آیت‌الله جنتی با بیان اینکه برخی می‌خواستند فرصتی به دست بیاورند و از آقای کدخدایی انتقام‌گیری کنند، اظهار داشت: فرصتی برایشان به‌وجود آمد و حسادت‌هایی نیز بود که کار خود را کرد که من نه فرصت آن را دارم در رابطه با آن صحبت کنم و نه صلاح می‌دانم در مورد این موضوعات صحبت کنم.

گروه سیاسی مشرق؛ آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگوی ویدئویی که در همایش "کدخدایی؛ مرد صدق و امانت" پخش شد، با اشاره به شخصیت کدخدایی به عنوان عضو سابق حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: آقای کدخدایی از حقوقدان‌های سابقه‌دار، فعال و دقیق شورای نگهبان بوده و تا این دوره اخیر که در خدمتشان بودیم، انصافاً در انجام وظایف مربوط به یک حقوقدان به دقت انجام وظیفه می‌کرد.

به گفته وی، به هر حال آقای کدخدایی یک حقوقدان متخصص است و شاید هر کسی بتواند قضاوت کند در این مدت طولانی که کدخدایی سخنگو بود، انصافاً هر وقت در جمع خبرنگاران حاضر می‌شد، سوال‌ها را پاسخ می‌داد و یا گزارش کار شورا را می‌داد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه کدخدایی در دوره‌های مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتی تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصدی مسئولیت سخنگویی را بر عهده داشت، اظهار داشت: آقای کدخدایی در زمان سخنگویی دقت می‌کرد و آن مقداری که من هم معتقد بودم یا می‌شنیدم و یا در رسانه‌ها حرف سخنگو تعبیر می‌شود، به نظر ما بسیار خوب، منظم، دقیق، پخته و به عبارت دیگر حساب شده صحبت می‌کرد و آن‌چیزی را می‌گفت که در شورا مطرح شده بود.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه ما آقای کدخدایی را چه در سمت حقوقدانی و چه در سمت معاونت اجرایی و چه در سمت سخنگویی، آدم موفقی دیدیم، تصریح کرد: آقای کدخدایی از کسانی هستند که برای خدا و خدمت به نظام کار کرد، وگرنه خیلی کارهای دیگری می‌توانست انجام دهد.

وی افزود: من هیچگاه ریاست‌طلبی و مقام‌خواهی در آقای کدخدایی ندیدم. انشاءالله خداوند هم به آقای خدایی و هم به همکارانشان و هم به ما توفیق خدمتگذاری به انقلاب، اسلام و نظام عنایت کند.


آیت‌الله جنتی: برخی به‌دنبال انتقام از کدخدایی بودند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مورد شخصیت کدخدایی گفت: از همان ابتدا که با کدخدایی آشنا شدم، صداقت را در وجود وی احساس کردم.

وی در مورد فعالیت‌های عباسعلی کدخدایی گفت: در شورای نگهبان فعالیت‌هایی هم از نظر سازماندهی و ساماندهی برای شورای نگهبان نیاز داشتیم و هم از نظر برنامه‌ریزی برای کل تشکیلات شورای نگهبان از لحاظ رایانه‌ای و ادارات مورد نیاز بود.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه مسئله اسناد اهمیت زیادی در شورای نگهبان دارد، اظهار داشت: مسئله اسناد و تشکیل پرونده اهمیت زیادی دارد و الآن بانک اطلاعات بسیار غنی داریم که در کل تشکیلات مورد قبول است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به فعالیت‌های کدخدایی در ایام انتخابات گفت: زحماتی که آقای کدخدایی در ایام انتخابات متحمل شدند، بسیار سخت است و در طول مدت 2، 3 ماه قبل و بعد از برگزاری انتخابات، بار سنگینی به‌عهده آقای کدخدایی بود و کارها به‌گونه‌ای بود که باعث می‌شد که وی تا پاسی از شب و یا حتی تا صبح در شورای نگهبان بماند و البته کارها را به‌خوبی انجام و مدیریت می‌کرد، از این جهت کاملاً رضایت خود را از آقای کدخدایی اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به عضویت کدخدایی به‌عنوان عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان نیز تصریح کرد: سخنگویی مخصوصاً در ایام انتخابات بسیار سخت است که شخص به‌گونه‌ای صحبت کند تا بهانه‌ای به دست کسی داده نشود. من یادم نمی‌آید کسی در آن زمان از سخنگویی کدخدایی ایراد گرفته باشد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تصدی معاونت اجرایی توسط عباسعلی کدخدایی نیز خاطرنشان کرد: کل کار اجرایی و انتخابات به‌عهده آقای کدخدایی بود و وی به آن به‌خوبی عمل کرد و شخص سفارش‌ناپذیری بود و مقید بود باید هر آنچه را در قانون است عمل کنیم.

