به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سایت راهور ۱۲۰ اظهار داشت: اگرچه توانستیم اوضاع تصادفات و میزان کشته ها را بهبود دهیم، اما همچنان تعداد کشته ها بالا است. انتظار داریم تا پایان سال میزان کشته های رانندگی به زیر ۱۸ هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: ظرفیتهای موجود برای این کاهش وجود دارد و البته عواملی از جمله حمل و نقل هوایی و ریلی نیز در این حمل موثر هستند که برای رسیدن به آن نیازمند زمان هستیم. اصلاح علائم و رفع نقاط حادثه خیز ممکن است تا پایان برنامه کنونی انجام شود، اما جداسازی جاده ها و توسعه راه آهن به ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد.
به گفته رئیس پلیس کشور، هماهنگی و انسجام می تواند کمک بزرگی در کاهش کشته ها باشد به صورتیکه با بهبود وضع اورژانس و امداد جاده ای که نیاز به یکسال سرمایه گذاری دارد، میزان کشتهها پس از صحنه کاهش می یابد. هم اکنون ۵۰ درصد کشته ها در حین انتقال در بیمارستان هستند که با یکسال برنامه ریزی می توان آن را به ۴۰ درصد کاهش داد. ما باید بتوانیم از امداد هوایی به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه جزء کشورهای تک رقمی از نظر داشتن بالگرد هستیم.
احمدی مقدم با انتقاد از برخی خودروسازان افزود: باید استانداردها ارتقاء یابد و ما وقتی فشار را برای رعایت استانداردها وارد می کنیم، خودروسازان به جای رفع مشکل فرافکنی و توهین میکنند، البته ما نمی خواهیم از اهرم قدرت خود استفاده کنیم. هم اکنون پیشنهاد می کنیم برای رفع نقص ایمنی اتوبوس اسکانیا چهار ماه به آنها فرصت داده شود و ضمن رفع نقص خودروهای تولیدی، شرکت با فراخوان عمومی نقص بقیه اتوبوس ها را رفع کند، البته در مورد دیگر خودروها نیز باید همینگونه اقدام شود.
رئیس پلیس کشور با انتقاد از کسانیکه می گویند باید از اهرم واردات خودرو برای رقابت استفاده کنیم، گفت: این اقدام بی نتیجه است؛ چراکه اختلاف قیمت بین خودروهای داخلی و وارداتی زیاد است و این موضوع بیشتر از سوی رانتجویان مطرح می شود. امروز خودروهای آسیبپذیر کشور زیر ۳۰ میلیون تومان قیمت دارند و باید مراقب واردات خودروهای ارزان قیمت نیز بود. استاندارد باید در یک بازنگری استانداردهای خودروها را ارتقاء دهد، پلیس نیز باید بر اساس وظیفه سختگیری کند.
به گفته احمدی مقدم، وقتی خودرویی نقص فنی دارد، عده ای مدعی می شوند که مسافران دیگر سوار خودرو شدند و گناه دارند که پیاده شوند اما ما وظیفه داریم تا رفع نقص ایمنی از تردد خودروها جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه امروز خودروی نیسان ۴۴ سال است که در کشور تولید می شود، تصریح کرد: این خودرو یکسوم بنزین کشور را مصرف می کند و حادثهخیزی زیادی دارد، توجیه ندارد خودرویی که بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر سوخت مصرف می کند، تولید شود، باید در این مورد تصمیمات لازم گرفته شود.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه در بحث مقررات نیز قانون بعد از ۴۰ سال اصلاح شد، ادامه داد: اصلاح قانون باید هر پنج سال یکبار باشد؛ چراکه امروز در عرصه عمل اشکالات قانون مشخص شده است و با ارسال طرح و لایحه به مجلس باید قانون راهنمایی و رانندگی بهروزرسانی شود.
احمدی مقدم افزود: در حدود ۱۰ سال قبل بود که از طریق صفحات، تردد اتوبوسها کنترل می شد، اما باید استفاده از سامانه های کنترل آنلاین خودرو که ۱۵۰ هزار تومان نیز بیشتر هزینه ندارد، اجباری شود، نمی توان با سیستم مکانیکی کار را پیش برد و باید از مزایای فناوری نوین استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز مردم به خوبی با پلیس همراه شده اند، اظهار داشت: امسال میزان تلفات رانندگی ۱۰ درصد کاهش یافته است که می توان در دو سال آینده آن را با راهکارهای مشخص به ۲۰ درصد کاهش تلفات ارتقاء داد. ما با اطمینان طرحهای خود را ارائه می کنیم و مسئولیت آن را می پذیریم و می گوییم می توان این میزان تلفات را کاهش داد.
