کد خبر 276662
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴

دولت يا نزديكان دولت اين بار دست به دامان رسانه ويديويي خانگي مي شوند و با صرف هزينه كلان كه معلوم نيست منبع تامين آن چه بوده است كليپ چهار دقيقه اي مذكور را در ابتداي سي دي هاي توزيع شده در اين شبكه قرار داده اند.

به گزارش مشرق به نقل از الف، يكي از اشكالاتي كه به محمود احمدي نژاد گرفته مي شد عوامفريبي با هزينه ملت بود؛ ايجاد يا تشديد كسري بودجه با هدف تامين رضايت سياسي كه البته هزينه آن مستقيما يا با فاصله به صورت هاي مختلف بر بيت المال و مردم تحميل مي شد.

رفتارهاي تبليغاتي - هزينه زاي احمدي نژاد كه در ابتدا معدود و موردي بود به تدريج افزايش يافت تا جاييكه در سال هاي آخر كمتر موردي يافت مي شد كه شائبه تبليغاتي نداشته باشد.

حاميان ايدئولوژيك دولت در پاسخ به انتقادات پاسخ مي دادند كه عده اي تملق گو در دولت نفوذ كرده اند و با نزديكي به احمدي نژاد تصوير وي را در اذهان تخريب مي كنند.

با آغاز به كار دولت تدبير و اميد اين اميد در دل ها زنده شده است كه دولتي بر سركار آمده كه قرار نيست از جيب ملت هزينه تبليغات خود را تامين كند و البته قرار نيست عده اي تملق گو دولت را به انحراف ببرند. اما متاسفانه در هفته هاي اخير بروز برخي ناهنجاري ها در رفتار بخش هايي از دولت، زنگ خطر را از اين جنبه به صدا درآورده است.

انتشار كليپ تبليغاتي كپي شده از كمپين اوباما با نام نوسفر آغازگر اين حركت بوده است. كليپي كه بنابر گزارش رسانه ها قرار بوده با اصرار برخي نزديكان دولت توسط تلويزيون نيز پخش شود كه با استنكاف صدا و سيما و توضيحات رييس رسانه ملي در هيات دولت مبني بر احتمال ايجاد نارضايتي و تخريب چهره دولت در بين برخي اقشار، رييس جمهور و وزرا از اين اقدام تلويزيون خرسند مي شود.

اما چند هفته اي از اين اقدام نگذشته كه دولت يا نزديكان دولت اين بار دست به دامان رسانه ويديويي خانگي مي شوند و با صرف هزينه كلان كه معلوم نيست منبع تامين آن چه بوده است كليپ چهار دقيقه اي مذكور را در ابتداي سي دي هاي توزيع شده در اين شبكه قرار داده اند.

منبع پول هاي صرف شده براي اين تبليغات اگر از جيب مردم و بيت المال باشد كه كار بسيار اشتباهي صورت گرفته است و اگر از جيب مثلا بخش خصوصي دوستدار دولت باشد كه بايد از عواقب آن ترسيد كه هيچ گربه اي براي رضاي خدا موش نمي گيرد.

تبليغات عوامفريبانه از جيب ملت را متوقف كنيد.