به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل سه شنبه 19 شهریور به شرح زیر است:
 
اسد:درصورت‌ حمله منتظرهر اقدامی‌باشند
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه پخش شد، به دولت آمریکا نسبت به تبعات سنگین هرگونه حمله به سوریه هشدار داد و گفت آمریکا باید انتظار هرگونه پاسخی را داشته باشد.

 
کری زیر حرف خودش زد
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا که به طرز غیرمنتظره‌ای با واکنش مثبت روسیه و سوریه در قبال طرح خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه روبرو شده، زیر حرف خود زده و اعلام کرده است که اظهاراتش به معنی ارائه طرح نبوده است.
 

یک بام و دوهوای اوباما در قبال سوریه
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شش شبکه تلویزیونی این کشور، طرح ارائه شده از سوی روسیه برای نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه را مثبت خواند.

 
انهدام 300 موشک تروریست‌های سوری
ارتش سوریه طی عملیاتی بیش از 300 موشک دست ساز در یکی مقرهای افراد مسلح در منطقه «بنش» ادلب را منهدم ساخت.

 
نارضایتی60درصدآمریکایی‌ها از رویکرداوباما
یک شبکه خبری آمریکایی در آخرین نظرسنجی درباره نظر مردم این کشور از عملکرد رئیس‌جمهورشان از نارضایتی ۶۰ درصدی از سیاست‌های دولت درباره سوریه خبر داد.

 
رایس: ایران اقدامات آمریکا را زیرنظر دارد
سوزان رایس در تلاش برای متقاعد کردنِ کنگره گفت که کره شمالی و ایران، اقدامات آمریکا را درباره سوریه به دقت زیر نظر دارد.

 
فردا به اسرائیل حمله می شود
یک گروه هکر وعده داد فردا در دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر به وب سایت های اسرائیلی حمله خواهد کرد.

 
موشک‌های اس-300 در سوریه است
فرماندهان حاضر در اتاق عملیات بشار اسد با بیان اینکه موشک‌های اس- 300 در سوریه است، اعلام کردند که رژیم صهیونیستی گروگانی در دست مقاومت است.

 
تنها پاسخ مرسی به 35 سوال دادستانی
یک منبع قضائی تأکید کرد که در اولین جلسه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر که در آن متهم به قتل معترضان است وی در پاسخ به 35 سوال دادستانی تاکید کرد، رئیس جمهور قانونی این کشور است.

 
در آمریکا کسی خواهان حمله نیست
همزمان با عقب نشینی موقت دولت آمریکا از حمله به سوریه، نظرسنجی های متعددی در این کشور انجام شده که تمام آنها از مخالفت اکثریت مردم آمریکا با ماجراجویی نظامی در این کشور عربی حکایت دارد.

 
هراس در واشنگتن درپی هشدارهای اسد
شبكه تلويزيوني سي.ان.ان با اشاره به تازه ترين هشدارهاي بشار اسد رييس جمهوري سوريه مبني بر واكنش در برابر حمله به اين كشور، گزارش داد: مقامات آمريكايي در واقع نگران اقدام تلافي جويانه دمشق در برابر حمله احتمالي هستند.

افخم در اولين نشست مطبوعاتي: ايران مخالف نظامي‌گري در منطقه است
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور مهم و تاثيرگذار در تحولات منطقه مواضع اصولي خود را مبتني بر ثبات و امنيت منطقه قرار داده است.

 
بازنده عدم حمله آمریکا به سوریه
این فرد را باید بازنده بزرگ عدم حمله آمریکا به سوریه به شمار آورد، او بیشترین تلاش ها و رایزنی ها را برای انجام این حمله صورت داد، میلیاردها دلار سلاح برای تروریست های فعال در سوریه خریداری کرد، قمار مرگ و زندگی اش را هم بر سر این مساله قرار داد، اما اوضاع بر وفق مرادش نچرخید.


 
بررسی طرح اخراج برلوسکونی از مجلس
نمایندگان پارلمان ایتالیا از دیروز دوشنبه بررسی طرح اخراج نخست وزیر اسبق این کشور از مجلس به دلیل فساد مالی را آغاز کردند.


 
انتشار متن نامه اوباما برای دولت ایران
سفر سلطان قابوس، پادشاه عمان به ایران، با گمانه‌های متعددی درباره احتمال فرستادن پیامی از سوی آمریکا برای ایران با میانجی‌گری وی همراه بود؛ گمانه‌هایی که نه ‌رسما و تأیید و نه تکذیب شد. اکنون روزنامه «الحیات» مدعی شده که چنین پیامی واقعاً برای ایران فرستاده شده و این روزنامه به متن آن دست یافته است.


ناچاريم به ايران يا سوريه حمله کنيم‬
مشاور اندیشکده «واشنگتن» و مشاور ارشد سابق اوباما در امور خاورمیانه با تلاش برای تغییر افکار عمومی مدعی شد که هزینه‌ جلوگیری از اقدام نظامی علیه سوریه بسیار بالاست و حتی احتمال حمله به ایران را دوچندان می‌کند.

 
اذعان اسکای‌نیوز به روابط ارتش آزاد و سیا
یک شبکه عربی در گزارشی به روابط میان گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در سوریه با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اذعان کرد.

 
موافقت دمشق با پیشنهاد مسکو
یک منبع آگاه در سفارت ایران در روسیه از دیدار ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در روسیه خبر داد و گفت: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه در خصوص پیشنهاد روسیه برای حل بحران تسلیحاتی سوریه گفتگو کردند و ولید معلم موافقت خود را با طرح پیشنهادی روسیه اعلام کرد.