کد خبر 229903
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

پیامک تلفن ثابت سرویسی است که مدتی از ارائه آن می‌گذرد با این وجود اگرچه شرکت‌های مختلف از ین سرویس استقبال خوبی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در میان عامه‌ی مردم استفاده از پیامک تلفن ثابت چندان جا نیفتاده است.

به گزارش مشرق، سمیع‌الله صادقی- عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استفاده کاربران خانگی از این سرویس گفت: معمولا برای ارسال و دریافت این نوع پیامک‌ها به گوشی‌های خاصی نیاز است که شاید عدم دسترسی کاربران به این نوع گوشی‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده‌ی به نسبت کمرنگ کاربران خانگی از این سرویس باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجا که گوشی تلفن ثابت مانند تلفن همراه وسیله‌ای شخصی نیست و تمامی اعضای خانواده می توانند به پیامک‌های آن دسترسی داشته باشند، تا حدی استقبال از این سیستم کمرنگ‌ شده اما با این وجود شرکت‌های مختلف از این سرویس استقبال خوبی داشته‌اند.

او در عین حال عنوان کرد: زمانی که بحث پیامک‌های تلفن ثابت مطرح شد در واقع این پیامک‌ها به عنوان مکمل‌های پیامک‌های موبایلی مطرح شدند و حال کاربران می‌توانند از طریق یک کی‌برد و رایانه و با دسترسی به اینترنت بدون اشغال‌ شدن خط‌هایشان از این سیستم استفاده کنند و برای این کار تنها کافی است به مراکز مخابراتی و یا پایگاه اینترنتی مخابرات استان تهران مراجعه کنند تا بتوانند نام کاربری و رمز ورود مخصوص خود را دریافت کنند.

صادقی هم‌چنین یادآور شد: در نهایت پیامک‌های تلفن ثابت در ابتدای راه هستند و به مرور با میزان استفاده از آنها در سطح جامعه گسترش خواهد یافت.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران درباره‌ی هزینه‌ این پیامک‌ها هم توضیح داد: اگر قرار باشد پیامکی از یک تلفن ثابت به یک تلفن ثابت دیگری در همان شهر ارسال شود، هزینه‌ی آن معادل یک پالس یعنی 51.03 خواهد بود. در صورتی که پیامکی به تلفن همراه و یا استان دیگری ارسال شود هم هزینه‌ی آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.

صادقی در پایان یادآور شد: در صورتی که حجم پیامک‌های ارسالی زیاد باشد و به عنوان مثال یک شرکت از این سیستم استفاده کند، تعرفه‌ها با قیمت ارزان‌تری نیز قابل ارائه خواهد بود.