وی ادامه داد: ظرفیتهای موجود برای این کاهش وجود دارد و البته عواملی از جمله حمل و نقل هوایی و ریلی نیز در این حمل موثر هستند که برای رسیدن به آن نیازمند زمان هستیم. اصلاح علائم و رفع نقاط حادثه خیز ممکن است تا پایان برنامه کنونی انجام شود، اما جداسازی جاده ها و توسعه راه آهن به ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد.
به گفته رئیس پلیس کشور، هماهنگی و انسجام می تواند کمک بزرگی در کاهش کشته ها باشد به صورتیکه با بهبود وضع اورژانس و امداد جاده ای که نیاز به یکسال سرمایه گذاری دارد، میزان کشتهها پس از صحنه کاهش می یابد. هم اکنون ۵۰ درصد کشته ها در حین انتقال در بیمارستان هستند که با یکسال برنامه ریزی می توان آن را به ۴۰ درصد کاهش داد. ما باید بتوانیم از امداد هوایی به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه جزء کشورهای تک رقمی از نظر داشتن بالگرد هستیم.
احمدی مقدم با انتقاد از برخی خودروسازان افزود: باید استانداردها ارتقاء یابد و ما وقتی فشار را برای رعایت استانداردها وارد می کنیم، خودروسازان به جای رفع مشکل فرافکنی و توهین میکنند، البته ما نمی خواهیم از اهرم قدرت خود استفاده کنیم. هم اکنون پیشنهاد می کنیم برای رفع نقص ایمنی اتوبوس اسکانیا چهار ماه به آنها فرصت داده شود و ضمن رفع نقص خودروهای تولیدی، شرکت با فراخوان عمومی نقص بقیه اتوبوس ها را رفع کند، البته در مورد دیگر خودروها نیز باید همینگونه اقدام شود.
رئیس پلیس کشور با انتقاد از کسانیکه می گویند باید از اهرم واردات خودرو برای رقابت استفاده کنیم، گفت: این اقدام بی نتیجه است؛ چراکه اختلاف قیمت بین خودروهای داخلی و وارداتی زیاد است و این موضوع بیشتر از سوی رانتجویان مطرح می شود. امروز خودروهای آسیبپذیر کشور زیر ۳۰ میلیون تومان قیمت دارند و باید مراقب واردات خودروهای ارزان قیمت نیز بود. استاندارد باید در یک بازنگری استانداردهای خودروها را ارتقاء دهد، پلیس نیز باید بر اساس وظیفه سختگیری کند.
به گفته احمدی مقدم، وقتی خودرویی نقص فنی دارد، عده ای مدعی می شوند که مسافران دیگر سوار خودرو شدند و گناه دارند که پیاده شوند اما ما وظیفه داریم تا رفع نقص ایمنی از تردد خودروها جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه امروز خودروی نیسان ۴۴ سال است که در کشور تولید می شود، تصریح کرد: این خودرو یکسوم بنزین کشور را مصرف می کند و حادثهخیزی زیادی دارد، توجیه ندارد خودرویی که بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر سوخت مصرف می کند، تولید شود، باید در این مورد تصمیمات لازم گرفته شود.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه در بحث مقررات نیز قانون بعد از ۴۰ سال اصلاح شد، ادامه داد: اصلاح قانون باید هر پنج سال یکبار باشد؛ چراکه امروز در عرصه عمل اشکالات قانون مشخص شده است و با ارسال طرح و لایحه به مجلس باید قانون راهنمایی و رانندگی بهروزرسانی شود.
احمدی مقدم افزود: در حدود ۱۰ سال قبل بود که از طریق صفحات، تردد اتوبوسها کنترل می شد، اما باید استفاده از سامانه های کنترل آنلاین خودرو که ۱۵۰ هزار تومان نیز بیشتر هزینه ندارد، اجباری شود، نمی توان با سیستم مکانیکی کار را پیش برد و باید از مزایای فناوری نوین استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز مردم به خوبی با پلیس همراه شده اند، اظهار داشت: امسال میزان تلفات رانندگی ۱۰ درصد کاهش یافته است که می توان در دو سال آینده آن را با راهکارهای مشخص به ۲۰ درصد کاهش تلفات ارتقاء داد. ما با اطمینان طرحهای خود را ارائه می کنیم و مسئولیت آن را می پذیریم و می گوییم می توان این میزان تلفات را کاهش داد.