کد خبر 250276
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به پیش قدمی سوریه در خلع سلاح شیمیایی گفت: این حرکت باید با مدیریت درست به سمت مقصد مناسبی حرکت کند نه اینکه به سمت تسلیم شدن سوریه برود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،  سردار علی شادمانی درباره اتفاقات اخیر سوریه افزود: ما در دروازه پیروزی هستیم، چراکه اولاً برحقیم و ثانیاً دشمن فکر نمی‌کرد آنجا قدرتی به نام مقاومت ایجاد شود تا هم زمان مقاومت را طولانی کند و هم تروریست‌ها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این قدرت مقاومت موجب شد تا کشورهایی که پنهانی از تروریست‌ها حمایت می‌کردند آشکارا به این حمایت دست زنند. هم‌اکنون نیز دشمن آخرین تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را در منطقه انجام می‌دهد.

شادمانی درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه نیز گفت: این توافقی است که سوریه در آن پیش قدم شده، اما تجهیزات غیرمتعارف تمامی کشورها باید جمع‌آوری و مدیریت شود و واقعاً باید با نگاه عمیق مساله را بررسی کرد. این اقدام سوریه پیامی است به کشورهای ظالم که کارخانه‌های ساخت سلاح‌های مختلف دارند و از کشورهایی همچون ایران و سوریه ایراد می‌گیرند.

 امیدواریم دنیا از این موضوع عبرت بگیرد و قدرت‌هایی که حامی سوریه هستند از جمله جمهوری اسلامی ایران، این حرکت را مدیریت کنند و به سمت مقصد پیش ببرند، نه سمت تسلیم شدن سوریه.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه "طرح‌های کلیشه‌ای و تکراری در هفته دفاع مقدس کار را بی‌رمق و بی‌تاثیر می‌کند"، گفت: هدف تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تشریح و تبیین تمامی ابعاد هشت سال جنگ تحمیلی باشد. این جنگ ابعاد مختلفی داشت که به نام انقلاب اسلامی، رهبری ولی فقیه و هوشیاری و آگاهی ملت انجام شد.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را همچون حادثه کربلا کارنامه درخشانی در تاریخ دانست و افزود: دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، بنابراین باید در هفته دفاع مقدس و یادواره‌ها ابعاد مختلف این حماسه تشریح و تبیین شود، بویژه نقش شهدا و جانبازانی که از روی اخلاص از آرمان‌های ملت و انقلاب دفاع کردند.

سردار شادمانی تصریح کرد: برنامه‌های دفاع مقدس نسبت به انتظاراتی که داریم، کم است و این به همت مدیران بستگی دارد تا افراد اهل ذوق را برای طراحی برنامه‌های دفاع مقدس قرار دهند و پشتیبانی کنند تا کار درست و پرمایه‌ای انجام شود. برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید فکر و ایده جدید پیاده شود.