آیت‌الله جنتی افزود: سفارش هم زیاد می‌آمد و از وی نیز توقع داشتند، ولی آقای کدخدایی به توقعات و سفارش‌ها توجهی نکرد و به‌حق استقلال خود و شورای نگهبان را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه تقید به قانون موجب نارضایتی برخی‌ها می‌شود، گفت: بعضی‌ها می‌خواستند که مطلوب آنها و خواسته‌های آنها انجام شود، ولی آقای کدخدایی این کار را قبول نمی‌کرد و باعث می‌شد حتی نارضایتی در برخی مقامات بالایی در کشور به‌وجود بیاید.

دبیر شورای نگهبان گفت: البته این نارضایتی به‌گونه‌ای بود که بدون آنکه اظهار کنند، ولی ناراضی بودند چرا که سفارش آنها را نپذیرفتند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه برخی می‌خواستند فرصتی به دست بیاورند و از آقای کدخدایی انتقام‌گیری کنند، اظهار داشت: فرصتی برایشان به‌وجود آمد و حسادت‌هایی نیز بود که کار خود را کرد که من نه فرصت آن را دارم در رابطه با آن صحبت کنم و نه صلاح می‌دانم در مورد این موضوعات صحبت کنم.

وی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس به کدخدایی گفت: در مجلس وی با کمبود یک رأی نتوانست عضو شورای نگهبان شود و این مسئله مقدمه‌چینی شده بود و طبیعی نبود و این‌گونه نبود که رأی‌گیری آزاد باشد. به‌هرحال به این نتیجه رسیدند.

دبیر شورای نگهبان در رابطه با مساله سخنگویی این شورا نیز گفت: در این دوره مشکلاتی را برای اولین بار پیدا کردیم که موجب شد برای تعیین سخنگو تردید و تأخیر به‌وجود بیاید که این مسئله نیز بدون مقدمه نبود و این مسئله از داخل و خارج و جاهای دیگر الهام گرفته می‌شد، ولی آقای کدخدایی همیشه مقید به قانون بود و نظرشان این است که هرچه وظیفه باشد باید عمل کنند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آقای کدخدایی مکرر به من گفتند: من را از این مسئولیت‌ها معاف کنید، ولی بین خود و خدا اصلح‌تر از آقای کدخدایی سراغ ندارم و حتی بعضی‌ وقت‌ها فکر کردم و مشورت کردم که ایشان را عوض کنم، ولی کسی را اصلح‌تر از کدخدایی پیدا نکردم. بنابراین از آقای کدخدایی می‌خواستم کار را ادامه دهد.

آیت‌الله جنتی با بیان "امیدوارم در آینده مانند گذشته بتوانیم از آقای کدخدایی استفاده کنیم"، گفت: ما افرادی که این‌گونه باشند کم داریم. البته بعضی‌ها خوب هستند، ولی فرد تسلیم می‌شود و قانون را به‌نفع این و آن توجیه می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که بسیاری از مسئولان تقید به قانون ندارند و یا به قانون اعتنا نمی‌کنند و یا قانون را توجیه می‌کنند، ولی شورای نگهبان از اول مقید به قانون بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: در انتخابات وقتی با رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کنیم، مهمترین سخن ایشان این است که به قانون عمل کنید.


حداد عادل: کدخدایی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رأی نیاورد

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی که در تالار سوره هنری برگزار شد، اظهار داشت: آقای کدخدایی از دوستانی است که بنده در 10 سال اخیر توفیق همکاری بیشتر با وی را پیدا کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت علم حقوق تصریح کرد:‌ هر حکومتی که حقوقدان‌‌های بزرگی داشته باشد قدرت بیشتری دارد؛ اگر ما تاریخ سیاسی جهان معاصر را بخوانیم می‌بینیم رهبران و بزرگان حکومت‌های موفق حقوق‌دان‌های بزرگی مثل گاندی بودند.

