به گزارش مشرق؛ مهمترین عناوین فرهنگی شنبه 21 اردیبهشت به شرح ذیل می‌باشد:


ماجرای ندای "ملک داعی" و جواب آن در ماه رجب

شب اول این ماه، یکی از چهار شبی است که شب زنده داری در آن تأکید شده است. و یکی از مراقبتها این است که در هنگام دیدن ماه در شب اول، دعایی که روایت شده است را بخواند. و سزاوار است موقعی که در این دعا، به دعای آمادگی برای آمادگی در شعبان و رمضان می رسد، آن را با توجه بخواند و در اوقات دعایش نیز آن را زیاد بخواند تا با این دعا، آمادگی کاملی برای ورود به این دو ماه پیدا کند و و مستحب است بعد از نماز عشا دعاهای روایت شده در اقبال را بخواند .






اعمال مستحبی شب اول رجب

امام موسی کاظم(ع) در حدیثی در باب اهمیت ماه «رجب‌المرجب» فرمودند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس ۳ روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.





کتابشناس پیشکسوت درگذشت +عکس

محمد گلبن فهرست‌نگار و کتابشناس پیشکسوت در سن 78 سالگی دار فانی را وداع کرد.





صوت/ توصیه قرائتی به کاندیداها






مداحی که خودش را تنبیه می‌کرد +عکس

رضا دادپور از مداحان اهل‌بیت (ع) و از فرماندهان بهداری لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، خاطره زیبا و آموزنده‌ای را از شهید نصیرایی بیان می‌کند که با هم می‌خوانیم:





جدول/ فروش فيلم‌هاي روي پرده در تهران





موانع تفکّر صحیح دربیان آیت‌الله جوادی

غیر از معصومین بقیه انسان‌ها در معرض تیرگی و تاریکی هستند؛ در بخش اندیشه گرفتار وهم و خیال می‌شویم که مانع تفکّر صحیح ماست، و نیز در بخش انگیزه مبتلا به شهوت و غضب می‌شویم که مانع عزم و تصمیم صحیح ماست.





توصیه آیت‌الله حق‌شناس برای‌کاهش فشار قبر

مرحوم آیت‌الله حق‌شناس می‌گفت: «ترجیب» به معنای تعظیم است، یعنی این ماه، ماه بزرگی است و شما باید ماه رجب را بزرگ بشمارید، پروردگار عزیز فرموده: رجب، «شهرالله الأصب» است؛ یعنی در این ماه، رحمت ریزش دارد.





طالب‌زاده و طالبی فیلم لنکرانی را کلید زدند

بر همین اساس ما با دعوت از آقای نادر طالب‌زاده و آقای ابوالقاسم طالبی از آن‌ها خواستیم که این مسئولیت را بپذیرید و آنها نیز قبول کردند از این رو تیم‌شان برای ساخت فیلم تبلیغاتی فعال شده است.





رپرتاژ برنامه "هفت" برای "رسوایی"

درباره فیلم های آقای ده‌نمکی نقد موضوعیت ندارد. نقد فیلم با شکل شناخته شده اش کارکرد درباره فیلم ندارد.






کارگردانانی که فیلم‌ انتخاباتی می‌سازند

با شروع نام‌نویسی داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بحث ساخت فیلم‌های انتخاباتی نیز داغ‌تر شده است و این روزها نام سینماگران مختلفی بر سر زبان‌هاست؛ گرچه دیگر از نام‌های سرشناس چهار سال پیش خبری نیست.