کد خبر 1656485
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شهدای حملات رژیم صهیونیستی در بیش از یک سال گذشته به ۴۲۹۲۴ نفر رسیده است.

به گزاررش مشرق، در حالیکه ۳۸۶ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در شرایطی که از ۲۲ روز گذشته شمال غزه تحت محاصره شدید و کشتار وحشتناک قرار دارد، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا به ۴۲۹۲۴ نفر خبر داد.

به گفته این وزارتخانه، ۱۰۰۸۳۳ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند و همزمان پیکر بیش از ۱۰ هزار شهید همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است و نیروهای امدادی امکان تفحص و بیرون کشیدن پیکرها را ندارند.

وزارت بهداشت غزه در اطلاعیه خود گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته، ارتش صهیونیستی دست به ۷ جنایت جدید علیه غیرنظامیان زده که ۷۷ شهید و ۲۸۹ زخمی در پی داشته است.

در این میان ۲۲ روز از یورش ارتش صهیونیستی به شمال غزه می‌گذرد، عملیات گسترده‌ای که با محاصره شدید همراه شده است؛ همزمان اشغالگران از ۴۰۰ هزار ساکن این مناطق خواسته‌اند هرچه سریع‌تر به سمت مناطق جنوبی غزه حرکت کنند.

اما در تازه‌ترین تحولات، نظامیان صهیونیستی پس از ۵ روز دست از محاصره بیمارستان «کمال عدوان» برداشته و اطراف این بیمارستان را ترک کردند؛ در حالیکه ویرانی و نابودی وسیعی از خود به جا گذاشته‌اند.

در این میان تعدادی از کادر درمانی و بیماران نیز که طی روزهای گذشته به اسارت ارتش اسرائیل در آمده بودند، آزاد شده و همچنان تعدادی نیز در اسارت اشغالگران باقی مانده‌اند.

منبع: فارس