کد خبر 1657118
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

وینگر برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید که طی سال‌های گذشته رفتارهای نژادپرستانه هواداران تیم‌های رقیب را تحمل کرده، حالا شاهد همین معضل در میان هواداران تیم خودی است.

به گزارش مشرق، یکی از لحظات تاریک اولین ال‌کلاسیکوی فصل که شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، توهین‌ها و شعارهای نژادپرستانه‌ای بود که هواداران رئال مادرید پس از باز شدن دروازه تیم محبوب‌شان توسط لامین یامال نثار بازیکن ۱۷ ساله بارسلونا کردند. این مشابه همان شرایطی بود که سال گذشته هواداران بارسلونا در خانه خود برای وینسیوس جونیور ایجاد کردند و انتقادهای فراوانی را برای آنها به همراه داشت.

ساعاتی پس از ال‌کلاسیکو، باشگاه رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار نژادپرستانه هوادارانش، از همکاری این باشگاه با پلیس برای شناسایی عوامل این اتفاق خبر داد. وینیسیوس جونیور نیز به نوبه خود رفتار نژادپرستانه هواداران رئال مادرید را محکوم کرده است. او در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است:« آنچه که در برنابئو با توهین‌های نژادپرستانه رخ داد، تأسف‌آور است. در جامعه ما جایی برای این مجرم‌ها وجود ندارد. من حمایت کامل خود را از لامین، آنسو فاتی و رافینیا اعلام می‌کنم. این را هم می‌دانم که باشگاه رئال مادرید و پلیس قصد دارند عوامل این اتفاق را شناسایی کنند و آنها را مجازات کنند.

وینیسیوس یکی از فعال‌ترین بازیکنان فوتبال جهان در زمینه مبارزه با نژادپرستی طی سال‌های گذشته بوده طوری که فیفا او را به رئیس کمیته مبارزه با نژادپرستی معرفی کرد.