کد خبر 1657267
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

نشریه «پالتیکو» به نقل از یک سند نوشت که اتحادیه اروپا قصد دارد بدون عادی‌سازی روابط با سوریه، فرستاده‌ای برای این کشور تعیین کند.

به گزارش مشرق، باوجود اینکه اتحادیه اروپا هنوز روابط خود را با دولت مشروع و قانونی سوریه عادی‌سازی نکرده، اما گفته می‌شود که این اتحادیه به‌دنبال تعیین فرستاده‌ای برای این کشور است.

نشریه «پالتیکو» امروز (دوشنبه) به نقل از یک تفاهم‌نامه غیررسمی کمیسیون اروپا نوشت که اتحادیه اروپا قصد دارد بدون عادی‌سازی روابط با سوریه، فرستاده‌ای برای این کشور تعیین کند.

پیش از این، پالتیکو گزارش داده بود که تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا به رهبری ایتالیا طرفدار عادی‌سازی روابط با سوریه، به منظور تسهیل روند اخراج مهاجران به این کشور هستند.

در گزارش امروز این نشریه آمده است: «تغییر شرایط و برخی از اقدامات پیش‌بینی شده ممکن است مستلزم تشدید تماس‌ها در عرصه سوریه باشد».

نگارندگان این یادداشت غیررسمی کمیسیون اروپا گفتند که نمایندگان اتحادیه اروپا می‌توانند با توجه به «خطوط قرمز» موجود که تعامل با دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را ممنوع می‌کند، در سطح محلی با افرادی که در فهرست تحریم‌ها قرار ندارند، گفتگوهای فنی انجام دهند.

منبع: فارس