کد خبر 1656469
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

واشنگتن به شهروندان آمریکایی که در خارج از این کشور هستند در مورد برگزاری اعتراضات ضداسرائیلی در حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان هشدار داد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا به شهروندان خود که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، نسبت به برگزاری اعتراضات برنامه‌ریزی شده و گسترده علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل در اقصی نقاط جهان هشدار داد.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، برخی از رسانه‌های آمریکایی از پیام منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) خبر داده و عنوان کرده‌اند این وزارت‌خانه به تمام شهروندانش در خصوص برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در مقابل سفارتخانه های آمریکا و اسرائیل در کشورهای دیگر هشدار داده است و از آنها خواسته تا جانب احتیاط را اتخاذ کنند.

در متن منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی خواسته شده تا از شرکت در هر گونه اعتراضات حمایت از فلسطین اجتناب کنند.

اقدام برای گسترش اعتراضات ضدصهیونیستی تحت تاثیر افزایش جنایات این رژیم در غزه و لبنان علیه غیرنظامیان صورت می‌گیرد که از تاریخ ۲۳ سپتامبر ابعاد شدیدتر و گسترده‌تری به خود گرفته است.

جدا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۸۴۷ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ هزار تن دیگر شده است، شمار جان‌باختگان ناشی از جنایات این رژیم در لبنان نیز به بیش از ۲ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است. از این تعداد شمار بسیاری را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس