زاهدان - ایرنا - همزمانی اقدام گروهک تروریستی جیش الظلم در منطقه گوهرکوه تفتان در فاصله کمی از تجاوز رژیم صهیونیستی به برخی مراکز در ایران، بیش از پیش گویای ارتباطات پشت پرده گروه‌هایی است که زیر پرچم سرویس‌های جاسوسی خارجی در پی ایجاد اخلال در نظم و امنیت ایران هستند.

به گزارش مشرق، «آنها درباره ایران دچار خطای محاسباتی هستند» این نکته‌ای کلیدی در بیانات روز یکشنبه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از خانواده‌های معزز شهیدان امنیت بود که نه تنها رژیم صهیونستی بلکه تروریست های منطقه وابسته به آنها هم مخاطب این موضوع هستند.

همان طور که رهبری بر ضرورت بهم خوردن محاسبات غلط رژیم صهیونیستی درباره ایران تاکید کردند، گروهک‌های دست نشانده رژیم جعلی نیز باید متوجه این موضوع شوند که ایران، جوانان و ملت ایران را نمی‌شناسند و هنوز نتوانسته‌اند قدرت، توانایی، ابتکار و اراده ملت ایران را درست بفهمند و ما باید این را به آنها بفهمانیم.

نکته ای که کمتر مورد توجه اقدامات تروریستی گروهک ها در منطقه سیستان و بلوچستان قرار گرفته این است که سالها از اقدامات کور تروریستی آنها در این منطقه مظلوم می گذرد اما به واسطه وجود مردمی فهیم و جوانانی غیور به عنوان حافظان امنیت این آب و خاک، هرگز شاهد کوچک‌ترین عقب نشینی در دفاع از سرزمین نبودیم و اقدامات آنها بیش از آنکه منجر به ایجاد ترس و وحشت شده باشد، حالا به نظر می رسد باعث آگاهی بیش از پیش مردم نسبت به رفتارهای غیرانسانی آنها تحت حمایت و سازماندهی اربابان صهیونیست‌شان شده است.

بی‌تردید، چانچه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: این فکر، انگیزه، آمادگی و رشادتی که در ملت ایران وجود دارد، باید حفظ شود چرا که خود این عناصر، امنیت‌ساز هستند.

خون‌های زیادی برای دفاع از جای جای میهن تقدیم شده و حالا ملت بزرگ ایران به خوبی روابط پشت پرده و همزمانی برخی اقدامات تروریستی در داخل کشور با تجاوزهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت‌های آمریکا را درک می‌کنند و به واسطه همین خون‌هایی که مظلومانه بر زمین ریخته شده است و جان هایی که در دفاع تقدیم شده است، می دانند که باید به شهیدان خود افتخار کنند؛ چرا که اگر آنان و دیگر حافظان امنیت نبودند، مشکلات زیادی برای کشور و ملت به‌وجود می‌آمد.

هنوز ۴۳ روز از حادثه تروریستی در یکی از پمپ بنزین‌های شهرستان میرجاوه و شهادت دو نفر از نیروهای مرزبانی که در حال بنزین زدن بودند، نمی گذرد که در اقدامی تروریستی، پنجم آبانماه جاری بار دیگر خبر شهادت ۱۰ نفر از کارکنان وظیفه و کادر انتظامی سیستان و بلوچستان به دنبال حمله جنایتکاران تروریست به دو واحد گشت انتظامی در منطقه گوهر کوه تفتان کام هموطنان را تلخ کرد.

این دو واحد گشت انتظامی که در پی تماس تلفنی برای ارائه خدمت به شهروندان در منطقه گوهر کوه تفتان حاضر شده بودند، در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکارانِ تروریست قرار گرفتند و چندی بعد گروهک تروریستی «جیش الظلم» در کانال تلگرامی خود مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

در این حمله تروریستی، سرباز علیرضا علی زاده متولد شیراز، سرباز مهدی پریشانی فروشانی متولد خمینی شهر، سرباز صالح نوربخش حبیب آبادی متولد اصفهان، سرباز پویا صالحی یلمه علی آبادی متولد مبارکه، ستوان سوم ایمان درویشی دارای دو فرزند متولد کلاله، استوار دوم علیرضا آقاجانی امیرهنده متولد لاهیجان، ستوان سوم مهدی خموشی علی آبادی دارای دو فرزند متولد مشهد، سروان نعمت اله نوری دارای چهار فرزند و متولد زابل، استوار یکم هادی زارع باغبیدی دارای دو فرزند متولد یزد، گروهبان یکم پویا رحمت طلب ضیابری متولد رشت به شهادت رسیدند.

