کد خبر 1657301
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که ارتش اوکراین به دلیل کمبود نیرو در مکان‌های عمومی به دنبال افرادی با سن مناسب برای خدمت در ارتش است.

به گزارش مشرق، تعداد رو به کاهش شهروندان اوکراینی برای حضور در ارتش، مسئولان این کشور را مجبور کرده است تا در مکان‌های عمومی از جمله سالن‌های برگزاری کنسرت و سوپرمارکت‌ها به دنبال جذب نیرو باشند.

روزنامه وال استرست ژورنال تأکید کرده است که کاهش تعداد نیروهای ارتش اوکراین باوجود کمک‌گرفتن از ارتش فرانسه همچنان یک مشکل جدی برای کی‌یف به‌حساب می‌آید.

این روزنامه همچنین تصریح کرده است که بدون کمک‌های غربی و ارسال تسلیحات اضافی به اوکراین، آماده‌سازی مؤثر نیروها برای ارتش اوکراین دشوار خواهد بود.

کی‌یف و مسکو سومین سال درگیری‌های خود را پشت سر می‌گذارند. اوکراین در این مدت از کمک‌های تسلیحاتی و مالی متحدان غربی خود به‌ویژه اعضای ناتو برخوردار بوده است بااین‌وجود این کشور در ماه‌های اخیر صدها سرباز خود را ازدست‌داده است.

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی بارها از متحدان خود خواسته است تا مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد برای هدف قرار دادن روسیه را صادر کنند تا مسیر جنگ تغییر کند اما همچنان با این درخواست مخالفت می‌شود.

پس از پیشروی‌های محدود کی‌یف در خاک روسیه، مسکو بار دیگر کنترل اوضاع را به دست گرفته است و بر چندین شهرک اوکراینی مسلط شده است.

منبع: فارس