کد خبر 234419
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

هر انسانی یکسری عادت های نهادینه دارد که سالهاست آن ها را انجام می دهد و شاید هیچگاه به مضر یا سالم بودن آن ها نیز توجه نکرده است اما عادت ها به هر گونه ای باشند می توانند نتایج خوب یا بدی به همراه دارند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، هر فردی دقت خاصی روی سلامت خود دارد و برای داشتن بدنی سالم از هیچ کاری دریغ نمی کند ولی گاهی یک عادت دیرینه می تواند بزرگترین دشمن سلامت انسان باشد. عادت های ناسالم شاید به ظاهر بی ضرر یا بی اهمیت باشند اما با گذر زمان نتایج خود را از راه های مختلفی نشان می دهند و آن موقع دیگر کاری از دست شما بر نخواهد آمد.

عادات برای ساده شدن کارها به وجود می ایند و گاهی نیز برخی از عادات تنها برای صرفه جویی در وقت و به دست آوردن زمان بیشتر به وجود می آیند. آن دسته از عادت های صرفه جویی در زمان گاهی می تواند به ضرر انسان تمام شود و بعداها زمان زیادی را مجبور به درمان آن باشید.



** نخ دندان توسط پزشکان همیشه توصیه می شود زیرا وسیله ای برای پاک کردن تمامی کثیفی ها از میان دندان هاست ولی نخ دندان زمانی می تواند به شما کمک کند که به آن عادت داشته باشید. بهترین زمان برای استفاده از نخ دندان آخر شب هاست ولی بیشتر افراد برای زودتر خوابیدن آن را جدی نمی گیرند. نکشیدن نخ دندان قبل از خواب می تواند به مرور دندان های شما را اذیت کرده و لثه را نابود کند. این کار همچنین می تواند بوی بد دهان را برای اخر شب و در طول روز آینده نابود کند.

** یکی از بدترین عادات صرفه جویی در وقت استفاده از آب میوه ها به جای میوه تازه است. عده ای تنها از آبمیوه ها استفاده می کنند چرا که خوردن آن ها آسان تر و البته سریع تر خواهد بود ولی تمام ویتامین میوه در انواع تازه و طبیعی آن است و زمانی که شما آبمیوه استفاده می کنید تنها میزان زیادی شکر به همراه میوه های مصنوعی را وارد بدن می کنید همچنین اگر آبمیوه تازه باشد باز هم باید از گوشت میوه استفاده کرد زیرا بسیاری از خواص میوه در گوشت ان جمع شده است.

** تابستان با کلمه گرما و آفتاب شدید است که معنا میشود از این رو اگر مراقب این آفتاب نباشید به هیچ عنوان نمی توانید پوستتان را سالم از دست آن خلاص کنید. استفاده از کرم های ضر آفتاب می تواند تا حد بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند اما دقت داشته باشید که یک بار استفاده از آن ها در هنگام صبح کافی نیست و باید روزانه حداقل سه بار استفاده کنید. عده ای هستند که تنها برای استفاده از زمان برای کار دیگر فقط یک بار در طول روز کرم می زنند که باید این نکته را از این پس بیشتر رعایت کنید.

** استفاده از غذاهای آماده یکی دیگر از عاداتی است که نه تنها برای سلامت بدن خوب نیست بلکه از نظر روحی نیز انسان را تضعیف می کند. اکر در طول هفته سه بار از غذاهای بیرون استفاده میکنید بدانید که به آن معتاد شده اید و باید فکری به حال این عادت بکنید. اولین دلیل استفاده از فست فودها صرفه جویی در زمان است که همین می تواند به عنوان پایان سلامت شما باشد.