کد خبر 250953
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت : اقتدار ملي از دورن کشورها شروع مي شود و اگر بخواهيم با خارجي ها هرگونه مذاکره اي انجام دهيم آنها بايد اقتدار ملي و قدرت ملي ما را در عرصه هاي مختلف شاهد باشندو ما با دشمنان مان از موضع برابر بايد صحبت کنيم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در گفتگويي به  تشريح برخي حقايق دفاع مقدس پرداخت و گفت: اگر اتفاق سال 1359 تکرار شود ما قطعا از کشورمان در مقابل هر تجاوزي با تمام قدرت دفاع مي کنيم ولي آرزو نمي کنيم که جنگي براي ايران تحميل شود چرا که جنگ ها منابع انساني و اقتصادي کشورها را از بين مي برند، ما واقعا خواستار جنگ نيستيم ولي براي دفاع هميشه آماده ايم. براي اينکه جنگي رخ ندهد ما همواره بايد در مرحله دفاعي و آمادگي به سر ببريم تا هيچ متجاوزي تصور تجاوز به ايران را نداشته باشد. پيام نيروهاي مسلح ما در عين اقتدار ، آمادگي دفاعي و بازدارندگي مؤثر مي باشد.

سرلشکر صفوي در خصوص پيامدها و بازتاب هاي اين پيام افزود: آمريکايي ها و صهيونيست ها که دشمنان بزرگ ما هستند  ماهيت اين پيام را خوب فهميده اند .تجربه عراق و افغانستان براي آنها خيلي گران تمام شد و البته  ايران غير از عراق و افغانستان است. ملت ايران، ملتي شجاع و متمدن با يک رهبري حکيم و خردمند است. همچنين آمريکايي ها در عراق و افغانستان از نظر من واقعا شکست راهبردي خورده ا ند. صهيونيست ها هم که در جنگ 33 روزه عليه حزب الله لبنان و 22 روزه عليه غزه موفق نشدند ،چگونه مي توانند با يک ملت بزرگي مثل ايران وارد جنگ شوند . من تصور نمي کنم که دشمنان ما بخواهند جنگي نظامي عليه ما سامان دهند و ضعفهاي خودشان را خوب مي دانند.


جمهوري اسلامي ايران بدنبال صلحي مبتني بر عدالت و امنيت پايدار است / آغاز کننده هيچ جنگي نخواهيم بود

وي اضافه کرد: ملت ايران و جمهوري اسلامي يک قدرت منطقه اي است و مي داند که ضعف هاي دشمنان چيست. با همه اينها ما به دنبال صلح و امنيت پايدار هستيم البته صلح مبتني بر عدالت و  ما آغاز کننده هيچ جنگي نخواهيم بود. استراتژي ما جنگي و تهاجمي نيست بلکه استراتژي ما دفاعي و بازدارندگي مؤثر است. ما به دنبال صلح و آرامش مبتني بر عدالت در منطقه هستيم و از جنگ هم بيزاريم، جنگ خسارات زيادي به ملت ها مي زند.

سرلشکر صفوي با اشاره به جنگ افروزي ايالات متحده گفت: آمريکايي ها جنگ افروز هستند و با شعار صلح طلبانه اين کار را مي کنند و اصلا  سياست آمريکايي ها و حتي صهيونيست ها هم همين است و جنگ را برملت هاي اسلامي تحميل مي کنند. آنها جنگ طلبند . ملت، دولت و رهبري ايران به دنبال صلح در مقياس منطقه اي و جهاني هستند.

هشت سال دفاع مقدس را در سه کلمه مظلوميت، مقاومت و پيروزي  خلاصه مي کنم

سرلشکر صفوي در ادامه به بيان برداشت خود از جنگ تحميلي پرداخت و گفت: من هشت سال دفاع مقدس را در سه کلمه مظلوميت، مقاومت و پيروزي  خلاصه مي کنم. واقعا ملت ما مظلوم واقع شد.مردم خرمهشر، خوزستان مظلوم واقع شدند و مجاهدت هاي بسياري کردند. ما انقلاب کرديم و مي خواستيم ملتمان روي آسايش را ببيند و کشورمان پيشرفت کند که يک جنگ ظالمانه اي را صداميان با حمايت آمريکا، شوروي و کشورهاي منطقه که هر کدام اهدافي براي خودشان داشتند بر عليه ما آغاز کردند. امام بزرگوار ما حدود 2 ميليون نيروي داوطلب بسيجي را به جبهه ها اعزام کرد، نيروهاي مقتدر ارتش و سپاه ما هشت سال مقاومت کردند و ملت ما در پشت جبهه ها ايستادگي کردند و ما يک پيروزي بزرگي که در طول تاريخ ايران و منطقه بي نظير و منحصر بفرد بود را بدست آوريم که بي سابقه است.

