دستور خوبی از سوی رئیس جمهور صادر شد ولی باید در موارد مشابه نیز چنین موضعی گرفته شود، هنوز عامل...

گروه سیاسی مشرق - دو زن کارگر حوالی ظهر روز یکشنبه از طبقه پنجم ساختمانی در خیابان جمهوری تهران پایین افتادند، همین موضوع باعث شد تا یکی از اعضای شورا بر طبل استعفای شهردار تهران بکوبد و همچنین رییس جمهور کشورمان در نامه ای به وزیر کشور، وی را موظف کند تا به ماجرای حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری رسیدگی کند.

پیرامون همین موضوع با چند تن از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی به گفت و گو نشستیم.

حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مشرق دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به حادثه آتش سوزی، را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دستور خوبی بوده است ولی باید در موارد مشابه نیز چنین موضعی گرفته شود.

نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: اگر در موارد مشابه شاهد عکس العملی از سوی دولت نبوده ایم حتما غفلتی صورت گرفته است.

عبدالرضا عزیزی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار مشرق، در مورد دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به حادثه آتش سوزی، عنوان کرد: هنوز عامل حادثه تلخی که چندی پیش در جاده قم رخ داد و دو دستگاه اتوبوس در کیلومتر 28 محور قم به تهران با یکدیگر برخورد کردند و منجر به مرگ 44 تن و زخمی‌شدن 39 تن دیگر شد پیدا نشده است ولی درمورد حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری شاهد پیگیری و بررسی از سوی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری رئیس جمهور را مثبت ارزیابی می کنم، گفت: حتما موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است که رئیس جمهور شخصا دستور پیگیری حادثه را داده اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: باید در سایر حوادث تلخ کشور نیز شاهد چنین پیگری از سوی رئیس جمهور باشیم.

عزیزی در انتها تاکید کرد: انشالله عاقبت حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری به عاقبت حادثه تلخ تصادف دو دستگاه اتوبوس در جاده قم نشود.

حسین طلا نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مشرق با بیان اینکه حساسیت جناب آقای روحانی نسبت به حادثه آتش سوزی جای تقدیر و تشکر دارد، عنوان کرد: باید سایر حوادث تلخ و سایر موضوعات نیز شاهد چنین حساسیتی از سوی ریاست جمهوری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به خودکشی دانش آموز شیرازی، حادثه تصادف اسکانیا و قربانی شدن 44 تن و زخمی‌شدن 39 تن دیگر و همچنین مسمویت 3 هزار نفر در پردیس، گفت: اینها حوادث دیگری بود که در مدت اخیر اتفاق افتاد و باید پیگیری های لازم برای شناسایی عوامل آنها صورت بگیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به تخریب های صورت گرفته از سوی رسانه های اصلاح طلب و برخی از اعضای شورای شهر نسبت به قالیباف، اظهار داشت: در جلسه ای که با اعضای شورای شهر داشتیم همه اعضا معتقد بودند که نباید با حوادث شهری به صورت سیاسی برخورد کرد.