کد خبر 1656613
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

ازمیر یکی از شهرهای توریستی ترکیه به حساب می‌آید که بسیاری از ایرانیان، هنگام انتخاب مقصد برای سفرهای خارجی سراغ آن ‌می‌روند. این شهر چشم‌انداز زیبایی از دریای اژه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با برخورداری از اسکله‌های ماهیگیری، جنگل‌های کاخ، باغ‌های زیتون و آثار باستانی سفر خاطره‌انگیزی برایتان رقم می‌خورد. در این مطلب همراه ما باشید تا پیش از رفتن به ازمیر، اطلاعات کاملی از پرواز تهران به این شهر داشته باشید.

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز تهران به ازمیر چقدر است؟

برای اینکه از تهران به ازمیر بروید، هواپیما باید مسافتی ۲۱۵۰ کیلومتری را طی کند. مدت زمان پرواز تهران به ازمیر به عوامل مختلفی از جمله نوع هواپیما، سرعت هواپیما، شرکت هواپیمایی، شرایط هوا و موارد این چنینی بستگی دارد. به عنوان مثال در پرواز تهران به ازمیر با هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت ترکیش، معمولا حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. اما برای اطلاع از زمان دقیق مدت زمان پرواز خود، هنگام خرید بلیط تهران ازمیر به این موضوع توجه کنید.

قیمت بلیط تهران ازمیر

قیمت بلیط تهران ازمیر به عوامل مختلفی مانند تاریخ سفر، شرکت هواپیمایی برگزار کننده پرواز، کلاس هواپیمایی و نوع بلیط بستگی دارد که این موارد برای پرواز مشهد استانبول نیز صدق می‌کنند. در ادامه هر کدام از این عوامل را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

  • تاریخ سفر: با توجه به این موضوع که میزان تقاضا برای سفر به هر شهر در زمان‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد، پس قیمت بلیط پرواز تهران به ازمیر هم با توجه به تاریخ مشخص می‌شود.
  • برند ایرلاین: هر شرکت هواپیمایی، قیمت بلیط‌های خود را با توجه به خدمات ارائه شده حین سفر و مسیر پرواز تعیین می‌کند.
  • کلاس هواپیمایی: برای پروازهای خارجی سه کلاس اکونومی، فرست و بیزینس در دسترس شما قرار دارد. هر کدام از این کلاس‌ها با توجه به خدمات، کترینگ و نوع و محل قرارگیری صندلی‌ها در هواپیما قیمت مختلفی را ارائه می‌دهند.
  • نوع بلیط: دو نوع بلیط سیستمی و چارتری برای هر مسیری وجود دارد. بلیط نوع سیستمی و چارتری به ترتیب با قیمت‌های مصوب و لحظه‌ای به فروش می‌رسند که در اغلب موارد، پرواز چارتر ارزان‌تر از سیستمی محاسبه می‌شود.

ایرلاین‌های هوایی پرواز تهران ازمیر

از آنجایی که درخواست‌های زیادی برای سفر به شهرهای ترکیه و ازمیر وجود دارد، ایرلاین‌های هوایی مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در حال حاضر ماهان، ایران ایر، آنادولوجت، قطر ایرویز و پگاسوس، ایرلاین‌های فعال پرواز تهران ازمیر هستند.

ماهان

ایرلاین ماهان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل‌ونقل و ارائه خدمات مسافری و باری ایران به حساب می‌آید. این شرکت هواپیمایی پروازهای مختلفی را از تهران به سایر مقاصد از جمله ازمیر انجام می‌دهد.

ایران ایر

ایران ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی فعال در خاورمیانه است که پروازهای داخلی و بین‌المللی زیادی را انجام می‌دهد. برای رزرو بلیط تهران ازمیر می‌توانید به این ایرلاین مراجعه کنید.

آنادولوجت

آنادولوجت یکی از ایرلاین‌های ترکیه‌ای است که دفتر مرکزی آن در شهر آنکارا قرار دارد. پروازهای این ایرلاین که زیرمجموعه هواپیمایی ترکیش به حساب می‌آیند، از فرودگاه بین‌المللی اسن بوغا آنکارا و صبیحا گوکچن استانبول انجام می‌شوند.

