کد خبر 254905
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

گمرک ایران فهرست اقلام صادراتی ۶ ماهه دوم سال ۹۲ را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن علیدوستی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای خطاب به ناظرین گمرکات استان‌ها، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی مستقل فهرست جدید اقلام صادراتی 6 ماهه دوم سال 92 را اعلام کرد.

فهرست اقلام صادراتی بدین شرح است:

1- منظور از شمش فولادی – تختال در جدول شماره 1 فهرست مجوزهای صادرات(ردیف1) ، شمش فولادی به صورت اسلب(تختال)، بلوم و بلیت می باشد.

2- مقاطع فولادی درجدول شماره 1 فهرست مجوزهای صادرات(ردیف 2 و 3) ، شامل کلیه مقاطع (تیرآهن) با اشکالT،U،H،I،L و انواع ملیگرد می باشد که نیاز به اخذ مجوز موردی دارد و صدور سایر مقاطع برای کلیه صادر کنندگان با رعایت سایر مقررات بلامانع میبا شد.

3- لوله فولادی و پروفیل در جدول شماره 1 فهرست مجوزهای صادرات (ردیف3)، که ذیل فصل 73 کتاب مقررات صادرات و واردات طبقه بندی میشوند نیاز به اخذ مجوز موردی و سهمیه نداشته و صدور آن برای کلیه صادرکنندگان بلامانع بوده و از فهرست مزبور حذف میشود.

4- محصولات فولادی آلیاژی شرکت فولاد آلیاژی در جدول شماره 1 فهرست مجوزهای صادرات(ردیف6) ، مختص به میلگرد با ردیف تعرفه های 7213 و 7214 می باشدکه مجوز مزبور برای صادرات توسط شرکت مذکور از سوی این دفتر ابلاغ می گردد.

5- مفاد قانونی مندرج در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات وواردات (بند ب ماده 11 مکرر) به قوت خود باقی است.

6- ردیف تعرفه اقلام مندرج در جداول شماره یک بخشنامه فوق الذکر مطابق ردیف های تعرفه اقلام مزبور مندرج در بخشنامه 133 مورخ 29/3/92 میباشد.

علیدوستی در خاتمه تأکید کرده که بارعایت سایر مقررات اقدام لازم معمول و وفق دستور العمل 322795/822/4/51 مورخ 28/11/85مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.