وی ادامه داد: حقوق بیان مناسبات اجتماعی ـ سیاسی است و در واقع زبان حکومت کردن است. زبان حکمرانی حقوق بوده همانطور که فقه زبان شریعت به شمار می‌رود.

حدادعادل با تاکید بر اینکه قانون در لباس حقوق عرضه می‌شود، یادآور شد:‌ در مسائل سیاسی و اجتماعی قوانین به زبان حقوقی بیان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یکی از ضعف‌ها و مشکلات ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بوده که حقوقدان به اندازه کافی نداشته‌ایم. یعنی در واقع حقوقدان معتقد به انقلاب و انقلابی نه اینکه اصلا نبوده، بلکه کم داشته‌ایم.همانطور که اقتصاددان انقلابی هم کم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسل‌های قبلی ما کمتر سراغ علوم انسانی رفته‌اند، گفت: آنهایی هم که سراغ این علوم می‌رفتند علم حقوق را کمتر می‌خواندند؛ شاید تصور علم حقوق در ذهن عامه مردم به دعواهای اشخاص و رسیدگی به آنها برمی‌گردد. اما باید دانست علم حقوق در نظام کلان جامعه و حکومت و همچنین سیاست داخلی و بین‌المللی و دفاع از حق یک کشور در صحنه جهانی نقش اساسی دارد.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کدخدایی یکی از خوبان جماعت حقوقدانان است و ما وی را در دوره مجلس هفتم در شورای نگهبان آزموده‌ایم و آزمایش بزرگ وی در خدمت آقای جنتی در فتنه 88 بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنده در آن زمان جزء هیئت 6 نفره بودم که شورای نگهبان بعد از تمدید مهلت توسط مقام معظم رهبری دعوت کرد رابط بین شورا و معترضان باشد. در واقع نامزدهایی که مدعی تقلب در انتخابات بودند و قرار شد ما رابط باشیم که آنها چه می‌خواهند و بعد به شورای نگهبان منتقل و در نهایت نتیجه به مردم منتقل شود.

وی با بیان اینکه آن 6 نفر همگی یک سلیقه سیاسی نداشتند، تصریح کرد:‌ در آن روزها بنده با آقای کدخدایی ارتباط داشتم و موضع‌گیری وی را دیدم. همچنین شاهد اعتماد آیت‌الله جنتی به وی بودم؛ تصویری که از وی در ذهنم نقش بسته یک حقوقدان انقلابی اصولگراست که در خدمت آیت‌الله جنتی سالیان سال خدمت کرده است.

حدادعادل ادامه داد: آنچه در یکی دو ماه اخیر باعث تعجب ما شد، این بود که وی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رای نیاورد و این از شگفتی‌های این مجلس بود. در واقع آقای کدخدایی بدون اینکه از اصولگرایی تخطی کند رای نیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما در فراکسیون اصولگرایان رسما از وی پشتیبانی کردیم و وظیفه خود می‌دانیم اما وقتی از برخی نمایندگان سوال کردم که چرا به وی رای ندادید پاسخ قانع‌کننده‌ای نشنیدم؛ این مسئله هم در اذهان مثل بسیاری از پرونده‌های دیگر باقی می‌ماند تا در زمان مناسب بررسی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما خوشحال بودیم که یک نیروی صادق در خدمت شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است حالا هم خوشحالیم همکاری‌شان با شورا قطع نشده، از اینکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از خدمت و ریاست وی محروم شده باید متاسف باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: امیدواریم آقای کدخدایی چه در دانشکده حقوق و چه در شورای نگهبان منشا خدمت و اثر باشد و همه ما وظیفه داریم نام وی را در دل و جان بعنوان یک نیروی اهل صداقت و امانت و انقلابی ثبت کنیم و وی بتواند به خدمات خود ادامه دهد.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: همه ما از آقای کدخدایی بخواهیم آیت‌الله‌ جنتی را تنها نگذارد؛ همچنین از زحمات آیت‌الله جنتی تقدیر و تشکر بسیار زیادی داریم. چراکه ایشان خدمات ارزشمندی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی داشتند.


