات قاطعانه برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر این رژیم بر امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

پیش از این عربستان، عمان، مالزی و پاکستان نیز در بیانیه هایی، تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا