به گزارش مشرق، مهمترین عناوین اقتصادی یک شنبه 15 اردیبهشت به شرح زیر است:

تداوم روند نزولی نرخ ارز در بازار

معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تداون روند نزولی قیمت ارز در بازار خبر داد و اعلام کرد: قیمت دلار در پایان اسفندماه گذشته 8 درصد کاهش یافت.

هم کد کردن خطوط تلفن تمام استانها

رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران گفت: وزارت ارتباطات به مخابرات ابلاغ کرده که می‌تواند با اجرای هم‌کدی در استان‌ها به ازای نگهداری شبکه مبلغی را از مشترکان وصول کند که این ابلاغیه بعد از اردیبهشت اجرا می‌شود.

تجدیدنظر در نرخ تورم خودرو

عضو ناظر شورای رقابت از تعیین نرخ جدید تورم بخشی خودرو توسط کارگروه ویژه برای قیمت‌گذاری مجدد خودروها خبر داد و گفت: این نرخ کمتر از نرخ تورم ۵۳ درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی است.

افزایش نرخ مکالمه با تلفن ثابت

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکسان سازی کدهای استانی، کاهش درآمد برای مخابرات به همراه خواهد داشت، گفت: بر اساس موافقتنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات این مبالغ را از مشترکان وصول خواهد کرد.

فرمول قیمت‌گذاری روغن تغییر کرد

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از توزیع ۱۰۰ هزار تن روغن خام در سطح کارخانجات خبرداد و گفت: در حال حاضر قیمت‌گذاری روغن خام به نفع مصرف کننده ۷۰ درصد ارز مرجع و ۳۰ درصد با ارز مبادله‌ای صورت می گیرد.

عکس/ صفحه اول روزنامه های اقتصاد





جزئیات کامل 3 سناریوی دولت برای فاز دوم هدفمندی

دبیر ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: هر گونه تغییر در شرایط گام اول هدفمندی یارانه‌ها برای کشور خطرناک است و شرایط را سخت می کند.

آیا با ۵ میلیون می توان ازدواج کرد؟

در شرایطی که تورم کمرشکن، هزینه های ازدواج در سال جاری را به نسبت ماه های مشابه سال گذشته چند برابر کرده ، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، اظهار داشته است که مصوبه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۵ میلیون تومان محقق نشده و به این ترتیب وام ازدواج ۵ میلیونی که مدتها بود خبر از آمدنش به گوش می رسید، به تاریخ پیوسته است.

نرخ تورم فروردین اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم در فروردین ماه 92 با تغییر1.7 درصدی نسبت به دوره قبل به 29.8 درصد کاهش یافت.

شرایط واگذاری 3خوابه های مسکن مهر

قائم مقام مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه متقاضیان واحدهای سه خوابه براساس اولویت ثبت نام و واریز آورده، واحدهای خود را تحویل می‌گیرند، گفت: در حال حاضر برای مسکن مهر پردیس ثبت نام نمی شود و ثبت نام جدید پس از بررسی متقاضیانی که در گذشته ثبت نام کرده اند و احتمال حذف آنها، شروع می شود.


جزئیات تعرفه وایمکس +جدول

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه وایمکس مصوب سال 89 را تا پایان سال 91 تمدید کرده بود و چون بر اساس اخبار به دست آمده این کمیسیون برنامه‌ای برای تغییر این تعرفه‌ها ندارد، عدم تصویب تعرفه جدید به معنی تداوم تعرفه‌های فعلی است.




۱۱۸ برای تهرانی‌ها رایگان است

۱۱۸ و سیزده کد سه رقمی دیگر که متعلق به مراکز خدماتی به شمار می‌روند از جمله شماره‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها برای کاربران تهرانی رایگان است.

جدیدترین نرخ رهن و اجاره در تهران + جدول

با وجود اینکه هنوز فصل طلایی جابه جایی در بازار مسکن آغاز نشده، اما فراوانی فایل‌های اجاره‌ای در بازار مسکن نشان می‌دهد رکود در معاملات خرید وفروش مسکن، امسال، حجم قابل توجهی از این واحدها را به بازار اجاره هدایت کرده است.

درآمد مخابرات در سال ۹۱ چقدر بود؟

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افزایش درآمد این شرکت به ۹ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان در سال ۹۱ خبر داد و گفت با واگذاری ۱۰ میلیون سیم کارت جدید تعداد مشترکان همراه اول در این سال به ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسید.

جزئیات افزایش بن کارگران به 50هزارتومان

شورای عالی کار تا چند روز آینده تصمیم نهایی درباره میزان افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار را خواهد گرفت؛ با این حال تاکنون نمایندگان دولت و کارگران موافقت خود را با ارائه مصوبه جدید اعلام کرده اند.

جدول/گران قیمت های بازار موبایل

جدول/ نرخ انواع پژو 206 در بازار

جدول/ نرخ انواع میوه در میادین تره‌بار

جدول/ قیمت انواع خودرو داخلی

جدول/ نرخ انواع ارز و سکه