آیت‌الله علم‌الهدی :

کسانی که با آرم اصولگرایی مجلس را پر کرده‌اند بدانند در عرصه امتحان قرار دارند

آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی با عنوان مرد صدق و امانت که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت: دو مشروعیت برای این نظام قائل هستیم؛ اول مشروعیت فقهی مبتنی بر اصل ولایت فقیه که رابطه نظام را با حاکمیت الله حفظ می‌کند و دوم مشروعیت مرامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشروعیت مرامی این نظام برای ما این است که نظام را از ابزار اجرایی، آرمان‌ها و ایده‌های اسلامی و ارزش‌های دینی در همه مراحل و در همه موقعیت‌ها بدانیم.

وی ادامه داد:‌ از این رو سرمایه و محور اصلی انگیزه خدمت در این نظام باید اخلاص باشد. به طوری که اگر اخلاص در عرصه خدمت‌گزاری نظام وجود نداشته باشد، انسان‌ها به بلای شرک مبتلا می‌ شوند.

آیت‌الله علم الهدی تاکید کرد: از مصادیق برجسته شرک به خداوند این است که انسان کار خدا را برای غیرخدا انجام دهد و اگر این نظام اسلامی تحقق‌بخش همه آرمان‌های دینی و فرامین الهی است پس کار برای این نظام و خدمت در این عرصه کاری برای خداست و اگر انسان جایی که برای خدا باید کار کند برای غیر خدا کار کند طبیعی است شرک به الله است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در تمام ریزش‌هایی که ما در تاریخ یک انقلاب از نیروهایی که یک روز به عنوان یک نیروی متعهد و متدین در عرصه نظام بودند داشتیم عمدتاً به خاطر فقدان اخلاص بوده است.

وی اضافه کرد:‌ معمولًا انگیزه افزایش امکانات در زندگی و با تامین معیشت محرک اصلی و اولیه انسان در هر حرکت و فعالیتی در عرصه زندگی است. جز برای انسان‌های خداپرست موحد که منافع مادی و اقتصادی و بهره‌کشی‌ها در عرصه قدرت طلبی این انسان‌ها را از یاد خدا و اقامه صلوة است غافل نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ‌گاه موقعیت‌‌های اجتماعی ـ اقتصادی و ژست‌های سیاسی باعث نمی‌شود که این انسان‌ها در این عرصه خدمت را فراموش کنند.

وی ادامه داد: کارنامه درخشان فقیه برجسته آیت‌الله جنتی که در طول انقلاب اسلامی و در عرصه نظام به عنوان یک تابلوی شفاف در برابر بینش‌ انسان‌ها دفاع کردند. نه در این عصر و زمان بلکه در تاریخ آینده هم ثبت خواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آقای کدخدایی از چهره‌های برجسته و نشانگر این حوزه و  عرصه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره رای نیاوردن آقای کدخدایی در مجلس افزود: برادران و خواهرانی که با آرم اصولگرایی این مجلس را پر کردند و مردم متدین و دین‌مدار جامعه ما در نقاط مختلف کشور آنها را به این عنوان و موقعیت برگزیدند این موقعیت‌ها برای آنها یک عرصه امتحان است.

وی ادامه داد:‌ به ویژه با این نکته‌ای که آقای حدادعادل گفت که وقتی از آنها سوال می‌شد چرا به آقای کدخدایی رای ندادید توجیه قابل قبولی ندادند. از این رو اگر کسی قرار باشد در مقابل  بنده خدا توجیه قابل قبول نداشته باشد آیا در پیشگاه خداوند در مقام اینکه به این امانت خیانت نکرده است توضیح و عذری می‌تواند ارائه دهد؟.

وی افزود: اینکه انسان در عرصه‌ای خود را قرار دهد و از مردم رای بگیرد و از مردم رای بخواهد ولی در پای یک امتحان الهی در پای یک چهره اخلاص‌مند بعضی موقعیت‌ها و شرایط سیاسی را در نظر بگیرد و در مقابل فردی همچون حداد عادل توضیح نداشته باشد آیا در مقابل مامورین خدا در شب اول قبر توضیح خواهند داشت؟

آیت‌الله علم الهدی  در پایان خاطرنشان کرد: عرصه‌های خدمت این نظام با همه ویژگی‌ها و مزایایی که دارد برای سرنوشت یک انسان در عرصه محکمه الهی شاید خطرناک‌ترین موقعیت باشد و هر مقدار که خود را بیشتر در عرصه این نظام مطرح کنیم باید توجه داشته باشیم این خطر شدیدتر خواهد شد.

