کد خبر 23766
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۸

کشور چين اعلام کرده است با ساخت بلندترين پل آبي جهان قدمي ديگر را در مسير نزديک شدن به اهداف اقتصادي برداشته است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پل 42.5 کيلومتري "کوئينگ دائو هايوان" که به راحتي مي تواند از کانال انگلستان عبور کرده و تقريبا 4 کيلومتر طولاني تر از بلندترين پل سابق در جهان است بر روي آبهاي نيلي رنگ خليج "جياژو" گسترده شده است.
اين پل 6 باندي با هزينه اي برابر 5.5 ميليارد پوند و طي چهار سال ساخته شده و ساختار ظريف آن نشان دهنده پيشرفتهاي مهندسان چيني طي سالهاي اخير است.
بيش از پنج هزار و 200 ستون وزن سطح پل را تحمل کرده و انتظار مي رود پس از افتتاح اين پل در اواسط سال جديد، روزانه بيش از 30 هزار خودرو از روي آن عبور کرده و از مدت زمان سفر ميان دو شهر "کينگ دائو" و "هوانگدائو" در حدود 20 تا 30 دقيقه خواهد کاست. 

 

در حدود 10 هزار کارگر براي ساخته شدن اين پل به کار گرفته شدند و آن را از دو سر انتهايي پل ساخته و در مرکز آن را به يکديگر متصل کردند. 450 هزار تن در ساخت طولاني ترين پل جهان مورد استفاده قرار گرفته است، مقدار فولادي که براي ساخته شدن 65 برج ايفل کافي خواهد بود و بتن به کار گرفته شده در ساخت آن 2.3 ميليون متر مکعب بوده است که اين مقدار بتن نيز براي پر کردن سه هزار و 800 استخر المپيک کافي خواهد بود.
مقامات چيني اعلام کرده اند اين پل به اندازه اي مستحکم است که مي تواند زلزله اي با شدت هشت درجه، طوفانها و يا برخورد يک کشتي 300 هزار تني را تحمل کند.
بر اساس گزارش تلگراف، با اين حال بسياري از شهروندان چيني صرف ميلياردها دلار سرمايه براي کاهش دادن 20 دقيقه از زمان مسافرت در ميان دو شهر را هدر دادن سرمايه مي دانند. کشور چين در حال حاضر مالک 10 نمونه از بلندترين پلهاي جهان است.