کد خبر 21404
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵

آنها از تيپ کيان هستند مثل سروش، کديور، تاج‌زاده و حجاريان که کيان را بنيان گذاردند و قرارشان اين بود که از اسلام يک گرايش ليبراليستي ارائه دهند يعني انديشه ليبراليستي را بر اسلام تحميل کنند.

به گزارش مشرق، فارس نوشت: حجت الاسلام روح‌ا‌لله حسينيان رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي و رئيس فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس در نشست تخصصي مرکز مطالعات وزارت کشور با اشاره به ريشه‌هاي قرآني فتنه به تبيين حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم پرداخت.

وي با طرح اين پرسش که فتنه چه بود و چرا به وقوع پيوست؟ گفت: «يک بحث سياسي و عميق است که ما مي‌توانيم حتي در الگوي اسلامي در مورد آن نظريه‌پردازي کنيم؛ از صدر اسلام 3 فتنه يعني مارقين، ناکثين و قاسطين بايد مورد بررسي قرار گيرد.»

حسينيان خاطر نشان کرد که در مسائل سال 1388 نيز به وضوح مشاهده مي‌شود اين سه جريان يعني منافقين، ‌دنياطلبان و عوامل خارجي همانند صدر اسلام در ايجاد فتنه دست دارند و با انتخاب يک شعار انحرافي وارد صحنه شده‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: «در فتنه 88 عوامل چندگانه را مي‌بينيم، يکي منافقين، منافقين چه کساني هستند؟ منافقين يعني کساني که اعتقادي به اسلام راستين ندارند. من در اين کتاب تشريح مي‌کنم که آنها از تيپ کيان هستند مثل سروش، کديور، تاج‌زاده و حجاريان که کيان را بنيان گذاردند و قرارشان اين بود که از اسلام يک گرايش ليبراليستي ارائه دهند يعني انديشه ليبراليستي را بر اسلام تحميل کنند.»

حسينيان با بيان اينکه منافقيني که در مقابل حضرت علي (ع) موضع‌گيري مي‌کردند هم با همين نام و خصوصيت که ذکر شد معرفي شده‌اند، افزود: «امام علي (ع) مي‌فرمايند هنگامي که آيه أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَکُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (سوره العنکبوت آيه 2) نازل شد دانستيم که اين فتنه در زمان پيامبر اتفاق نمي‌افتد. پرسيده شد کي اتفاق مي‌افتد؟ فرمودند بعد از من و سقاتِلُ امِتي؛ امت من بعد از من با تو جنگ خواهند کرد.»

وي ادامه داد: «آنها قرآن را انکار نمي‌کنند ولي قرائت جديدي از آن ارائه مي‌دهند؛ مکتب کيان که حتي در 18 تير 87 ريشه فتنه همين‌ها بودند، اين منافقين به اضافه قدرت‌طلباني که هواي حکومت در سر داشتند به قول قرآن افرادي حسادت کردند و با منافقين وحدت ايجاد کردند. دست به دست هم دادند و دشمن ايدئولوژيک يعني خارجيان و بيگانگان هم که با تمام توان و امکانات مالي، رسانه‌ها و دولت‌ها، پول وارد عرصه شدند که من ليستي از طريق وزارت اطلاعات درباره هزينه‌هاي پرداختي براي فتنه از سال 87 تا پايان 88 توسط تلويزيون‌هاي فارسي زبان خارجي و عوامل فتنه تهيه کردم که در کتابي ارائه مي‌کنم.»

حسينيان خاطر نشان کرد: «ما نبايد مسئله قدرت و زبان را دست کم بگيريم؛ همانطور که قاسطين و مارقين و ناکثين در مقابل حضرت قرار گرفتند، نه بيگانه‌پرست بودند و نه بي‌ دين بلکه از روي حسادت وارد فتنه شدند و به فتنه کمک کردند.»

نماينده مرم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سوابق کروبي اظهار داشت: «احتمال دارد برخي سوابق بسيار خوب، انقلابي و مثبت داشته باشند؛ مثل آقاي کروبي که زنداني سياسي زمان شاه هم بود اما پاي کار لغزيد و حاضر نشد منافع نظام اسلامي را بر منافع خودش ترجيح دهد.»