این اولین جنایت این گروهک تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران به شمار نمی رود بلکه در طول ۱۵ سال اخیر ردپای این گروهک تروریستی در قریب به اتفاق حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان و نقاط مرزی کشور با پاکستان به چشم می خورد که دست پشت پرده جنایت های این گروهک تروریستی در تمام این سالها رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است.

در پی این حمله تروریستی یک روز عزای عمومی از سوی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام و اسکندر مومنی وزیر کشور هیأتی را مامور بررسی ابعاد این حادثه کرد و دستور داد در اسرع وقت با حضور در منطقه جزئیات این حادثه را بررسی و گزارش کنند.

دستگیری و به هلاکت رسیدن تروریست ها در کمتر از ۲۴ ساعت

دستور وزیر کشور باعث شد تا در کمتر از ۲۴ ساعت سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از هلاکت دستکم سه نفر از تروریست‌های حادثه‌ تفتان خبر دهد که واحدهای عمل کننده مبارزه با تروریسم فراجا در عملیاتی مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی محل اختفای تروریست‌ها با حمله پهپادی به مقر آنان حداقل سه نفر از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

در این رابطه قرارگاه قدس جنوب شرق نیز با صدور اطلاعیه ای از دستگیری چهار تروریست مرتبط با حادثه تروریستی گوهرکوه تفتان خبر داد.

شامگاه یکشنبه قرارگاه قدس جنوب جنوب شرق اعلام کرد: در پی حادثه تروریستی تفتان که منجر به شهادت ۱۰ نفر از نیروهای فراجا در منطقۀ گوهرکوه شهرستان تفتان شد یگان های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارۀ کل اطلاعات سیستان‌ و بلوچستان و رزمندگان فراجای استان طی یک عملیات پهپادی، چهار نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی کشته شدند.

چهار نفرِ دیگر از تروریست‌ها نیز پس از شناسایی و تعقیب‌وگریز دستگیر و تعدادی هم مجروح شدند.

محمد سرگزی، نماینده مردم شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۰ نفر در سیستان‌وبلوچستان بر اثر حمله تروریستی به این استان به شهادت رسیدند

ایجاد اختلافات قومی و مذهبی مهمترین هدف گروهک‌ها

تشابه نوع عملکرد عناصر جیش الظلم و صهیونیست کودک‌کش در هدف قرار دادن مردم بی‌گناه لایه‌های پنهان ارتباط پشت پرده در وابستگی بی‌قید و شرط آنها را بیشتر از هر زمان نمایان کرده است؛ آن یکی تسلیحات اهدایی آمریکایی را بر سر زن و کودک فلسطینی و لبنانی خالی یا دانشمندان را ترور می‌کند و این یکی در یک مدرسه دخترانه نیکشهر در جشن عاطفه ها با اقدام تروریستی، پرویز کدخدایی فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سیدجواد ساداتی سرباز وظیفه و مجیب بلوچی شهروند نیکشهری را به شهادت رساند.

اگر قدری نتایج رویکردهای وحشیانه این گروهک‌های تروریست مورد مداقه قرار گیرد، به وضوح مشخص است که بیشترین مردم آسیب دیده از این تفکر غلط و البته با پشتوانه و هدایت سرویس های جاسوسی، مردم بلوچ منطقه بوده‌اند که هر بار تعدادی از آنها در اقدامات ناجوانمردانه همین به اصطلاح مدافعان بلوچ، هدف قرار گرفته و جانشان را از دست داده‌اند.

