کد خبر 23918
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸

دانشجويان در آنجا بسيار باهوش و پيچيده هستند و بسيار فعال در اينترنت مي‌باشند. من فکر مي‌کنم ما بايد يک پيام بفرستيم.

مشرق - در کتاب «سايه عقاب‌ها» (طرح سري حمله امريکا به ايران) چاپ 1384، مولف با استناد به منابع اطلاعاتي مختلف برآوردي جامع از احتمال حمله‌ي آمريکا به ايران را بررسي کرده است. بر اين اساس بيشتر اقدامات نظامي امريکا بر ضد ايران درباره‌ي تداوم برنامه‌هاي هسته‌اي بوده است.

در طي چند سال اخير نيز مانور اصلي نيروهاي مسلح امريکايي بر محور ايران متمرکز شده است. در اين مانور امريکا نيروهاي زميني بسيار زيادي را به صحنه‌ي نبرد مي‌فرستد که 15 تا 17 لشکر را شامل مي‌شوند. مقامات امريکايي ترتيبي داده‌اند که لشکر فرضي ايران در اين مانور از موشک‌ها و سلاح‌هاي کشتارجمعي (به احتمال زياد سلاح‌هاي شيميايي و بيولوژيکي نه اتمي) براي دفاع استفاده کند. در اين مانور نبرد بر روي تهران متمرکز مي‌شود جايي که نيروهاي امريکايي در خارج از آن در حال نزديک شدن به پايتخت هستند. اين مانورها با نام تلاش يکپارچه برگزار شده است.
مراحل مختلف اين مانور در يک سال اجرا مي‌شود و مانور اصلي در عرض يک هفته‌ي فشروده در ماه مي در کالج جنگ کارليل ايالت پنسيلوانيا انجام مي‌شود. مانور اخير توسط منابع اطلاعاتي اسراييل فاش شده است. پايتخت دشمن فرضي نيير(nair) نام دارد. براي ايجاد جو رواني مسئولان اجرايي مانور توضيح مي‌دهند که اين شهر پايتختي فرضي است که منطبق بر جغرافيا و فرهنگ ايران است.


 

اما راه حل مسأله ايران در نهايت تقابل فرهنگي و جنگ نرم القاء مي‌شود. چنانچه مورد اشاره "مک کين" سناتور امريکايي نيز قرار مي‌گيرد. او نيز چون بسياري از استراتژيست‌هاي شيطان بزرگ، تنها امکان تقابل با نظام جمهوري اسلامي ايران و جلوگيري از امواج انقلاب اسلامي در سطح جهان را روش‌هاي براندازي نرم، کودتاي رنگي، نبرد فرهنگي، به آشوب کشيدن کشور به واسطه تحريک اغتشاش‌گران و در نهايت فروپاشي از درون مي‌داند. بر همين اساس او به موازات اشاره به کودتاي رنگي در کشورهايي چون گرجستان، همين روش را براي ايران نيز پيشنهاد و حتي نام آن را نيز با فاصله چند سال سفارش کرده است.


نکته جالب‌تر در فصل بيست و پنجم اين کتاب که «شايد اين انقلاب سبز باشد» عنوان گرفته ديده مي‌شود. سناتور مک‌کين در فصل 25 اين کتاب که در سال 1384 چاپ و منتشر شده، حتي عنوان رنگ جنبش موسوم به «سبز» در سال 1388 را نيز پيش‌بيني و به نوعي انتخاب کرده است.


 

مک‌کين مي‌گويد: «دانشجويان در آنجا بسيار باهوش و پيچيده هستند و بسيار فعال در اينترنت مي‌باشند. من فکر مي‌کنم ما بايد يک پيام بفرستيم. فکر مي‌کنم بايد يک راديو آزاد ايران داشته باشيم، فکر مي‌کنم بايد تلويزيون داشته باشيم. بايد جنبش آزادي و استقلال را تشويق کنيم اما من فکر نمي‌کنم که موجه باشد که ما از لحاظ نظامي دولت را سرنگون کنيم. اما ما مطمئناً مي‌توانيم آنها را تشويق و کمک کنيم. ما اين کار را در گرجستان کرديم و آنها انقلاب گل سرخ را داشتند. و اين کار را در اوکراين کرديم و آنها انقلاب نارنجي را داشتند. شايد اين انقلاب سبز باشد

باقي ماجرا برعهده خوانندگان.

 

"مک کين" در همايش «بنياد ملي حمايت از دموکراسي» که در اثناي سالگرد انتخابات ايران در اوايل تابستان برگزار شد، گفته بود: ما بايد حمايت بيشتري از مخالفان بکنيم. به گفته او امريکا مي تواند دوستان و متحدان خود را براي به چالش کشيدن مشروعيت رژيم ايران به تحرک وادارد. او اذعان داشت: سبزها سربازان ما هستند.

 

مک کين به همراه جرج بوش در کاخ سفيد

 

متن کامل فصل بيست و پنجم اين کتاب را در اينجا بخوانيد