کد خبر 273794
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: ۲۰ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند که که از این پس قرار است داردو های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سید حسن امامی رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد:یکی از هدف های برنامه ۵ ساله با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه هاسی سلامت بود که از به ۳۰ درصد برسد.

وی افزود : به وجود گذشت ۳ سال از ابلاغ این قانون متاسفانه هدف ها محقق نشد و سهم دولت های قبل در تامین هزینه های سلامت افزایش نیافت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها تصریح کرد: در دولت یازدهم پیشنهاد شد در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سال ۹۳ بخش عمده ای به سلامت تعلق گیرد.

وی با اشاره به کسری های بخش یلامت گفت: در تامین کسری های بخش سلامت سال ۹۲ دولت قول هایی داده که امید واریم عملی شود.

هزینه های سلامت مردم بیش از ۵۵ درصد است

امامی رضوی افزود: میزان هزینه های مردم در بخش سلامت باید ۳۰ درصد باشد که با مطالعه ای که در سال ۸۷ و اواخر انجام شده این میزان بیش از ۵۵ درصد است.

وی تصریح کرد: مشکلات تامین دارو تا حدودی حل شده است و تلاش شده است تا بخشی لز دارو های جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

پروژه های نیمه تمام بخش سلامت ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها با اشاره به تکمیل پروژه های بخش سلامت گفت: یک بررسی جدی در مورد تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش سلامت انجام شده که در این بررسی مشخص شد برای تکمیل همه پروزه های نیمه تمام بخش سلامت به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این بررسی با مشارکت وزارت مسکن و بهداشت انجام شد و برای اولویت بندی طرح ها درصد تکمیل مد نظر نیست بلکه آموزشی بودن و پاسخگویی به نیاز مردم ملاک اولویت بندی است و بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از اولویت بالایی برای تکمیل برخوردار است.

داروهایی با فناوری پیشرفته در دهه فجر امسال رونمایی می شود

امامی رضوی تصریح کرد: دولت برای تولید داروهایی با فناوری پیشرفته برنامه ریزی کرده که اغلب این دارو ها جزء اقلام دارو های گران هستند.

وی با اشاره به ساخت دارو ها با فناوری پیشرفته در کشور گفت: برخی از این دارو ها به بهره رداری رسیده و برخی از آنها نیز به زودی به بهره برداری می رسد و تعدادی از این دراو ها در دهه فجر امسال ونمایی می شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها افزود: دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر تعلیم و تبیت دانشجویان وظیفه خدمت رسانی در حوزه سلامت را نیز برعهده دارند.

سلامت مهمترین مولفه بعد از امنیت است

وی تصریح کرد: سلامت به عنوان مهمترین مولفه بعد از امنیت است که وظیفه تامین آن به عهده دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها با اشاره به لزوم سریع بودن تغییرات در این حوزه گفت: اگر تغییر و تحولات در حوزه های دیگر با آرامش انجام می شود در حوزه سلامت به دلیل پیچیدگی و حساسیت باید تغییرات سریع تر و با دقت بیشتری انجام شود.

امامی رضوی افزود: در این بخش مانند سایر حوزه ها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های استکبار جهانی با چالش هایی به ویژه در بخش دارو مواجه شد که با تلاش های دولت و تامین دارو های مورد نیاز تا حدودی آرامش بر بازار دارو حاکم شد.

وی تصریح کرد: بدهی های دانشگاه ها به نهاد ها مختلف مشکل دیگری است که دولت با پرداخت مبالغ به دانشگاه ها در آینده این مشکل را نیز حل می کند.

قائم مقام وزیر در امور دانشگاه ها با اشاره به راه حل های دیگر مشکلات در حوزه سلامت گفت: مدیریت مناسب، مدیریت هزینه و مدیریت منابع حوزه هایی هستند که می توانند در حل مشکلات تاثیر گذار باشند.