وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی حمله متجاوزانه اخیر رژیم صهیونیستی به ایران و تداوم بمباران نوار غزه و لبنان را از سوی آن محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی در پی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در بامداد شنبه گذشته، بیان کرد که حمله این رژیم علیه ایران و تداوم بمباران غزه و لبنان را توسط آن محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: آفریقای جنوبی، قویا، حمله اسرائیل علیه ایران را محکوم می‌کند که به دنبال جنگ‌افروزی در منطقه غرب آسیا است. این حمله نقض غیرقابل قبول حاکمیت ملی ایران است.

واکنش آفریقای جنوبی در پی این مطرح می‌شود که قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد که با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین با اشاره به تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری و کشانده شدن دامنه آن به لبنان گفت: علاوه بر نسل‌کشی در غزه، بمباران لبنان توسط اسرائیل و الحاق سازمان‌یافته کرانه باختری منجر به بروز بحران انسانی عظیم و رو به وخامتی در منطقه غرب آسیا شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مصرانه، خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه، ایجاد دسترسی برای تحویل کمک‌های انسانی و پایان دادن به اشغال، تخریب زیرساخت‌ها و تنبیه جمعی فلسطینی‌ها است.

آفریقای جنوبی در این باره، خواستار اجرایی شدن فوری قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل شد.

این وزارتخانه همچنین عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه را با اشاره به آسیب‌های آن به غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی محکوم کرد.

منبع: ایسنا