کد خبر 279292
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از روش برگزاری کنفرانس «ژنو2» به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل لحظاتی پیش در نشستی مطبوعاتی در شهر مونتروی سوئیس از روش برگزاری کنفرانس «ژنو2» به شدت انتقاد کرد.
 
وی از به وجود آمدن نوعی عدم تعادل به علت عدم شرکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو2 سخن گفت و یاد آور شد که اخیرا 10 کشور به کنفرانس دعوت شدند که با دولت سوریه دشمنی دارند... ایران در منطقه موثر است؛ اگر قرار باشد درباره سوریه نتیجه‌ای حاصل شود باید همه کشورهای موثر در نشست حضور داشته باشند.
 
الجعفری با بیان اینکه هیئت‌هایی که در نشست‌های امروز کنفرانس ژنو 2 سخنرانی کردند؛ به ایجاد راه حلی (برای بحران جاری در سوریه) تشویق نکردند؛ ‌افزود: دستیابی به راه حل سیاسی نمی‌تواند به موازات تروریسم محقق شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از بدو بحران سوریه تا کنون 500 نامه به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کردیم که 260 عدد از آنها درباره مبارزه با تروریسم است.
 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: این فقط مردم سوریه هستند که درباره کشورشان و آینده‌شان تصمیم می‌گیرند و این وزیر یا آن وزیر درباره آنها تصمیم نخواهند گرفت.
 
الجعفری با تشریح حمایت‌های کشورهای حامی تروریست‌ها و گروه‌های فعال در سوریه، تاکید کرد که سه هواپیمای سعودی تروریست‌ها را از یمن و از طریق ترکیه به سوریه منتقل می‌کنند... قطر، عربستان سعودی و ترکیه به مخالفان سلاح داده‌اند.
 
وی در ادامه گفت: از این کنفرانس انتظار داریم که به ملت سوریه کمک و بر کشورهای حامی تروریسم در سوریه فشار بیاورد تا دست از این اقدامات خود بردارند.
 
از نکات قابل توجه در پخش زنده سخنان بشار الجعفری در رسانه‌های خبری این است که تلویزیون العربیه وابسته به عربستان سعودی از ترس افشای نقش ریاض در تحولات سوریه اقدام به قطع پخش این کنفرانس خبری کرد.