کد خبر 186197
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵

بر اساس تصمیم جدید دولت، ثبت سفارش 25 قلم کالا منوط به دریافت کدرهگیری شبنم شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بر اساس تصمیم جدید دولت، ثبت‌سفارش 25 قلم کالا منوط به دریافت کد رهگیری شبنم شد. این در شرایطی است که بر این اساس، از ورود برخی کالاهای تقلبی به بازار جلوگیری شود.
 
بر این اساس، واردات شیرخشک، قندهای افزودنی، روغن‌ها و چربی‌های خوراکی و غیرخوراکی، غذاهای دریایی، کافئین، سوسیس و کالباس، پاک‌کننده‌های صنعتی، چسب‌ها، حشره‌کش‌ها، ضدعفونی‌‎ کننده‌ها، اسیدها و الکل‌ها، یراق‌آلات مبلمان، پارچه، لنت‌ها و بالشتک‌های ترمز، سفال پوشش بام، پمپ انژکتور، بالابرها، کمپرسورها، مشعل‌ها، دستگاههای گریز از مرکز، الکتروموتورها، انواع سیگار و توتون، کلید و پریز، انواع وسایل روشنایی و تهویه منوط به دریافت کد رهگیری شبنم شده است.
 
محمود اعلایی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرحله اول طرح شبنم از اول آبانماه سال 90، مرحله دوم اول اردیبهشت ماه سال 91 و مرحله سوم از تاریخ 15 دیماه سال جاری آغاز شده است.
 
وی افزود: با نصب یک بارکد دو بعدی در قالب برچسب شبنم بر روی کالاها، می‌توان کالای اصلی از تقلبی و قاچاق را شناسایی کرد.