کد خبر 1656753
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

منابع رسانه‌ای از سفر مهم امروز رئیس موساد دیوید بارنیا به قطر و رایزنی درباره طرح جدید تبادل اسرا پس از به شهادت رسیدن یحیی السنوار خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دیوید بارنیا امروز یکشنبه به‌منظور رایزنی در خصوص یک طرح جدید درباره تبادل اسرا عازم قطر می‌شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که رئیس موساد یکشنبه به دوحه پرواز خواهد کرد تا رایزنی‌های جدیدی را درباره توافق تبادل اسرا پس از ترور رئیس‌دفتر سیاسی حماس یحیی السنوار انجام دهد.

بر اساس این گزارش، بارنیا در این سفر با رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا ویلیام برنز، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت‌وگو خواهد کرد تا طرح جدیدی درباره تبادل اسرا پس از شهادت السنوار تدوین شود.

روز شنبه نیز شماری از خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در غزه، با تظاهرات مقابل مقر وزارت جنگ در تل‌آویو، بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو درباره توافق تبادل اسرا، تعلل می‌کند و آنها از این تعلل نتانیاهو و عدم تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی نگرانند.

در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو تنها مذاکره برای مذاکره می‌خواهد...درحالی‌که فرزندان ما در تونل‌ها می‌میرند و منتظرند دولت اسرائیل نجاتشان دهد».

روز شنبه یکی از رهبران حماس نیز در گفت‌وگو با العربی الحدید گفت که این جنبش همچنان طرح‌ها و پیشنهادهای آتش‌بس در غزه را که از طریق میانجیگران مصری یا قطری ارائه می‌شود، بررسی می‌کند.

وی گفت که حماس خط‌قرمزهایی دارد که در طول دوره گذشته به همه میانجیگران ابلاغ شده است. خطوطی که به عقب‌نشینی کامل از نوار غزه، واردکردن مایحتاج مردم ما و بازگشت همه آوارگان به محل سکونتشان بدون هیچ تمایزی در شمال و جنوب نوار غزه مربوط است.

منبع: فارس