به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی، آیتالله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزههای علمیه در مراسم یادبود سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) و محکومیت فجایع وهابیت که به همت معاونت فرهنگی- تربیتی و مؤسسه منتظرین امام زمان(عج) مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) در مسجد این مجتمع برگزار شد، با اشاره به خطرات کنونی علیه اسلام، اظهار داشت: یکی از عوامل انحراف از راه رسولالله(ص)، نقشههای دشمنان برای کنار نهادن شیعه برای اهداف گوناگونی همانند ریاست بوده است.
وی افزود: تعصب نیز عامل دیگری برای انحراف اسلام ناب به شمار میرود، برای همین تعصب بیجا بود که موضوع عدالت عامه صحابه برای جایگزینی خلافت رسولالله(ص) جعل شد تا اشخاص مقدسی را به جای پیامبر(ص) معرفی سازند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه جهل را نیز عامل دیگر برای ارائه تصویر غیر واقعی از اسلام ناب دانست و بیان داشت: بیسوادی بسیاری از مسلمانان نیز مزید علتهای دیگر بود تا بدون فحص و جستجو از حقیقت ادعاهای دروغین، شیعیان را گروهی منحرف بدانند.
آیتالله استادی با اشاره به عقیدههای انحرافی وهابیون، اظهار داشت: آنها با ادعای روشنفکری خرافات خود را به جوانان امت اسلامی اشاعه میدهند و با استخراج کلماتی مانند «وأنا عبدکم» از زیارتنامه ائمه بقیع به دیگران القا میکنند که شیعیان امامان خود را همانند خدای خود میدانند و با این ادعا اکنون، اجر شیعه کشی را بهشت میدانند، در حالی که هر عالمی میداند که معنای عبد در این جمله به معنای خدمتگذاری ائمه طاهرین(ع) است.
وی با بیان اینکه به گواه تاریخ تا قرن دوم هجری، نه تنها قبور مطهر اهلبیت(ع)، بلکه قبور عامه مردم نیز دارای مقبره بودند، ادامه داد: به گواه منابع تاریخی، یکی از خلفا در زمان امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) وقتی به مقبره اجداد خود در بقیع میرود، آن را با خاک گرفته مییابد و از طرفی قبور ائمه هدی بقیع(ع) را تمیز مییابد، به او جواب میدهند که چون این قبور مطهر زائران بسیاری دارد، آن را تمیز نگه میدارند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه با ابراز این که سلفیها چرا به سلف خود عمل نمیکنند، اذعان داشت: تخریب متعدد قبر مطهر اباعبدلله(ع) به دست متوکل عباسی، خود نشان دیگری بر وجود مقبره برای قبور اهلبیت(ع) و دیگر مردم بود که کسی نیز به وجود این مقبرهها احترام صاحبان آن اعتراض نمیکرد.
امام جمعه موقت قم تأکید کرد: ابن تیمیه در قرن هفتم و هشتم هجری، اقدام به انحراف تاریخی کرد و این انحرافات تا زمان محمد بن عبدالوهاب ادامه پیدا کرد که این ملعون این عقیدهها را با سیاست و حکومت خود گره زد و بیحیایی و بیشرمی را تا غارت مقبرههای ائمه کربلا، نجف و بقیع(ع) ادامه داد تا اینکه در نود سال پیش، بقایای این خاندان غیر مسلمان اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) کردند.
وی با اشاره به دیگر اهداف شوم وهابیون، افزود: اکنون، وهابیون تکفیری به دنبال تخریب مقبره ملکوتی پیامبر اکرم(ص) نیز هستند. اگر شاهد باقیمانده قبور مطهر ائمه(ع) و دیوار حائل آنها در بقیع هستیم، به خاطر اعتراض گسترده مردم کشورهای اسلامی به این تخریب بود که سرانجام، این خاندان نتوانسند آن باقیماندهها را نیز تخریب کنند.
آیتالله استادی با اشاره به نقش طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در قبال این انحرافات تاریخی، یادآور شد: طلاب جامعةالمصطفی، تنها در سایه تعلیم و تهذیب مضاعف میتوانند در مقابل این موج انحرافی تاریخی بیاستند و اذهان مردم کشورهای گوناگون را روشن و جوسازیهایی که علیه اسلام ناب صورت میگیرد، را خنثی سازند.
امام جمعه موقت قم با ابراز اینکه باید عقیدههای اختلافی بین اهلسنت و شیعه را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد، بیان داشت: باید در مطالعه و مباحثهها به این مباحث دقت کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد تا دیدگاه شیعه را به درستی به برادران اهلسنت تبیین ساخت.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مطالب و مفاهیم پژوهش شده مستند را به مردم کشورهای گوناگون عرضه سازیم، به یقین در میان آنها نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، همانند کاری که علامه امینی در مورد واقعه غدیر انجام داد.