کدخدایی ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با رسانه‌ها داشت 

رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر با بیان اینکه کدخدایی چهره انقلابی، صادق و با طمأنیه است، گفت: آقای کدخدایی از جمله چهره‌هایی هستند که سالیان متمادی در شورای نگهبان منشأ خدمات و زحمات فراوانی بودند و چهره شناخته شده برای مردم ما هستند.

وی افزود: چهره‌ای که از آقای کدخدایی برای مردم ما ترسیم شده است، چهره‌ای آرام و با طمأنیه است که ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان برقرار کرد و از بعد رسانه‌ای نیز ارتباط خوب و بسیار صمیمانه‌ای با رسانه‌ها داشت و در پاسخگویی به مسائل روز در ارتباط با رسانه‌ها سعه‌صدر داشت.

مدیرعامل خبرگزاری مهر ادامه داد: معروف است در بین دوستان رسانه‌ای که آقای کدخدایی همواره در دسترس رسانه‌ها بودند و با یک ارتباط خوب و فعال و پاسخگو نسبت به مسائل روز و وظایف شورای نگهبان بهترین ارتباط را با رسانه‌ها برقرار کردند.

مقدسی با بیان اینکه آقای کدخدایی به عنوان چهره‌ای صمیمی و فرد فعال و شناخته شده در رسانه‌ها زحمات فراولانی برای شورای نگهبان کشدیدند و امیدواریم ایشان در هر جایگاهی هستند موفق باشد و خداوند بر توفیقات ایشان بیافزاید.

علمکرد کدخدایی، شورای نگهبان را از تیرهای زهرآگین دشمنان انقلاب محافظت کرد

ودود حیدری مدیرمسئول روزنامه جوان اظهار داشت: شورای نگهبان به جهت جایگاه و اهمیتی که دارد و همچنین نگاه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی به سمتش است، جایگاه بسیار ویژه و حساسی دارد.

وی با بیان اینکه در این میان سخنگویی این شورا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کار را دوچندان مشکل ‌می کند، افزود: آقای کدخدایی در این جایگاه خیلی خوب عمل کرد و توانست از عهده این مسئولیت به خوبی برآید.

مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه به  3 ویژگی کدخدایی اشاره کرد و گفت: یکی از این 3 ویژگی که در طول این چند سال وی را در سخنگویی از طرف شورای نگهبان موفق کرد، قانع کردن مخاطب و همچنین حسن امانتداری در اعلام مواضع شورای نگهبان بود که جای شبهات و سوالات زیادی را باقی نمی‌گذاشت.

حیدری اظهار داشت: ویژگی دوم این است که وی شرایط را خوب می‌شناخت و خیلی از مواقع اقدام به پاسخگویی پیش دستانه داشت. جدای از پاسخگویی به موقع که همیشه انجام می داد، گاهی اوقات به خاطر شناخت از شرایط، پاسخگویی پیشدستانه را در دستور کار قرار می‌داد و این باعث می‌شد که بسیاری از مباحث درباره شورای نگهبان پیش نیاید و مخاطب از مواضع شورا قانع شود.

وی در تشریح سومین ویژگی کدخدایی، تصریح کرد: به جهت جایگاه و حساسیتی که شورا دارد و دشمنی‌هایی که از اول انقلاب به سمت شورای نگهبان متمرکز است، کدخدایی در جایگاه سخنگویی خود، حافظ شورای نگهبان از تیرهای زهرآگینی بود که مرتب به سمت این شورا پرتاب می‌شد، می‌شود و خواهد شد.

مدیرمسئول روزنامه جوان ادامه داد: این جایگاه در محافظت شورا و نشان دادن موضعگیری‌ها و شفاف‌سازی مسائل بسیار نقش پررنگی را دارد؛ بر همین اساس می توان نمره بسیار بالایی  را به آقای کدخدایی درخصوص مواضعش در جایگاه سخنگویی شورای نگهبان داد.

کدخدایی از سرمایه‌های نظام است

حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی گفت: دو صفت در آقای کدخدایی در بین صفات فراوانی که دارد، درخشش زیادی دارد و می‌توان برای این دو صفت، آقای کدخدایی را مجاهد فی سبیل‌الله دانست.