روح‌الله حسينيان به افول و نزول جريان فتنه پرداخت و گفت: «داستانش به قول قرآن استدراج در افول کاملاً مشخص است؛ يعني در روز قدس آمدند يک راهپيمائي کردند و يک مقدار خودشان را نشان دادند و شعار نه غزه نه لبنان و... سر دادند که اين حرکت اولين تيشه به ريشه آنها بود.»

وي افزود: «آنها در روز 13 آبان باز با شعارهايي که انتخاب کردند و فتنه‌هايي که در اطراف تهران کردند خودشان را نشان دادند و در روز عاشورا مشکل آنها اساسي‌تر شد؛ يعني با يک کار احمقانه به قول امام معصوم (ع) خدا را سپاس که دشمنان ما را از احمق‌ها آفريد؟...، آمدند با کاري که در روز عاشورا کردند کار خود را يکسره و در واقع مرگ خودشان را اعلام کردند.»

وي با طرح سؤالي مبني بر اينکه چرا در 9 دي‌ و بعد هم در تاييد 9 دي در 22 بهمن جريان فتنه افول کرد، يادآورد شد: «قرآن مجيد مي‌فرمايد که ما جهان را بي‌جهت و بيهوده نيافريديم: وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ (الانبياءآيه 16) که مي‌گويد ما زمين و آسمان و هستي را نه به بازيچه آفريديم، نه به باطل آفريديم بلکه هستي را بر مبناي هدفمندي و حق آفريديم.»

حسينيان به تفسير هدفمندي در اين آيه اشاره کرد و گفت: «هدفمندي يعني اينکه يک موجود حکيم وقتي که کاري را قصد مي‌کند، براي هدفي است و بيهوده نيست؛ انسان حکيم وقتي ساختماني مي‌سازد يا کلاسي مي‌رود براي هدفي است. هدف چيست؟ قرآن مي‌گويد هستي بر مبناي هدفمندي آفريده شده و همه اين هستي بر مبناي هدف براي انسان آفريده شده‌ است.»

وي ادامه داد: «آيات سخره "وَسَخَّر لَکُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَآئِبَينَ وَسَخَّرَ لَکُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ " (سوره ابراهيم آيه 33) مشخص مي‌کند که آنچه خلاصه به نام جهان هستي آفريده شده براي انسان است؛ همه اينها بخاطر تو آفريده شده و تو هم آفريده شدي تا به لقاء برسي يعني هدف آفرينش رسيدن انسان به لقاءالله است.»

او ادامه داد: «از قرآن کريم اين استنباط مي‌شود که آنچه انسان را به لقاء مي‌رساند، حق و هر آنچه آنسان را از خدا و هدف آفرينش دور مي‌کند باطل است؛ حکومت‌ها را اگر مي‌خواهيد ميزان و ملاک قرار دهيد بايد ببينيد اين حکومت‌ها انسان را به خدا نزديک يا دور مي‌کند؟»

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه قرآن مي‌گويد ما براي حق آفريديم، اظهار داشت: «ملاک حق و باطل را قرآن مشخص مي‌کند؛ اگر فردي يا جريان فکري، سياسي را مي‌ خواهيد بدانيد حق يا باطل است، ببيند که جامعه را به خدا نزديک کرده يا دور مي‌کند.»

حسينيان ادامه داد: «قرآن مجيد مي‌فرمايد که مبناي آفرينش حق است؛ يعني هدفمندي و هدف هم مشخص است. آيات 5 تا 10 سوره انبياء در قرآن کريم داستان همين جنگ و دعواها را بين مي‌کند و مي‌فرمايد اين جنگ و دعواها در دنيا ادامه دارد ولي ما تمدن‌ها و جريانات ستمگر را نابود خواهيم کرد؛ چرا به خاطر اينکه ما جهان را بر مبناي حق آفريديم و چنان به وسيله حق بر باطل مي‌کوبيم تا باطل نابود شود.»