پرواضح است که مردم در هیچ نقطه ای رضایت ندارند که آرامش و امنیت آنها بهم بخورد؛ حتی علمای اهل سنت در سیستان و بلوچستان هم همواره این اقدامات تروریستی کور را محکوم کرده‌اند و آن را مردود دانسته‌اند.

از سوی دیگر ناامن جلوه دادن سیستان و بلوچستان ارمغان دیگری هم برای این گروهک‌های دست نشانده و اربابان آنها دارد؛ در کنار دامن زدن به اختلافات قومی، قبلیه‌ای و مذهبی، خط دیگری که همواره مد نظر سرویس‌های امنیتی هدایت کننده این گروهک‌ها بوده، توقف چرخ توسعه و پیشرفت با توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی و ثروت عظیم این منطقه است؛ مزیت ایجاد ناامنی در منطقه فرصت سرمایه‌گذاری را از این خطه می‌گیرد؛ این چه سبکی از اهدای آزادی به مردم منطقه توسط این گروهک‌هاست که حتی فرصت های اقتصادی و اشتغال پایدار را هم از آنان سلب می کند.

ناامن جلوه دادن سیستان و بلوچستان در کنار دامن زدن به اختلافات قومی، قبلیه‌ای و مذهبی، خط دیگری که همواره مد نظر سرویس‌های امنیتی هدایت کننده این گروهک‌ها بوده، توقف چرخ توسعه و پیشرفت با توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی و ثروت عظیم این منطقه استتلاش برای ایجاد اختلافات مذهبی در دو دهه اخیر عامل مهمی برای انجام فعالیت گروهک‌های تروریستی شده تا به بهانه مذهب و قوم، دست پلیدشان با همراهی استکبار جهانی به خون ده‌ها بی‌گناه در جنوب شرق ایران اسلامی آلوده شود.

هدف از این اقدامات ترویستی و جنایتکارانه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و جنگ قومیتی بین مردم بوده؛ اما این توطئه‌های دشمن نه تنها با شکست مواجه شده و به سرانجام نرسیده، بلکه همواره باعث همدلی و تقویت روحیه مردم برای حفظ وحدت و دفاع جانانه‌تر از این مرز و بوم شده است.

این هدف کلان از یک سو زمینه را برای طرح خواسته‌های دشمن در سطح منطقه فراهم و از سوی دیگر، فضا را برای گسترش ناامنی در این مناطق مهیا می‌کند بنابراین می‌توان این چنین تلاش‌های ضدامنیتی را عمدتا در راستای خدشه‌دار کردن برنامه‌های توسعه‌ای و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان شرقی و روند رشد سواحل مَکُران قلمداد کرد.

حادثه تاسوکی، بمب گذاری در تاسوعای حسینی، بمب گذاری انتحاری در پیشین، حمله به پاسگاه‌های مرزی و ربودن یا به شهادت رساندن نیروهای مدافع امنیت، حادثه مسجد جامع و مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان، حمله تروریستی جاده خاش - زاهدان، حمله به مقر انتظامی در راسک اینها تنها گوشه‌ای از جنایت‌های گروهک‌های تروریستی جیش الظلم در جنوب شرق کشور بوده که هر یک از آنها گواهی بر تفکر پلید این افراد خودفروخته و اربابان آنها است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی ابایی نداشته و در این میان ریختن خون شیعه و سنی برایشان تنها وسیله‌ای برای اثبات سرسپردگی آنهاست.

حمله تفتان سندی بر رذالت دشمن

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار این استان با صدور پیامی مشترک شهادت ناجوانمردانه تعدادی از نیروهای گشت پاسگاه انتظامی گوهر کوه شهرستان تفتان را تسلیت گفته و اعلام کردند: اقدامات کور تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.

در پیام مشترک آیت الله مصطفی محامی و محمد کرمی که روز یکشنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: اکنون که رژیم سفاک و جعلی صهیونیسم، در پی ناکامی در جبهه مقاومت در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته، تروریست‌های مزدور، همزمان با تعدی آن رژیم به برخی از نقاط ایران اسلامی، دست به جنایت زده و تعدادی از ماموران خدوم و فداکار فراجا را ناجوانمردانه در حوزه شهرستان تفتان به شهادت رساندند.

