کد خبر 232315
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو گفت: شركتهاي بزرگ خودروسازي دنیا براي توليد محصول مشترك‌‌ با اين شركت با هم رقابت مي كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایکو پرس، ميرجواد سليماني با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو با اشراف بر تحولات صنعت و فناوري به عنوان يكي از جنبه هاي رشد اقتصادي، خريد و انتقال فناوري را با هدف تضمين كيفيت محصولات محقق كرده است. وي ادامه داد: ايران خودرو براي حضور موثر در عرصه جهاني با شركاي تجاري توسعه يافته همكاري مي كند.

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو داشتن مديريت علمي و نوين براي حضور در بازارهاي جهاني را يك ضرورت خواند و گفت: نمي توان در صنعت و اقتصاد جهاني فكر كرد ولي منطقه اي يا داخلي عمل كرد.

وي، لازمه رقابت پذير شدن صنعت خودرو را كيفيت بالا، قيمت مناسب، تنوع توليد و خدمات پس از فروش برتر و گسترده عنوان كرد و اظهارداشت: بيش از 60 درصد توليد خودرو خارج از شركت هاي مادر و در مجموعه هاي وابسته صورت مي گيرد و خودروسازان بايد نسبت به افزايش اين ميزان و واگذاري امور پيش مونتاژ به شركت هاي پيمان‌كار اقدام كنند.

سلیمانی با بیان اینکه اين اقدام در تخصصي شدن امور و افزايش كيفيت محصول نهايي موثر خواهد بود، گفت: يكي از عوامل افزايش كيفيت خودرو، ارتقای دانش قطعه سازي است و ايران خودرو در صدد است براي حضور پررنگ تر در بازارهاي جهاني و دست‌يابي به تكنولوژي برتر و تامين نياز روز مشتري طرح هاي توسعه اي را به اجرا درآورد. وي مشاركت با قطعه سازان خارجي را يكي از اين طرح ها عنوان كرد و افزود: مشاركت و همكاري با قطعه سازان معتبر خارجي منجربه انتقال دانش فني به قطعه سازان داخلي مي شود.

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو، مهم‌ترين برنامه استراتژي ايران خودرو را توليد مشترك و يا سرمايه گذاري مشترك با خودروسازان بزرگ جهان، ارايه محصولات جديد و طراحي پلتفرم دانست و تاكيد كرد: اين شركت به عنوان بزرگ‌ترين خودروساز منطقه خاور ميانه، تکنولوژی ساخت خودرو را در اختيار کشورهای اسلامی قرار خواهد داد.