وي خاطر نشان کرد: «بنابراين قرآن در اين جنگ مهندسي، عالم آفرينش را چنين تفسير مي‌کند که چون نظام خلقت بر مبناي حق پايه‌گذاري شده، نهايت آن پيروزي حق بر باطل به وسيله حق است. بعد در سوره محمد (ص) از جنگ حق و باطل و اينکه چرا حق پيروز مي‌شود و باطل نابود مي‌گردد سخن به ميان مي آورد و مي‌گويد کساني که کفر ورزيدند و در راه خدا انحراف ايجاد کردند، اعمال آنها نابود مي‌شود.»

رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به جلوگيري پيشرفت انقلاب اسلامي ايران از سوي آمريکا، خاطره‌اي بيان کرد و گفت: «به ياد دارم که در دوران نهضت امام، آمريکا و اتحاد جماهير شوروي و اقمارشان که بين آنها مناسبات بين‌ المللي جنگ سرد حاکم بود؛ عليرغم آنکه سعي مي‌کردند کار خود را پيش ببرند اما در مورد انقلاب اسلامي همه آنها، متفق و هم‌قول بودند که انقلاب اسلامي را شکست دهند.»

حسينيان افزود: «کارتر ژنرال خود را فرستاد که بررسي کند آيا راهي براي پيشگيري از پيروزي انقلاب اسلامي وجود دارد يا نه؟ تيتر روزنامه پراودا اين بود که ما اجازه نخواهيم داد ملاها پيروز شوند؛ علت آن هم اين بود که منافع آمريکا به خطر افتاده بود و اتحاد جماهير شوروي هم ادعاي آزاديبخشي مارکسيستي داشت و با اسلام آزاديبخش احساس رقابت مي‌کرد.»

وي گفت: «ديويد اوئن مصاحبه‌اي کرد که همان زمان امام (ره) موضع‌گيري کرد؛ او گفته بود شاه در سختي‌ها، غرب را حمايت مي‌کرده لذا مردانگي نيست که اجازه دهيم ملاها بر او پيروز شوند اما ديديد که اراده‌ خداوند حاکم شد و امکانات و اعمالشان ذائل شد.»

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيه مبارکه قرآن کريم مبني بر اينکه آنها که به محمد (ص) و هر آنچه که بر آن حضرت نازل شد، ايمان آورده‌اند ما کاستي‌هايشان را اصلاح مي‌کنيم و بدي‌هايشان را مي‌پوشانيم اشاره کرد و گفت: «يک جنگ 8 ساله را دنيا به ما تحميل کرد و همين بچه‌هاي جنگ نديده با ايستادگي خود همه را متعجب کردند.»

وي خاطر نشان کرد: «سؤال اينجاست که مگر چنين چيزي ممکن است که جمعي جوان غير حرفه‌اي و جنگ نديده بتوانند در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح مورد حمايت ابر قدرت‌هاي جهان ايستادگي کنند؟ بله؛ مي‌توانند چون مؤمنين از حق تبعيت مي‌کنند و حق هماني است که هستي براي ما آفريد.»

حسينيان ادامه داد: «ما هستي را تشبيه مي‌کنيم به يک جرياني که به سوي حق مي‌رود و هر که خود را با اين جريان همراه کند، پيروز است و هر کس بر خلاف اين جريان حرکت کند، در نهايت او هم در هم کوبيده و نابود مي‌شود؛ يعني اگر جرياني با نظام و جريان هستي هماهنگ بود، پيروز و اگر هماهنگ نبود، نيست و نابود مي‌شود.»

نماينده اصولگراي تهران در مجلس شوراي اسلامي جريان فتنه را باطل عنوان کرد و گفت:« فتنه مبنايش چيزي بود که صحت نداشت؛ شعار تقلب شعاري بود که حقيقت نداشت و مي‌دانستند که چنين نيست اما نفاق، جريان بيگانه و قدرت‌طلب دست به دست هم دادند تا ضربه‌اي وارد کنند ولي نه تنها اين ضربه به نفع آنهاتمام نشد، بلکه برعکس به ضرر آنها تمام شد.»