وی افزود: تعصب نیز عامل دیگری برای انحراف اسلام ناب به شمار میرود، برای همین تعصب بیجا بود که موضوع عدالت عامه صحابه برای جایگزینی خلافت رسولالله(ص) جعل شد تا اشخاص مقدسی را به جای پیامبر(ص) معرفی سازند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه جهل را نیز عامل دیگر برای ارائه تصویر غیر واقعی از اسلام ناب دانست و بیان داشت: بیسوادی بسیاری از مسلمانان نیز مزید علتهای دیگر بود تا بدون فحص و جستجو از حقیقت ادعاهای دروغین، شیعیان را گروهی منحرف بدانند.
آیتالله استادی با اشاره به عقیدههای انحرافی وهابیون، اظهار داشت: آنها با ادعای روشنفکری خرافات خود را به جوانان امت اسلامی اشاعه میدهند و با استخراج کلماتی مانند «وأنا عبدکم» از زیارتنامه ائمه بقیع به دیگران القا میکنند که شیعیان امامان خود را همانند خدای خود میدانند و با این ادعا اکنون، اجر شیعه کشی را بهشت میدانند، در حالی که هر عالمی میداند که معنای عبد در این جمله به معنای خدمتگذاری ائمه طاهرین(ع) است.
وی با بیان اینکه به گواه تاریخ تا قرن دوم هجری، نه تنها قبور مطهر اهلبیت(ع)، بلکه قبور عامه مردم نیز دارای مقبره بودند، ادامه داد: به گواه منابع تاریخی، یکی از خلفا در زمان امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) وقتی به مقبره اجداد خود در بقیع میرود، آن را با خاک گرفته مییابد و از طرفی قبور ائمه هدی بقیع(ع) را تمیز مییابد، به او جواب میدهند که چون این قبور مطهر زائران بسیاری دارد، آن را تمیز نگه میدارند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه با ابراز این که سلفیها چرا به سلف خود عمل نمیکنند، اذعان داشت: تخریب متعدد قبر مطهر اباعبدلله(ع) به دست متوکل عباسی، خود نشان دیگری بر وجود مقبره برای قبور اهلبیت(ع) و دیگر مردم بود که کسی نیز به وجود این مقبرهها احترام صاحبان آن اعتراض نمیکرد.
امام جمعه موقت قم تأکید کرد: ابن تیمیه در قرن هفتم و هشتم هجری، اقدام به انحراف تاریخی کرد و این انحرافات تا زمان محمد بن عبدالوهاب ادامه پیدا کرد که این ملعون این عقیدهها را با سیاست و حکومت خود گره زد و بیحیایی و بیشرمی را تا غارت مقبرههای ائمه کربلا، نجف و بقیع(ع) ادامه داد تا اینکه در نود سال پیش، بقایای این خاندان غیر مسلمان اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) کردند.
وی با اشاره به دیگر اهداف شوم وهابیون، افزود: اکنون، وهابیون تکفیری به دنبال تخریب مقبره ملکوتی پیامبر اکرم(ص) نیز هستند. اگر شاهد باقیمانده قبور مطهر ائمه(ع) و دیوار حائل آنها در بقیع هستیم، به خاطر اعتراض گسترده مردم کشورهای اسلامی به این تخریب بود که سرانجام، این خاندان نتوانسند آن باقیماندهها را نیز تخریب کنند.
آیتالله استادی با اشاره به نقش طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در قبال این انحرافات تاریخی، یادآور شد: طلاب جامعةالمصطفی، تنها در سایه تعلیم و تهذیب مضاعف میتوانند در مقابل این موج انحرافی تاریخی بیاستند و اذهان مردم کشورهای گوناگون را روشن و جوسازیهایی که علیه اسلام ناب صورت میگیرد، را خنثی سازند.
امام جمعه موقت قم با ابراز اینکه باید عقیدههای اختلافی بین اهلسنت و شیعه را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد، بیان داشت: باید در مطالعه و مباحثهها به این مباحث دقت کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد تا دیدگاه شیعه را به درستی به برادران اهلسنت تبیین ساخت.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مطالب و مفاهیم پژوهش شده مستند را به مردم کشورهای گوناگون عرضه سازیم، به یقین در میان آنها نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، همانند کاری که علامه امینی در مورد واقعه غدیر انجام داد.