پس از چند دقیقه خلبان به اطلاع مسافرین رساند که به دلیل اجرای برخی عملیاتهای تعمیراتی در فرودگاه مهرآباد جای پارک برای هواپیمای مورد نظر وجود ندارد و به زبانی طنز وضعیت این فرودگاه را با ترافیک شهر تهران و نبود جای پارک در پایتخت مقایسه کرد. این وضعیت در حدود 40 دقیقه ادامه داشت و چندین پرواز دیگر از شرکت ماهان نیز در فرودگاه نشسته و پشت سر هواپیمای مذکور منتظر پیدا شدن جای پارک بودند! در برابر اعتراض مسافرین، خدمه پروازی نیز به ذکر جملاتی مثل : اطلاعی ندارم و یا ما هم مثل شما دوست داریم زودتر به خانه برویم اکتفا می کردند.
هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ماهان - پرواز 1080 - فرودگاه مهرآباد - نیمه شب شنبه
در تمام این مدت موتور هواپیما مذکور نیز فعال بوده و صدای شدیدی در داخل هواپیما پیچیده بود که شرایط بسیار بدی را برای مسافرین ایجاد کرده بود. در همین حال تعدادی از هواپیماهای سایر خطوط هوایی از کنار پرنده مذکور عبور کرده و با قرار گرفتن در محل های مورد نظر به تخلیه مسافرین اقدام می کردند. این بار در اعتراض مسافرین به این وضعیت خدمه اعلام کردند که هواپیماهای مذکور کوچکتر بوده و برای پارک جا دارند. نهایتا در حوالی 1:30 دقیقه بامداد روز شنبه جای پارک مذکور پیدا شده و هواپیمای مذکور در محل مورد نظر به تخلیه مسافرین اقدام کرد. اما مشاهدات خبرنگار مشرق پس از پیاده شدن از هواپیما مذکور نشان می داد که هیچ گونه عملیات تعمیری در محوطه مورد نظر در دست اجرا نیست و همه چیز در فرودگاه مهرآباد حالت عادی دارد.
نهایتا هم پس از این مدت تاخیر با یک عذرخواهی ساده از طرف خلبان ، مسافرین هواپیما را ترک کردند. نگارنده با توجه به اندک مطالعاتی که در این حوزه دارد معتقد است که سوء مدیریت در بخش صنعت حمل و نقل هوایی کشور به اندازه تحریم های خارجی مشکل ساز است و نمونه بارز این مسئله را می توان در اتفاقی که در شب گذشته رخ داد مشاهده کرد.
این که چگونه در یکی از فرودگاه های اصلی کشور جای پارکی برای یک ایرباس A-300 یافت نمی شود و مسافرین آن باید نزدیک به 40 دقیقه را شرایط نامناسبی طی کنند یکی از نمودهای عینی این سوء مدیریت به حساب می آید. در عین حال پایگاه خبری مشرق آماده است توضیحات خطوط هوایی ماهان و یا مسئولین فرودگاه مهرآباد را در این خصوص برای اطلاع افکار عمومی منتشر کند.