روح‌الله حسينيان با بيان اينکه جريان فتنه اولا يکي از الطاف جليله الهي بود؛ نه لطف خفيه و لطف جليله‌ لطفي است که آدم‌هاي نابينا هم مي‌توانند آن را ببينند و در اين جريان مردم مسلمان ايران قدرت خود را به رخ جهانيان کشيدند، تصريح کرد: «فتنه اخير باعث شد که گروهي از مردمي که احساس بيگانگي با نظام مي‌کردند و خيلي هم دغدغه و نگراني نداشتند، آنها هم به صحنه آمدند.»

وي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اينکه رهبر انقلاب فرزانگي و درايت خود را به رخ جهانيان کشيد و همه کساني که بي‌ تفاوت به مسئله رهبري بودند، احساس غرور کردند و ديدند رهبري نه تنها دستباچه نشد، بلکه با حوصله و درايت واقعا هدايت و رهبري کرد، افزود: «در جريان دوم خرداد وقتي من داد و فرياد مي‌کردم و مي‌گفتم مشکل‌مان با آقاي خاتمي مشکل فکري و مبنايي است، اينها اعتقاد به اسلام ندارند و مقابل ليبراليسم شيفتگي دارند و سعي مي‌کنند لباسي ليبراليستي به تن اسلام بپوشانند، خيلي‌ از شخصيت‌هاي بزرگ و علما اعتراض مي‌کردند که نه اينطور نيست ولي بعد از اين جريان خيلي‌ها متوجه شدند که واقعيت چيست.»

"بعدها خيلي‌ها فهميدند بحث اساسي ما دو تفکر و دو مبناي فکري است که با يکديگر در نزاع و ستيز واقع شده ‌است و به قول حضرت علي (ع) که مي‌فرمودند آنقدر در اين انقلاب قرباني شويد تا درشت‌ها بالا آيند و صاف‌ها رد شوند و آنهائي که عقب افتاده بودند پيشي گيرند و آنها که پيشي گرفته بودند، عقب بمانند ".

رئيس کميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس فتنه‌ را باعث ايجاد انقلاب جديد در مردم عنوان کرد و گفت: «قبل از جريان فتنه، شما اگر اينترنت را جستجو مي‌کرديد، 90 درصد مقالات به نفع آنها بود در حاليکه حالا مقالات موجود در فضاي سايبري به ضرر آنهاست.»

حسينيان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: «در آيه 17 سوره رعد باز خداوند حکيم مثال ديگري مي‌زند که بسيار جالب است؛ در اين سوره آمده است که ... ديديد وقتي سيلي مي‌آيد آبي به راه مي‌افتد و روي آن کفي ديده مي‌شود که را مي‌افتد و جنب و جوش فراواني از خود نشان مي‌دهد و در کوره آهن‌پزي هم همين اتفاق مي‌افتد؟ هنگام حرارت روي ديگ را کف مي‌پوشاند و اين کف‌ها خيلي جنب و جوش دارند و اين طرف و آنطرف مي‌پرند ولي خيلي زود خاکستر مي‌شوند و از بين مي‌روند.»

وي ادامه داد: «خداوند مي‌فرمايند که جريان حق و باطل هم اينطور است که باطل مثل کف مي‌آيد روي ديگ آهن گدازه و خودش را نشان مي دهد اما کمي که مي گذرد، کف‌‌هاي پر طمطراق خاموش مي شوند و از بين مي روند و آنچه منفعت براي مردم دارد، باقي مي‌ ماند اما در ايران در همين جريان فتنه سال گذشته صدها تلويزيون، رسانه، روزنامه، سازمان مداخله‌گر خارجي سازمان‌هاي مردم نهاد و... نوشتند، گفتند، تحريک کردند، دخالت کردند و پول دادند و خودشان را خراب کردند ولي دست آخر آنچه ماند جمهوري اسلامي بود و آنچه رفت، باطل بود.»

اين نماينده مجلس با بيان اينکه حق و باطل همانند دو درخت هستند که يکي شجره طيبه و ديگري شجره خبيثه است، اظهار داشت: «شجره طيبه اصلش ثابت و فرعش هواست و بر عکس شجره خبيثه ريشه‌هايش در سطح و روي زمين است که با وزش بادي از بين مي‌رود.»

