به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر ، سردار سرتيپ اسکندر مومني در نشستي خبري با اشاره به اين که وانت پيکان، وانت نيسان و پرايد جزء خودروهاي پر خطر در حال توليد است، افزود: اين دسته خودروها نياز به جايگزين دارد و بايد در پروسه اي چند ساله براي از رده خارج کردن آنها تلاش شود.
وي اضافه کرد: اگربخواهيم جلوي شماره گذاري محصولي از کارخانه اي را بگيريم، اعلام مي کنيم بطوريکه 12 روز جلوي توليد محصول بزرگ ترين خودرو ساز خاورميانه گرفته شد.
سردار مومني گفت: در اين زمينه مسئله مخفي وجود ندارد.
وي افزود: درخصوص استاندارد بودن خودروهاي توليد داخل موسسه استاندار بايد پاسخگو باشد اما هم اکنون استاندارهاي پذيرفته شده منسوخ شده است و نمي توان در بروز يک حادثه براي عوامل موثر درصد تعيين کرد.
سردار مومني درباره مصوبه مجلس درخصوص ورود خودروهاي دسته دوم به کشور گفت: اين طرحي پنج ساله است و بايد تا زمان الزم اجرا شدن و تدوين آئين نامه مربوط منتظر بمانيم؛ در آئين نامه آن حتما جوانب ايمني و مصالح مردم در نظر گرفته مي شود.
مومني درباره فروش اسپري براي مخفي کردن پلاک ماشين ها از دوربين ثبت تخلف گفت: در مقطعي پلاک ها دستکاري مي شد و استفاده از اين اسپري نوعي کلاه برداري است.
وي افزود: هرگونه دستکاري در پلاک خودرو جرم است و جريمه دارد ضمن آنکه کاري غير اخلاقي است.
سردار مومني گفت: افرادي که با هر وسيله اي در پلاک خودرو دستکاري کنند به عنوان جعل در پلاک به دادگاه معرفي مي شوند اما اين موارد به حداقل رسيده است.
وي در ادامه درباره افزايش ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: ورود بيمه براي قبول خسارت خودرو تصادفي15تا 20 درصد در کاهش ترافييک موثر است و جلوي بسياري از راهبندان ها را مي گيرد.
سردار مومني گفت: تغيير ساعات کاري، کاهش تقاضاي سفر، خروج واحدهاي اداري و تجاري از محدوده طرح ترافيک و افزايش ايستگاه هاي سي ان جي از مقدمات افزايش ظرفيت حمل و نقل عمومي و سرعت حمل و نقل است.
وي افزود: پليس طرح هاي متعددي براي کمک به توسعه ناوگان حمل نقل عمومي براساس قانون هدفمندي کردن يارانه ها پيشنهاد داده است.
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي کشور گفت: هيچ خودرويي بدون داشتن استاندارهاي فني و زيست محيطي شماره گذاري نخواهد شد.