رژیم صهیونیستی در تلاش است تا شکست خود در جبهه لبنان را با اعمال تحریم‌های گسترده از سوی آمریکا بر بیروت، جبران کند.

سرویس جهان مشرق -به گفته منابع عبری زبان، دولت بنیامین نتانیاهو در تلاش است با آمریکایی ها به یک توافق دست یابد که بر اساس آن در ازای عدم گسترش عملیات زمینی در لبنان، ایالات متحده تحریم‌های شدید دریایی، زمینی و هوایی بر لبنان اعمال کرده و از آن حمایت خواهد کرد، به گونه ای که از بازسازی نظامی حزب الله و تسلیح آن جلوگیری خواهد کرد. مذاکرات برای این توافق توسط ران درمر، وزیر امور استراتژیک، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی انجام می شود. این گزارش را اخبار ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

این درحالیست که سران این رژیم، پس از ترور شهید سیدحسن نصرالله اعلام کرده بودند که قصد دارند از مرحله تضعیف حزب الله، به مرحله انحلال آن وارد شوند و در حال حاضر بیش از یک ماه از آغاز تجاوزات هوایی و زمینی به خاک لبنان و شهادت هزاران شهروند لبنانی میگذرد.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که علت این مسئله، ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی علیه رزمندگان مقاومت لبنان است. علی‌رغم آنکه صهیونیست‌ها رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان آن را در آغازین روزهای تجاوز به لبنان به شهادت رساندند، سازمان رزم حزب الله سریعا با ترمیم شکاف‌ها به مقابله با متجاوزان صهیونیستی شتافته و ضربات سخت و مرگباری به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرد، مسئله ای کارشناسان صهیونیست مکررا به آن اذعان کرده اند.

علی‌رغم آنکه صهیونیست ها تلاش کردند تا شهرک نشینان آواره شمال سرزمین های اشغالی را به منازل خود بازگردانند، در یک ماه گذشته، با حملات مقاومت لبنان در دامنه گسترده تر و شدت حملات بیشتر، نه تنها هدف صهیونیست‌ها محقق نشد، بلکه شرایط برای سران این رژیم بیش از پیش بدتر شد. همچنین، ارتش این رژیم تاکنون متحمل تلفات و خسارات گسترده ای در میدان نبرد شده است که بخش عمده ای از آن توسط ارتش این رژیم سانسور شده است.

از این رو. به نظر می رسد مقامات این رژیم در تلاش هستند تا با پیش بردن یک طرح سیاسی، یا گرفتن امتیازات سیاسی و اعمال فشار بین المللی بر لبنان از طریق وضع تحریم های سنگین، خود را از مهلکه جبهه نبرد لبنان نجات دهند.