حسينيان افزود: «اگر حوادث خرداد را با بسياري از کشورهايي که انقلاب مخملي در آنها رخ داد قياس کنيد، مي بينيد يک گروه ناراضي با يک رنگ و شعار حکومت خود را سرنگون کردند اما در ايران در جريان فتنه 88 صدها راديو و تلويزيون و رسانه نوشتند و تحريک و سازماندهي کردند، پول دادند و مداخله کردند، مثل NGOها دخالت کردند و آخرش خودشان را خراب کردند ولي آنچه باقي ماند، نظام جمهوري اسلامي بود و آنکه رفت شعارهاي اوباما بود و خانم کلينتون و نخست وزير انگليس... چرا؟ چون شجره طيبه ريشه در اعماق زمين دارد.»

وي با بيان اينکه بادي که در دوم خرداد وزيد اگر هر نظام ديگري بود ريشه‌کن مي‌کرد، افزود: «روزنامه‌هاي زنجيره‌اي همه چيز حتي قرآن کريم، امام و عاشورا را از دم تيغ گذراندند و گفتند عاشورا نتيجه خشونت بدر بود که پيامبر با ابوسفيان انجام داد و انتقام خشونت بدر در عاشورا گرفته شد و در مورد امام (ره) نوشتند که بايد افکار امام را در حوزه‌هاي تاريخي جستجو کرد ولي امام روز به روز نفوذش را در جهان گسترش داد.»

نماينده تهران در مجلس با اشاره به سفر خود به بوليوي گفت: «ما فقط 18 ساعت در هواپيما بوديم و من چون معمم بودم، آنجا تا چشم افراد ما را مي‌ديد مي‌گفتند خميني و عباي من را مي‌گرفتند و مي‌گفتند به احمدي‌نژاد بگوييد از مورالس حمايت کند و يک حکومت خودي در بوليوي به وجود آمده که اگر ايران حمايت کند، ما بيني آمريکا را به خاک مي‌ماليم.»

حسينيان افزود: «در آنجا 15 نفر شيعه شده بودند که نخستين چيزي هم که بنا کرده بودند، يک حسينيه بود و روضه ‌خواني و عکس امام و آقا را در آنجا زده بودند و با مورالس هم که ملاقات کرديم، او مي گفت احمدي‌نژاد اگر بيايد من اينجا رأي مي‌آورم.»

وي ادامه داد: «در مالزي قبل از انقلاب شيعه وجود نداشت اما امروز در اين کشور شيعه اقليت قوي‌ شده و علتش اين است که جهان بر مبناي حق آفريده شده و آزمايش الهي قطعي است؛ اين سنت الهي است. معلوم نيست که چه کسي پيروز خواهد شد؛ وقتي زبير در جنگ جمل کشته شد و شمشيرش را خدمت حضرت آوردند، حضرت گريه کرد و فرمود اين شمشير چه غبارهايي از چهره پيامبر زدود اما چه بزرگاني در اين آزمايشات مي‌لغزند و چه انسان‌هايي که پيروز و پيشگام مي‌شوند و نهايت تاريخ پيروزي حق بر باطل است و برنامه‌ريزي بايد بر اين اساس باشد.»

رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي در پايان به سخنان حضرت امام (ره) مبني بر اينکه مسئولان نظام بدانند که انقلاب مقدمه آن حکومت واحد جهاني است و بايد براي آن حکومت برنامه ريزي شود، اشاره کرد و گفت: «راديو لوگزامبورگ پرسيد چگونه شما مي‌خواهيد در مقابل يک رژيم مقتدر کهنسال 2500 ساله و ارتش مقتدري که از حمايت همه ابرقدرت‌ها برخوردار است، پيروزشويد و امام پاسخ داد به لطف الهي من شاه را بيرون خواهم کرد و جمهوري اسلامي را جايگزين رژيم خواهم کرد اما ما باورمان نمي‌شد ولي چون رژيم گذشته باطل بود با سرعت افول کرد و نظام و رهبري که بر حق بود ماندند و آنها رفتند.»