وي افزود: همين قدر که ما دفع تجاوز کرديم و سرزمين مان را حفظ کرديم، دشمن را بيرون رانيدم و به حقوق خودمان رسيديم ،پيروز شديم. از اين جهت پيروز شديم که دشمن را از کشورمان بيرون کرديم، صلابت ملت و نظام اسلاميمان را به دنيا ثابت کرديم، از  قرارداد 1975 که صدام جنگ را به آن خاطر شروع کرد هيچ چيز کاسته نشد و هم اکنون دولت فعلي عراق هم آن را قبول دارد. البته صهيونيست ها از اين جنگ خوشحال بودند چون منابع ايران، عراق و کويت به نفع آنها در اين چند جنگ از بين رفت.

سرلشکر صفوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريم هاي صورت گرفته عليه ملت ايران گفت: دشمنان ما با اين تحريم ها يک جنگ اقتصادي را عليه ما شروع کردند و ما اميدواريم که ملت ما همانطور که در هشت سال جنگ نظامي پيروز شد در اين جنگ اقتصادي هم بتواند با بي اثر کردن تحريم ها پيروز شود. اميدواريم که دولت جديد ما جناب آقاي دکتر روحاني و دولتمردان عزيز ما هم بتوانند با تدابير لازم در مسايل اقتصادي، سياسي و اجتماعي از اين بحران تحريم ها و فشارهايي که به زندگي ما مي آيد، فائق آيندو  به ياري خداوند متعال و عنايت امام زمان(عج) مثل جنگ نظامي از اين جنگ اقتصادي  هم با پيروزي خارج شويم.
نيروهاي مسلح تضمين کننده امنيت ملي ايران هستند.

نيروهاي مسلح از دولت برآمده از ملتشان دفاع مي کنند

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور و جايگاه دفاعي که در 1404 بايد به آن برسد گفت: به لطف خداوند متعال ما در وضعيت دفاعي و امنيتي هم اکنون مشکلي نداريم بلکه نيروهاي مسلح ما تضمين کننده امنيت ملي ما هستند و هم اکنون دولتمردان ما هستند که  بايستي مشکلات اقتصادي و سياسي مردم را حل کنند. امنيت بستري است براي پيشرفت هاي اقتصادي و سياسي و نيروهاي مسلح تضمين کننده امنيت ملي ايران هستند. ما به دولت جديد بسيار اميدواريم چون هم پشتوانه مردم و هم  اعتماد رهبري  را دارد و نيروهاي مسلح از دولت برآمده از ملتشان دفاع مي کنند و البته از قوه مقننه و قضاييه. وظيفه نيروهاي مسلح حفظ نظام جمهوري اسلامي و اقتدار آن است و ساير دستگاهها نيز در سايه امنيت مي توانند به وظايف خودشان عمل کنند.

دشمنان بايستي شاهد اقتدار و قدرت ملي جمهوري اسلامي ايران باشند / گفتگو با دشمنان بايستي از موضع برابر و در موازنه مثبت قدرت باشد

دکتر صفوي در توصيه به دولتمردان جمهوري اسلامي ايران ، گفت: اقتدار ملي از دورن کشورها شروع مي شود و اگر بخواهيم با خارجي ها هرگونه مذاکره اي انجام دهيم آنها بايد اقتدار ملي و قدرت ملي ما را در عرصه هاي  مختلف شاهد باشندو  ما با دشمنان مان از موضع  برابر بايد صحبت کنيم نه اينکه بگويند ما هرچه مي گوييم شما بايد گوش کنيد بلکه در يک موازنه مثبت قدرت بايد صحبت کنيم. من اميدوار هستم که دولت جديد ما بتواند مشکلات اقصادي، فرهنگي و سياسي ملت را حل کند و  اميدوار هستم که دولتمردان به منابع درون ساز قدرت ملي  توجه ويژه اي داشته باشند.

کشورهاي  همسايه بدانند،دوستي با ايران بهتر از دوستي با آمريکا و صهيونيست هااست

وي افزود: کشور ما نسبت به کشورهاي منطقه از ثبات، آرامش، انسجام و قدرت بالايي برخوردار است. آمريکايي ها اين منطقه را هدف قرار داده اند. ما با هوشياري رهبري انقلاب اسلامي مان و هوشياري دولتمردانمان نبايد در دام خاورميانه بزرگي که آنها طراحي کرده اند بيفتيم .هم اکنون روسيه در مقابل آمريکا ايستاده و چين رقيب قدرت اقصادي در مقابل آمريکااست .دولت هاي همسايه را پرهيز مي دهم و به آنها مي گويم دوستي با ايران بهتر از دوستي با آمريکا و صهيونيست هااست و بهتر است کشورهاي منطقه  براي امنيت، صلح، اقتصاد، پيشرفت و حفظ حکومت هايشان با ايران دوست و همکار باشند و يک روابط همه جانبه مبتني بر پيشرفت، امنيت و صلح داشته باشند.