به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل دوشنبه 1 مهر به شرح زیر است:

کلینتون: به ریاست‌جمهوری فکر می‌کنم
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام‌ کرد، به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 فکر می‌کند ولی در عین حال عملگرا و واقع‌بین است.

 
رد پای اتباع آمریکا و انگلیس در حادثه کنیا
منابعی در میان گروه شورشی «الشباب» سومالی از دست داشتن ۳ تبعه آمریکایی و انگلیسی در حمله به یک مرکز تجاری در پایتخت کنیا که تاکنون ۶۸ کشته برجای گذاشته است، خبر دادند.

 
زرادخانه‌های سری اسرائیل چگونه لو رفت؟
۲۷ سال قبل انتشار گزارشی در نشریه «ساندی‌تایمز» جامعه جهانی را به این قطعیت رساند که اسرائیلی‌ها ذخایر بزرگی از تسلیحات اتمی در اختیار دارند.

 
ابراز نگرانی گل از نفوذ تروریستها به ترکیه
رئیس جمهور ترکیه در حالی درباره پیشرویهای اخیر گروههای تروریستی مسلح در مناطق مرزی این کشور با سوریه ابراز نگرانی کرد که ترکیه به کانون جذب تروریست ها و اعزام آنها به سوریه تبدیل شده است.

 
امیر قطر تصادف کرد
یک رسانه لبنانی به نقل از منابع قطری از تصادف امیر قطر و انتقال وی به بخش مراقبت های ویژه خبر دادند.

 
اعتراف اوباما به ناتوانی در کنترل سلاح
رئیس جمهوری آمریکا در مراسم یادبود کشته شدگان تیراندازی واشنگتن ضمن اقرار به ناتوانی خود در کنترل سلاح در این کشور، برای ششمین بار ظرف یک هفته خواستار اقدام جدی برای کاهش خشونت در آمریکا شد.

 
ترور یکی از سرکردگان اصلی القاعده
منابع آگاه در سوریه از هلاکت "ابوعبدالله اللیبی" فرمانده گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، در درگیریهای داخلی میان تروریستها در حومه ادلب خبر دادند.

 
رئیس هدایت کننده هیئت سوری به نیویورک
منابع آگاه در وزارت خارجه سوریه اعلام کردند هیئت این کشور به ریاست وزیر خارجه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت.

 
ایدز ارمغان تروریست‌ها برای دختر تونسی
مفتی سابق تونس ضمن انتقاد از مسئولان این کشور درباره رسوایی بزرگ اعزام دختران تونس به سوریه، این دختران را قربانی افکار وهابی و افراطی دانست.

 
مادر امیر قطر تحت پیگرد قانونی
دادستان کل مصر حکم پیگرد قضایی امیر قطر، مادرش و شماری از خبرنگاران دفتر شبکه قطری «الجزیره» در مصر را صادر کرد.

 
تروریست‌های سوری از کجا آمده اند؟
مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" گزارشی را در خصوص تعداد تروریستهای عرب بیگانه که در سوریه به هلاکت رسیده اند، منتشر کرد.

 
مغز متفکر حمله به مرکز خرید کنیا کیست؟
پلیس ضد تروریسم کنیا فاش کرد که بیوه 29 ساله انگلیسی احتمالا مغز متفکر حملات انتحاری مرکز خرید نایروبی، کنیا باشد.

 
ادعاهای وزیر جنگ اسرائیل درباره روحانی
در حالی که نشانه‌های زیادی حاکی از آب شدن یخ روابط ایران و آمریکا مشاهده شده است، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد مانع برای تلاش‌های دیپلماتیک دو طرف مدعی شد که اگرچه رییس‌جمهور جدید ایران چهره زیباتری از کشورش به نمایش می‌گذارد، در زمینه موضوع هسته‌یی مصالحات جدی نخواهد کرد و ایران اهداف هسته‌یی‌اش را کنار نخواهد گذاشت.

 
پیام فیس بوکی ظریف از نیویورک
وزیر امور خارجه در پایم فیس بوکی خود نوشت: اطمینان دارم که این راه دشوار و زمانبر با دعا، صبر و پشتیبانی شما با موفقیت طی خواهد شد

 
حکم ممنوعیت فعالیت اخوان‌ صادر شد
یک دادگاه مصری امروز حکم ممنوعیت فعالیت جماعت اخوان‌المسلمین مصر و مصادره اموال آن را صادر کرد.

 
فرمانده‌ تروریست‌های «داعش» در گور‬ +عکس
تصویر مربوط به «ابوعبدالله اللیبی» فرمانده گروهک تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» معروف به «داعش» است که به دست گروهک تروریستی ارتش آزاد در ریف ادلب به هلاکت رسید.