کد خبر 234788
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

عظیمی گفت:در ساخت مجموعه «بزن بریم سینما» هدف ما قشری از جامعه است که به سینما علاقمند هستند اما به دلایل مختلف برای دیدن فیلم به سینما نمی‌روند.

سرویس فرهنگی مشرق - «بهرام عظیمی» فیلمنامه نویس و کارگردان انیمیشن در گفت و گو با  فارس درباره مجموعه «بزن بریم سینما» توضیح داد: مجموعه «بزن بریم سینما» شامل آیتم های دو دقیقه ای است.  در این تیزرها که قرار است در تلویزیون و سینما و مکان‌های مختلف پخش شود،  تلاش می‌شود تا مخاطب برای رفتن به سینما و دیدن فیلم در سالن سینما ترغیب کنیم.

وی در ادامه گفت: این مجموعه قبل از نمایش فیلم‌ها در سینما و تلویزیون پخش می‌شود.  در این تیزرها قرار است، بگوییم لذت فیلم دیدن در سینما بیشتر و عمیق‌تر از لذت فیلم از طریق سینمای خانگی است.

ده ثانیه از فیلم مطرح سینما انیمیشن می‌شود

کارگردان فیلم پرفروش «تهران 1500» گفت: دو قسمت از این مجموعه ساخته و آماده شد که بسیاری از رسانه‌ها به اشتباه نوشتند عظیمی آژانس شیشه‌ای را به صورت انیمیشن می‌سازد که غلط است. در هر کدام از تیزرها به یک فیلم مطرح سینمای ایران اشاره می‌کنیم. اولین فیلمی که در این مجموعه به آن اشاره کردیم «آژانس شیشه‌ای» بود و ده ثانیه از آن فیلم را به صورت انیمیشن در قالب دو دقیقه گنجاندیم. در هر فیلم 2 دقیقه‌ای 10 یا 15 ثانیه از فیلم مطرح به صورت انیمیشن ساخته می شود.

ده ثانیه از «افعی» و «اختاپوس» انیمیشن می‌شود

 

وی در ادامه گفت: دومین قسمت این مجموعه با فیلم «مادر» آماده شد و  سومین و چهارمین قسمت فیلم به ترتیب به «افعی» با بازی جمشید هاشم پور و «اختاپوس» به کارگردانی  سید جواد هاشمی آماده می‌کنیم. در هر قسمت 10 ثانیه به صورت انیمیشن بازسازی کردیم که احتمالا دو قسمت بعدی ظرف یک ماه آینده آماده می‌شود.

عظیمی درباره پخش این فیلم‌ها گفت: این فیلم‌ها به سفارش بنیاد سینمایی فارابی آماده می‌شود که قرار است در یک بسته چهار تایی از تلویزیون و سینما قبل از نمایش هر فیلم پخش شود.

هدف گذاری، مخاطبین علاقمند به سینما که به سالن‌ها نمی‌روند

وی در پاسخ به این سؤال که تیزرهایی که آماده می‌شود چقدر می تواند در حضور مخاطب در سینما موثر باشد، گفت: هدف گذاری ما مخاطبی است که در علاقمند به سینما است اما برای دیدن فیلم به سالن سینما نمی آید ما تلاش می‌کنیم برای رفتن به سینما با آماده کردن تیزرها فرهنگسازی کنیم اما این کار زمانی می‌تواند پاسخ مثبت و درستی بگیرد که به خوبی و به کرات از تلویزیون پخش شود.

 

فرهنگسازی همراه با تولید فیلم خوب

وی در ادامه توضیح داد: من تیزر می سازم و درصدی در مخاطب تاثیرخواهد داشت اما این تیزر زمانی می تواند مؤثر باشد که پخش خیلی خوب در تلویزیون داشته باشد. این تیزرها در سینماها پخش می شود هدف ما قشری از جامعه است که به سینما علاقمند هستند اما به دلایل مختلف از جمله زمان یا انگیزه و... برای دیدن فیلم به سینما نمی‌روند. در این فیلم ها تلاش می کنیم به مخاطب بگویم هر شغلی که دارید می توانید به سینما بروید. در کنار این فرهنگسازی باید فیلم‌های خوب تولید شود همچنین مبلغ سینما مهم است و  تعداد و پراکندگی آنها و دسترسی به سینما مهم است. مهمترین عامل فیلم خوب است. مردم نشان دادند به یک فیلم علاقه داشته باشند به سینما می روند و فیلم می بینند. در کنار آنها ما فرهنگسازی انجام می دهیم.