وی افزود: اول اینکه آقای کدخدایی با تقوا و پرهیزکاری‌ای که دارد، در عرصه اجرایی و مسئولیتی نظام، خوب درخشید.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: آخرین چیزی که از دل مؤمن خارج می‌شود، حب جاه و مقام است ولی ما دیدیم که کدخدایی در جهت اصول نظام و ایستادگی بر اصول و ارزش‌های نظام کاری کرد که خودش و دیگران می‌دانستند که برای آینده شغلی و مسئولیتی ایشان آسیب دارد ولی آقای کدخدایی گذشت و پای اصول ایستاد و این اوج تقواست.

مقدم‌فر در مورد صفت تقوا در عباسعلی کدخدایی گفت: اینکه انسانی به این حد از وارستگی برسد که از پست و جایگاه بگذرد و بداند عملی که به جهت اعتقادات درست است ولی با انجام آن، مقام و جایگاهش را از دست می‌دهد، این از نشانه‌های تقواست که آقای کدخدایی این کار را انجام داد.

وی در مورد صفت دوم عباسعلی کدخدایی نیز تصریح کرد: صفت دومی که در آقای کدخدایی درخشش زیادی دارد و باز جزء خصوصیاتی است که از ایشان یک مجاهد ساخت، این بود که خداوند به وی نعمتی داد و در مقاطعی از انقلاب که جنگ نرم به عنوان تهدید اول نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شد، کدخدایی در کجا قرار داشت؟ در وسط میدان قرار داشت. در جنگ نرم اصلی‌ترین میدان، عرصه افکار عمومی، عزم، اراده‌ها، فکر و اندیشه است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ادامه داد: آقای کدخدایی در این عرصه خصوصا در هنگامی که انتخابات بود، زیرا انتخابات هنگامه جنگ نرم است و مشاهده می‌کنیم که هنگامه انقلاب‌های مخملین، رنگین و... انتخابات است در وسط میدان حضور داشت.

مقدم‌فر ادامه داد: کدخدایی به عنوان یک حقوقدان و یا یک سخنگو که در معرض گفت‌وگو و مصاحبه بود، به عنوان چهره‌‌ای بود که هوشمند است و میدان و عرصه را می‌شناخت و در مقاطعی قرار می‌گرفت که حتی در رسانه‌های دنیا کانون توجه بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به اینکه در دوران انتخابات رسانه‌های دنیا متمرکز بودند که یک کلامی را از مسئولی به خصوص از شورای نگهبان گرفته و علیه نظام استفاده کنند، ادامه داد: شورای نگهبان در انتخابات اصلی‌ترین مرکز توجه رسانه‌های داخلی و خارجی بود و آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بود و به عنوان سخنگو و نماد گفتاری این شورا باید صحبت می‌کرد، بنابراین خیلی سمت مهمی داشت.

مقدم‌فر خاطر نشان کرد: کسانی که درگیر رسانه بودند متوجه می‌شوند که آقای کدخدایی با چه هوشمندی و دقت صحبت می‌کرد زیرا حتی یک حرف وی هم مورد توجه بود. در قبل و بعد از انتخابات 88 و هر انتخاباتی که سخنگو بود و ما مشاهده کردیم که آقای کدخدایی چگونه به خوبی ظاهر می‌شد.

وی افزود: رسانه‌های خارجی خیلی تلاش می‌کردند تا کلامی را از آقای کدخدایی بگیرند و آن را بهانه‌ای برای تهاجم و حمله به جمهوری اسلامی قرار دهند ولی نمی‌توانستند، چرا که کدخدایی در جمع رسانه‌های داخلی و خارجی حاضر می‌شد و خیلی شجاعانه به عنوان یک مجاهد جنگ نرم می‌ایستاد و از حریم نظام دفاع می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برگزاری مراسم نکوداشت آقای کدخدایی خیلی به جاست زیرا در آینده ممکن است این مسائل فراموش شود، تصریح کرد: شاید کسی متوجه نشود که آقای کدخدایی چه مجاهدتی کرد و در این مورد رسانه‌ها و اعضای شورای نگهبان فهمیدند که وی در جنگ نرم چه مجاهدتی کرد و به نظر من کدخدایی از سرمایه‌های نظام است و انشاءالله خداوند وی را برای نظام حفظ کند.


منبع: تسنیم