این پیام می افزاید: این جنایت تاسف برانگیز سند جدیدی از رذالت دشمنان ملت ایران و یادآور هزاران جنایتی است که از ابتدای انقلاب اسلامی علیه امنیت و اقتدار ملت مقاوم مرتکب شده اند.

در این پیام آمده است: بدون تردید این اقدامات ناجوانمردانه‌ به دست ایادی اجیر شده صهیونیسم نشان از عجز آنان در تقابل با انقلاب اسلامی و ناکامی در مبارزه با جبهه مقاومت اسلامی و شکست‌های پی در پی آنان است.

در بخشی از پیام ذکر شده است: دشمنان بدانند چنین اقدامات کوردلانه و مشمئز کننده ای نه تنها خللی در اراده راسخ ملت غیور ایران ایجاد نخواهد کرد بلکه بر وحدت و همبستگی ملی افزوده و گام‌های این ملت مظلوم را در پیمودن مسیر عزت و استقلال استوارتر خواهد کرد و آمرین و مباشرین این جنایت به حول و قوه الهی و به زودی به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

این پیام می افزاید: همچنین از فرماندهان و مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود با حفظ هوشیاری لازم تا حد توان، امکان شرارت‌ را از تروریست‌ها سلب کنند.

تروریست‌ها پاسخی کوبنده‌ دریافت می کنند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بی‌تردید تروریست‌های کوردل از سوی دستگاه‌های امنیتی استان پاسخی سخت و کوبنده‌ای بابت جنایتی که در گوهر کوه مرتکب شدند دریافت می‌کنند و خون مطهر شهدای سرافراز مدافع امنیت هرگز پایمال نخواهد شد.

رضا شریفی با اشاره به شهادت ۱۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در گوهرکوه، افزود: مردم شریف سیستان و بلوچستان به خوبی می دانند که گروهک تروریستی و سرویس‌های جاسوسی به دنبال سو استفاده از نگرانی‌ها، دلخوری‌ها و بغض‌های اجتماعی در پی رقم‌زدن اینگونه حوادث هستند.

وی از اصحاب رسانه، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان سیستان و بلوچستان خواست که در موضع گیری‌های خود به گونه‌ای عمل کنند که مورد سوء استفاده گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی قرار نگیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه مردم و مسوولان در این استان تلاش می‌کنند تا انگاره‌های منفی که در مورد استان وجود دارد از بین برود و این منطقه به خوشنامی، صنعتی و فرهنگی شدن شهرت پیدا کند چرا که ظرفیتش در استان مهیاست اما جنایاتی از این دست حتما کار را برای همه ما سخت و مدل معرفی منطقه را با دشواری مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: از همه دلسوزان شیعه و سنی فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان می‌خواهیم بهانه به دست دشمن ندهند، قطعا هیچ کدام از بزرگان استان به این وضعیتی که امروز ۱۰ نفر از جوانان ما به اقصی نقاط کشور تشییع می‌شوند راضی نیستند.

شریفی افزود: همه در کنار هم باید با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تلاش کنیم تا از تکرار این گونه حوادث جلوگیری و بهانه‌ای دست عناصر خود فروخته داده نشود.

شهادت مظلومانه اما پرافتخار

سرطایفه بزرگ نارویی در شمال سیستان و بلوچستان گفت: کارکنان انتظامی برای خدمت به مردم با شهادت همکارانشان در منطقه گوهرکوه از توابع شهرستان تفتان، مصمم تر شدند.

حاج محمد ناروئی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت جمعی از نیروهای فراجا را در حادثه تروریستی منطقه گوهر کوه از توابع شهرستان تفتان که به دست تروریست‌های کوردل و وابسته به ایادی استکبار رقم خورد، افزود: جهاد در راه خدا، تنها عنوانی است که می‌توان برای شهادت شهدای انتظامی اعلام کرد چرا که آنان برای خفظ امنیت و آرامش مردم استان و به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند و جان خود را فدا کردند.