قطر ایرویز

قطر ایرویز یکی دیگر از ایرلاین‌های هوایی پرواز تهران ازمیر است که جزو ارزان‌ترین ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه قطر قرار گرفته و فرودگاه بین‌المللی حمد قطب آن محسوب می‌شود.

پگاسوس

ایرلاین پگاسوس یکی از شرکت‌های هواپیمایی ترکیه است که دفتر مرکزی آن در پندیک قرار دارد. این شرکت جزو ارزان‌ترین ایرلاین‌ها به حساب می‌آید که متعلق به خانواده سابانجی است.

فرودگاه ازمیر برای فرود پرواز

اگر فرودگاه مقصد و فاصله آن از هتل برای شما اهمیت زیادی دارد، آن را هنگام رزرو خرید بلیط هواپیما ازمیر انتخاب کنید. هواپیماهای مسیر تهران ازمیر در دو فرودگاه عدنان مندرس و پایگاه هوایی پیگلی فرود می‌آیند. هر کدام از این فرودگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای در حمل‌ونقل ترکیه دارند.

فرودگاه عدنان مندرس

فرودگاه ازمیر معروف به فرودگاه عدنان مندرس یکی از بهترین فرودگاه‌های ترکیه و شهر ازمیر به حساب می‌آید. این فرودگاه یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای دسترسی به شهرهای ساحلی دریای اژه است. فرودگاه عدنان مندرس در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر ازمیر و منطقه قاضی امیرو قرار دارد. در مسیر رسیدن به این فرودگاه از شهرهای تاریخی سلجوک، پاموک کاله و افسوس عبور می‌کنید.

پایگاه هوایی چیگلی

پایگاه هوایی پیگلی یک فرودگاه نظامی در شهر ازمیر است که یک باند فرود آسفالت دارد. طول باند این فرودگاه ۲۹۹۳ متر است و در ارتفاع پنج متری از سطح دریا قرار می‌گیرد.

انواع پروازهای تهران ازمیر

پروازهای تهران ازمیر به طور کلی شامل دو دسته مستقیم و غیر مستقیم می‌شوند. در پروازهای مستقیم تهران ازمیر، هواپیما از مبدا تهران بلند می‌شود و در مقصد ازمیر فرود می‌آید. در واقع در این مدل از پرواز هیچ گونه توقفی رخ نمی‌دهد و شما بدون اتلاف وقت به مقصد می‌رسید.

در پروازهای غیر مستقیم تهران ازمیر، هواپیما در استانبول یا آنکارا توقف می‌کند. این توقف در برخی از پروازهای غیر مستقیم شاید شامل تغییر فرودگاه هم شود. از این رو هنگام رزرو و انتخاب بلیط تهران ازمیر، این مورد را در نظر بگیرید.

بلیط تهران ازمیر را غیرحضوری بخرید!

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از بزرگترین بنادر این کشور است که در راس خلیج ازمیر و در سواحل عمیق دریای اژه قرار دارد. با سفر به این شهر ترکیه و با میراث فرهنگی و تاریخ غنی‌ آن، قطعا تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی برایتان رقم می‌خورد. شما می‌توانید با تهیه بلیط مستقیم یا غیر مستقیم از تهران یا از طریق پرواز مشهد به استانبول و استانبول به ازمیر، این شهر را ببینید. احتمالا شما هم تا کنون برای خرید این بلیط‌ها به‌صورت حضوری به دفاتر فروش بلیط هواپیمایی می‌رفتید. اما با وجود سایت‌های معتبری مانند علی بابا و اپلیکیشن آن، دیگر بلیط سفر خود را به‌صورت اینترنتی و در خانه تهیه کنید. خرید بلیط پرواز مشهد استانبول، بلیط تهران ازمیر و هر مسیر دیگری با قطار، هواپیما یا اتوبوس را از این سایت انجام دهید.

این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها