مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برگزار شد و 32 تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند.

به گزارش مشرق، مراسم قرعه کشی مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2014 برزیل در کاستا دو سائوپه ایالت باهیا، حدود 90 کیلومتری شمال سالوادور و با حضور چهره‌های سرشناسی مانند کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست برگزار شد و کاناوارو گوی ایران را برداشت تا تیم ملی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شود.


نکته جالب این گروه بندی حضور سه تیم پر قدرت اروگوئه، ایتالیا و انگلیس به همراه کاستاریکا در گروه D است. هرچند گروه های B و G را هم می توان به نوعی گروه مرگ نامید.

گروه بندی کامل این رقابتها به شرح زیر است:

گروه A: برزیل - کامرون- مکزیک- کرواسی

گروه B:   اسپانیا - شیلی- استرالیا- هلند

گروه C:  کلمبیا - ساحل عاج- ژاپن- یونان

گروه D: اروگوئه - ایتالیا- کاستاریکا- انگلیس

گروه E: سوییس - اکوادور- هندوراس- فرانسه

گروه F: آرژانتین- نیجریه- ایران- بوسنی هرزگوین

گروه G: آلمان  - غنا- آمریکا- پرتغال

گروه H: بلژیک- الجزایر- کره جنوبی- روسیه

بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 بین تیم های برزیل و کرواسی در شهر سائوپائولو و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، از مهمترین دیدارهای مرحله گروهی می‌توان به رویارویی تیم‌های اسپانیا و هلند در گروه B این مسابقات اشاره کرد، دیداری که فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی (دوره گذشته جام جهانی) بود و اسپانیا با برتری مقابل هلند به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. این بازی نخستین دیدار دو تیم در جام جهانی برزیل است که روز 23 خردادماه برگزار می‌شود.

تیم‌های آلمان و آمریکا هم روز پنجم تیرماه سال 93 با همدیگر روبرو می‌شود، مسابقه‌ای که یورگن کلینزمن سرمربی پشین تیم ملی آلمان در جام جهانی برابر تیم ملی کشورش قرار می‌گیرد، آنهم در شرایطی که دستیار پیشینش یعنی یوآخیم لو هدایت تیم ملی آلمان را برعهده دارد.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران

26 خرداد 93 (ساعت 23:30 به وقت تهران در کوریتیبا) **** ایران - نیجریه

31 خرداد 1393 (ساعت 20:30 به وقت تهران در شهر بلوهوریزونته) **** ایران - آرژانتین

4 تیر 93 (ساعت 20:30 به وقت تهران در شهر سالوادور) **** ایران - بوسنی و هرزگوین

12 استادیوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوریزونته، فولتارزا، ریودوژانیرو، برازیلیا، رسیفه، سالوادور ،کویابا، کوریتیبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود.
آشنایی مختصر با 3 تیم همگروه ایران

*آرژانتین

سرمربی: آلخاندرو سابه‌یا

ستاره: لیونل مسی

رنکینگ در فیفا: 3

حضور در جام جهانی: 15 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (2 بار)

نحوه صعود: آرژانتین پس از برزیل میزبان توانست در دور انتخابی جام جهانی خیلی راحت جواز صعود به جام جهانی را به دست بیاورد. گل‌های لیونل مسی باعث شد آنها خیلی راحت یازدهمین حضورشان در جام جهانی را تجربه کنند. مسی در جام جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. آیا بهترین بازیکن فوتبال جهان می‌تواند به 28 سال ناکامی آرژانتین در رسیدن به قهرمانی در جام جهانی پایان دهد؟ جواب این سوال را تابستان آینده در برزیل خواهیم یافت.

*بوسنی و هرزگوین

سرمربی: سافت سوسیچ

ستاره: ادین ژکو

رنکینگ در فیفا: 16

حضور در جام جهانی: بدون حضور

بهترین عنوان: شرکت نداشته است

نحوه صعود: بوسنی و یونان برای صعود به جام جهاین 2014 ماراتن سختی را در گروه G به پایان بردند اما در نهایت این تیم بوسنی بود که توانست با پیروزی در بازی آخر خود مسافر برزیل شود تا بوسنی اولین حضورش را در جام جهانی تجربه کند. جشن و پایکوبی زیادی در این کشور برای صعود به جام جهانی شکل گرفت. باید منتظر ماند و دید ادین ژکو و یارانش در جام جهانی 2014 چه سرنوشتی خواهند داشت.

*نیجریه

سرمربی: استفان کشی

ستاره: امانوئل امنیکه و اوبی میکل

رنکینگ در فیفا: 33

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: صعود به مرحله دوم

نحوه صعود: نیجریه با صعود به جمع 10 تیم مرحله پلی آف منطقه آفریقا با پیروزی 4-1 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل اتیوپی به عنوان یکی از 5 نماینده آفریقا به جام جهانی رسید.