وی تاکید کرد: بی تردید شهادت مظلومانه و در عین حال پرافتخار این شهیدان، نه تنها ذره‌ای از انگیزه دیگر همرزمان و همکاران ایشان برای ادامه راه نمی‌کاهد، بلکه آنان را برای خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم وفادار و قدرشناس ایران اسلامی مصمم‌تر خواهد کرد.

سرطایفه بزرگ نارویی در شمال سیستان و بلوچستان از مسوولان درخواست کرد تا عوامل دست اندرکار این جنابت را ضمن شناسایی و دستگیری، به اشد مجازات برسانند.

عزم همگانی در مبارزه با دشمنان

استادیار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: اقدام تروریستی در منطقه گوهرکوه تفتان و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران، نشان از عجز دشمنان و ایادی استکبار در تقابل با انقلاب اسلامی و ناکامی در مبارزه با جبهه مقاومت اسلامی و شکست‌های پی در پی آنان است.

ابوالفضل توسلی افزود: اقدامات کور دشمن نه تنها خللی در اراده ملت غیور ایران ایجاد نخواهد کرد بلکه عامل تقویت وحدت و همبستگی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از اقتدار نیروهای مسلح برای حفاظت از کشور و منافع ملی، بیان کرد: ارتکاب جنایات تروریستی علیه امنیت و اقتدار این مرزوبوم از سوی دشمنان تازگی ندارد اگرچه با چنین اقدامات مذبوحانه کوچکترین خلل و خدشه‌دار وارد نخواهد شد و شهادت غیورمردان، مرزداران و دلیرمردان این مرز و بوم، عزم و اراده ملت را در مبارزه با دشمنان، استوارتر و راسخ‌تر می کند.

وحدت شیعه و سنی خاری در چشم ایادی استکبار

استادیار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که وحدت و یکپارچگی مردم بویژه در این استان قومی - مذهبی باعث خنثی ‌شدن توطئه‌های دشمنان است، ادامه داد: باید با حفظ آرامش و امنیت، به تقویت وحدت و انسجام ملی کمک کرد، از آنجایی که امنیت مردم خط قرمز بوده خواسته همگان شناسایی تمام عوامل حادثه تروریستی تفتان است.

گروهک‌های تروریستی علاوه بر برهم زدن امنیت و آسایش مردم، به دنبال ایجاد عقب‌ماندگی در سیستان و بلوچستان هستندوی با بیان اینکه پشت پرده جنایت های گروهک های تروریستی همچون جیش الظلم در طول تمام این سالها رژیم صهیونیستی است، گفت: سیستان و بلوچستان نماد وحدت بوده، بنابراین از هر حربه برای خدشه زدن به این وحدت، امنیت و آسایش بهره گرفته تا به اهداف شوم خود دست یابند.

توسلی تاکید کرد: گروهک‌های تروریستی علاوه بر برهم زدن امنیت و آسایش مردم، به دنبال ایجاد عقب‌ماندگی در سیستان و بلوچستان هستند؛ اما باید بدانند وحدت و انسجام بین شیعه و سنی نمی گذارد تا این حرکات مذبوحانه دشمنان، روند پرشتاب توسعه و امنیت ایران و این استان را متوقف کند.

وی اظهار کرد: همزمانی این اقدام تروریستی در منطقه گوهرکوه تفتان و حمله مذبوحانه اسرائیل به ایران، نشان از عجز دشمنان و ایادی استکبار در تقابل با انقلاب اسلامی و ناکامی در مبارزه با جبهه مقاومت اسلامی و شکست‌های پی در پی آنان دارد.

استادیار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: پرواضح است این اقدامات ددمنشانه، خللی در عزم و اراده‌ ملت بزرگ ایران اسلامی و فرزندان راستین و برومند آنان در ایستادگی در مقابل استکبار جهانی وارد نخواهد کرد؛ بلکه همه را در برابر زورگویان عالم، متحد و بسیج خواهد کرد.

منبع: ایرنا