کد خبر 278494
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: اقدامات تروریستی هرچقدر که گسترده و با حمایت‌های همه جانبه باشد نمی‌تواند زیربنا‌های یک حکومت و یک کشور را در راه تغییر حاکمیت نابود کند . اقدام تروریستی در نزد همه مردم و ملت‌ها یک اقدام مذموم است.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، سردار "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: کلیات مذاکرات هسته‌ای در چهارچوب نظام صورت می‌گیرد و در عین حال همه ما باید در عمل توجه داشته باشیم که استکبار جهانی و در راس آن رژیم امریکا لحظه‌ای از دشمنی و تشدید دشمنی نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران فروگذار نخواهد کرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در ادامه افزود: ما کاملا به امریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم و اگر در مذاکره‌ای حضور پیدا می‌کنیم علی القاعده با لحاظ این شاخصه هست و خواهد بود.

"سردار جزایری" همچنین با اشاره به گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه تصریح کرد: تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه و تجهیز این گروه‌ها محصول کار سازمان یافته امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و همچنین بخشی از ارتجاع عرب منطقه است.

وی افزود: هدف از جنگ گسترده تروریستی که در منطقه راه اندازی شده، تضعیف مقاومت در منطقه است و دشمن تلاش می‌کند اهدافی را که به لحاظ اقدامات حاد نظامی نتوانست به آن دسترسی پیدا کند از طریق اقدامات تروریستی و از طریق اقدام خصمانه نسبت به آحاد مختلف مردم با نابودسازی زیرساخت‌ کشور‌های حلقه مقاومت بدست بیاورد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به چند دستگی و در هم ریختگی گروه‌های تروریستی در سوریه اظهار کرد: کسانی که تروریست‌های تکفیری منطقه را در ابعاد مختلف مالی، تجهیزاتی و اطلاعاتی تغذیه می‌کنند خودشان در معرض اقدامات همین تروریست‌ها قرار خواهند گرفت و بدون تردید در آینده ما شاهد اقدامات تروریستی علیه همین حکومت‌ها و کشور‌ها خواهیم بود.

سردار جزایری با اشاره به اینکه در گذشته به بعضی کشور‌های اروپایی و امریکا تذکر دادیم که سیستم‌های تروریستی که آن‌ها را تقویت می‌کنید، روزی گریبان خود شما را خواهد گرفت، گفت: بنظر می‌رسد در آینده ای نه‌چندان دور سرریز تروریست‌ها این کشور‌ها و حکومت‌ها را درگیر خواهد کرد و خساراتی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقدامات تروریستی هرچقدر که گسترده و با حمایت‌های همه جانبه باشد نمی‌تواند زیر بنا‌های یک حکومت و یک کشور را در راه تغییر حاکمیت نابود کند و اقدام تروریستی در نزد همه مردم و ملت‌ها یک اقدام مذموم است. در عین حال متاسفانه منطقه ما گرفتار یک چنین بلیه‌ای است و همه باید کمک کنند تا این پدیده شوم که عمر محصول کار شرور بزرگ یعنی امریکاست روزی به پایان برسد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سنگ اندازی‌ها در مسیر حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲ اظهار کرد: امریکا به طور جدی تلاش می‌کند که نقش جمهوری اسلامی ایران را یک نقش فرعی و مصنوعی جلوه دهد که البته به این گونه نیست و ایران و نقش موثرش واقعیت مسلم منطقه است و کارهای بزرگ بدون حضور ایران در منطقه به سرانجام نمی‌رسد.

وی افزود: نکته مهم در مورد مذاکرات ژنو ۲ مربوط به سوریه این است که دولت سوریه و مردم سوریه به لحاظ توانمندی نظامی توانسته‌اند اقدامات توسعه‌ای تروریست‌ها را متوقف کنند و امروز خوشبختانه دولت سوریه اگر در مذاکره‌ای شرکت می‌کند با دست پر خواهد بود و قطعا در هیچ مذاکره‌ای به طرف‌های ایجاد کننده گروه‌های تروریستی باج نخواهد داد.

سردار جزایری درپایان گفت: چنانچه جمهوری اسلامی ایران در چنین مذاکره‌ای حضور داشته باشد قطعا در راستای ارتقای مقاومت خواهد بود بر این اساس بدیهی است که امریکایی‌ها موافق حضور ایران در این مذاکرات نباشند، اما ایران چه حضور داشته باشد و چه حضور نداشته باشد پشتیبان مقاومت هست و خواهد بود.